Вступ |
1. | Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. Вільям Вордсворт «До прекрасного». | |
2. | Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи. | |
| Веди, Біблія, Коран як пам’ятки світової літератури. | |
3. | Веди, Біблія, Коран — енциклопедія знань, своєрідний культурний фонд, моральний кодекс народів, що їх створили; невичерпне джерело мотивів, тем, сюжетів, образів для мистецтва всього світу. | |
4. | Тематична контрольна робота. | |
Людина та її світ у давніх літературах |
5. | Антична література – вихідна основа європейських літератур. Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем. | |
6. | Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів. | |
7. | Гомер – легендарний основоположник європейської літератури. | |
8. | Гуманістичний пафос «Іліади» — засудження війни та жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу. | |
9. | Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна. | |
10. | Пригодницький, казковий і побутовий елементи «Одіссеї». | |
11. | Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості, засудження беззаконня, тупої, несправедливої сили, а також самовпевненості й пихи людини. Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота. | |
12. | Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий твір на тему «Одіссей — символ краси і силилюдського характеру». | |
13. | Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Види давньогрецької лірики. Тіртей. «Добре вмирати тому». Оспівування патріотизму і мужності в творчості Тіртея. Архілох. «Серце, серце...», «Хліб мій на списі замішений». Звеличення стійкості у змінах долі, мужності в поезіях Архілоха. | |