Урок № 31 Урок-узагальнення з теми «Водорості»




 

Урок № 31
Урок-узагальнення з теми «Водорості»

Мета уроку:узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Водорості»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та дружелюбності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати:учні мають наводити приклади представників різних відділів водоростей; використання водоростей людиною; небезпечних явищ, які спричиняють водорості; учні мають характеризувати особливості будови тіла одноклітинних та багатоклітинних водоростей.

Обладнання:______________________________________________________

Тип уроку:урок узагальнення знань (урок-гра).

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Водорості».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

n 3. Мотивація навчальної діяльності. Організаційна робота

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми проведемо гру «Біологічний калейдоскоп», яка включає багато цікавих конкурсів. У нашому «калейдо­скопі» беруть участь дві команди. Змагання проводяться під гаслом «Кожен за себе і за команду», що має на увазі особисту першість та першість команд.

Оцінювання: правильна відповідь — червоний кружечок (1 бал), якщо завдання оцінюється в 2 бали — 2 червоні кружечки; за доповнення — зелений кружечок (0,5 бала за кожне доповнення).

n 4. Узагальнення, закріплення і контроль знань

4.1.      Конкурс «Розминка».

Командам пропонується перелік запитань з теми «Значення водоростей» (за кожну правильну відповідь — 1 червоний кружечок).

Запитання для І команди:

1.         На основі якої речовини готують пастилу чи мармелад? (Агару.)

2.         Які водорості входять до складу лишайників? (Зелені одноклітинні.)

3.         З яких водоростей отримують високоякісний клей? (З бурих.)

4.         У якій країні з ламінарії готують понад 500 страв? (У Японії.)

5.         Що використовують для лікування захворювань опорно-рухової системи? (Лікувальні грязі.)

Запитання для ІІ команди:

1.         З яких водоростей отримують агар? (Із червоних.)

2.         Яку водорість використовують для лікування й профілактики атеросклерозу, тромбофлебіту і зоба? (Ламінарію.)

3.         До чого призводить масове розмноження одноклітинних зелених водоростей у прісних водоймах? (До «цвітіння» води.)

4.         З яких водоростей отримують речовину, що її використовують під час виробництва морозива? (З бурих і деяких червоних.)

5.         Які водорості беруть участь в утворенні осадової породи діатоміту? (Діатомові.)

4.2.      Конкурс «Анаграми».

Анаграми — переплутані літери, з яких потрібно скласти слово (за правильну відповідь — 1 червоний кружечок).

Завдання:

— для І команди: і о п р с г а и р (спірогира)

— для ІІ команди: і ф а л р о ф о (філофора)

4.3.      Конкурс «Упізнай водорість».

І конверт:

•          Це одна з найвідоміших водоростей. До поверхні дна кріпиться розгалуженими ризоїдами, що відростають від нижньої частини «стовбурця». «Стовбурець» переходить у 6-метрову буро-зелену пластинку. Найчастіше трапляється в холодних морях. (Ламінарія.)

•          Живе у прісних водоймах. Має вигляд невеликих рухливих зелених кульок. Кожна кулька складається з великої кількості клітин, які за зовнішнім виглядом схожі на хламідомонаду. Ці клітини з’єднані між собою цитоплазматичними містками. (Вольвокс.)

ІІ конверт:

•          Ці водорості мають вигляд невеликих кущів, що ростуть на мілководдях тропічних морів. Деякі види пасивно плавають біля поверхні води завдяки наявності в них пухирців, заповнених повітрям. Слань забарвлена в жовто-бурий колір. (Саргасум.)

•          Клітини цієї прісноводної водорості розташовані в один ряд і утворюють довгу нитку. Розмножується уривками нитки, нестатево за допомогою чотириджгутикових спор та статево. (Улотрикс.)

4.4.      Конкурс «Розділи водорості на групи».

Завдання для І команди: хлорела, саргасум, філофора, улотрикс, мелозира.

Завдання для ІІ команди: спірогира, циклотела, ламінарія, вольвокс, родименія.

4.5.      Конкурс «Любителів сенканів».

Наприклад:                                                                                      --------------------

одноклітинна, зелена

рухається, фотосинтезує, сприймає

розмножується статевим і нестатевим шляхом

стигма

(1-й рядок — хламідомонада)

4.6.      Конкурс «Капітанів».

Кожному капітану пропонується запитання, на яке йому необхідно відповісти за 
1 хвилину (за правильну відповідь — 2 червоні кружечки, за неповну відповідь — 
1 зелений кружечок).

Приклади запитань:

•          Давно помічено, що в північних морях, де вода холодна, водорості ростуть значно краще, ніж у південних. Чому?

•          За зовнішнім виглядом більшість морських водоростей схожа на рослини суходолу. Проте ризоїди цих водоростей не корені, а тіло не листок. Чому?

4.7.  Конкурс «Ти — мені, я — тобі».

До нас в гості завітали водорості. Вони розкажуть про себе віршики-загадки, а вам необхідно їх впізнати (команди підготували свої загадки про водорості і пропонують їх розгадати своїм суперникам). (За кожну правильно складену загадку — 1 червоний кружечок, за правильну відповідь — 1 червоний кружечок.)

n 5. Підбиття підсумків уроку

Підводиться підсумок роботи команд, визначається особиста першість; проводиться самооцінювання учнів.

n 6. Домашнє завдання

6.1.  Завдання для всього класу.

Підручник ________________________________________

Зошит ___________________________________________

6.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про давні спорові рослини.

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок № 31 Урок-узагальнення з теми «Водорості»", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід