Узагальнюючий урок із теми «Планета Земля як середовище життя організмів»




 

Урок № 61

Узагальнюючий урок із теми
«Планета Земля як середовище життя організмів»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів із вивченої теми; розвивати критичне мислення школярів, навички групової та пошукової діяльності на уроці, творчі здібності; формувати науковий світогляд, виховувати сумлінність та наполегливість під час виконання завдань, командний дух, любов до знань.

Очікувані результати: учні називають властивості організмів, відмінності тварин, рослин, грибів, бактерій, основні середовища життя; описують пристосування організмів до середовища життя; наводять приклади співіснування організмів, природних і штучних екосистем; пояснюють роль рослин, тварин, грибів, бактерій в екосистемах.

Базові поняття та терміни: організм, клітини, рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, середовища життя, адаптації, екосистеми, біосфера, симбіоз, паразитизм, хижацтво, автотрофи, гетеротрофи, виробники, споживачі, руйнівники.

Обладнання:

Тип уроку: нестандартний урок (урок-змагання).

I.   Організаційний момент
II.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1.  Перевірка домашнього завдання.

2.  Повідомлення теми уроку.

Учитель оголошує тему уроку, вітає учасників змагання, ­бажає успіхів.

3.  Оголошення мети та завдань уроку.

4.  Обговорення вислову.

Природа наділила людину прагненням до виявлення істини. (М. Т. Цицерон)

Учитель пояснює учням, що людина завжди намагалась пізнати навколишній світ, його сутність. Учні пізнають навколишній світ постійно. Здебільшого, коли перебувають на природі та на уроках природознавства. Тому слід бути якомога уважнішими на сьогоднішньому уроці, щоб показати, як багато вам уже відомо, та опанувати ще більше знань.

5.  Оголошення девізу уроку.

Або я знайду шлях, або прокладу його. (Ф. Сідней)

IV. Узагальнення й систематизація знань

1.  Ознайомлення з планом роботи.

План роботи

1) Конкурс «Аукціон понять».

Кожній групі по черзі учитель називає поняття, яке мають схарактеризувати учні. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не змогла відповісти, визначення терміна може дати представник іншої команди й таким ­
чином заробити собі додатковий бал. Відповідати може будь-який член команди.

2) Конкурс «Коло знань».

Кожна команда отримує аркуш із тестами. Учні по черзі відповідають на тестові завдання. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. (Роздавальний матеріал.)

3) Інтерактивна гра «Вірю — не вірю».

Кожна команда отримує по дві картки — червоного та зеленого кольору. Учитель зачитує твердження. Учні, порадившись 10–15 секунд піднімають картку відповідного кольору (зеленого — якщо згодні з твердженням, червоного — якщо ні). За кожну правильну відповідь команди отримують 1 бал.

4) Фізкультхвилинка.

5) Робота в парах.

Учням пропонується поставити по два запитання своїм суперникам (завдання готуються завчасно). Учні самі вирішують, кому із суперників відповідатитаі скільки балів одержує суперник (5 балів за кожне запитання).

6) Конкурс «Зоряна година».

На дошці розвішуються фотографії різних живих організмів. Учитель ставить завдання, а представники команд мають по черзі швидко давати відповідь. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу.

7) Конкурс капітанів «Реклама».

Учні — капітани команд — мають за 1 хвилину «розрекламувати», охарактеризувати предмет, явище, процес або тіло, використовуючи словесний опис, міміку, жести або малюючи крейдою на дошці, а члени команд — відгадати. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

8) Вправа «Четвертий зайвий».

Кожна команда отримує набори карток. Учні мають знайти зайве і пояснити, чому так вважають. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. (Роздавальний матеріал.)

V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

1.  Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2.  Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про зв’язок людини з природою.

VI. Підбиття підсумків уроку

1.  Оголошення результатів, нагородження переможців, виставлення оцінок.

2.  Обговорення вислову.

Птахам дані крила, рибам — плавці, а людям, які живуть у природі, — вивчення і пізнання природи; ось їхні крила. (Х. Марті)

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Узагальнюючий урок із теми «Планета Земля як середовище життя організмів»", із категорії "Природознавство/Я і Україна", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід