Урок-узагальнення з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»
Урок № 60
Урок-узагальнення з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про будову, спосіб життя, різноманітність грибів, лишайників та бактерій; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; формувати науковий світогляд учнів, навчити застосовувати свої знання і навички в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати: учні мають знати основні місця, де ростуть гриби та лишайники, середовища життя бактерій; наводити приклади грибів, лишайників, що зростають у найближчому оточенні; значення грибів, лишайників та бактерій у природі та в житті людини; учні мають характеризувати будову грибів, лишайників, бактерій та процеси їх життєдіяльності; учні мають застосовувати знання для профілактики отруєння грибами та профілактики захворювань, що спричиняються хвороботворними бактеріями.
Обладнання: ______________________________________________________________________
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
n 1. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
2.1. Повідомлення теми уроку.
2.2. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.
Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»
Завдання уроку:
— узагальнити знання з теми;
— систематизувати знання з теми;
— проконтролювати знання з теми;
— коригувати знання з теми.
n 3. Мотивація навчальної діяльності
Обговорення вислову
«Хочеш бути розумним, навчися розумно ставити запитання, уважно слухати, спокійно відповідати і переставати говорити, коли нічого більше сказати».
Лафатер І.
Сьогодні на уроці ви продемонструєте свої знання, а також уміння ставити запитання, уміння уважно слухати та спокійно відповідати.
n 4. Узагальнення і закріплення знань
4.1. Тест на встановлення відповідності.
Твердження |
Поняття |
А Спосіб розмноження бактерій Б Завдяки цьому утвору гриб отримує від рослини органічні речовини В Рослинний компонент лишайнику Г Організми, клітини яких мають ядро |
1 еукаріоти 2 статевий 3 прокаріоти 4 мукор 5 пеніцил |
Д Організми, які використовують у промисловості для отримання лакмусу Е Паразитичний гриб, спори якого, потрапляючи до організму людини, викликають гангрену Є Бактерії, гриби, які живуть за рахунок інших живих організмів Ж Організм — індикатор чистоти повітря З Гриби, які утворюють плодові тіла И Одноклітинний цвілевий гриб І Організми, клітини яких не мають ядра К Бактерія — «мешканка» кишечнику людини |
6 шапкові гриби 7 ріжки 8 сажки 9 лишайник 10 кишкова паличка 11 холерний вібріон 12 поділ навпіл 13 мікориза 14 паразити 15 сапротрофи 16 водорість
|
Відповіді:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
К |
12 |
13 |
16 |
1 |
9 |
7 |
14 |
9 |
6 |
4 |
3 |
10 |
4.2. Упізнати організм за трьома ознаками.
4.3. Знайти зайве слово в переліку і пояснити свій вибір:
а) білий гриб, пеніцил, стафілокок, маслюк (серед переліку грибів — бактерія стафілокок);
б) ріжки, сажки, трутовик, лисичка (лисичка не належить до грибів-паразитів);
в) ягель, уснея, ксанторія, цетрарія (ксанторія — листуватий лишайник, а інші — кущисті).
4.4. «Творча лабораторія».
Учні по черзі пропонують однокласникам по два запитання творчого характеру, які вони підготували вдома.
4.5. Бесіда.
1. Яке значення бактерій у природі та в житті людини?
2. Яке значення грибів у природі та в житті людини?
3. Яке значення лишайників у природі та в житті людини?
n 5. Підбиття підсумків уроку
Учні самостійно підбивають підсумки уроку та характеризують завдання, які виконувалися на уроці:
— найцікавіше завдання…
— найлегше завдання…
— найважче завдання…
— запитання однокласника, яке мені сподобалося найбільше…
n 7. Домашнє завдання
7.1. Завдання для всього класу.
Підручник _____________________________________________
Зошит _________________________________________________
7.2. Індивідуальні та творчі завдання.
Підготувати повідомлення про цікаві випадки пристосування рослин, грибів до середовища існування.
- Уроки
- 14.04.2014
- 2103