Товари для рукоділля
 

Урок-узагальнення з теми «Організми і середовище існування»


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 69
Урок-узагальнення з теми
«Організми і середовище існування»

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про середовища існування, життєві форми, основні екологічні групи рослин та основні типи рослинних угруповань; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; формувати науковий світогляд учнів, навчити застосовувати свої знання і навички в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати: учні мають називати середовища існування рослин, основні життєві форми, основні типи рослинних угруповань; учні мають наводити приклади взаємозв’язків рослин між собою, з іншими організмами та неживою природою; учні мають пояснювати природоохоронну діяльність людини, що має на меті збереження природного біорізноманіття.

Обладнання: ______________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Послухайте давню притчу.

Упіймавши метелика і сховавши його в долонях, двоє учнів прийшли до свого старого вчителя і запитали: «Учителю, живий метелик чи мертвий?». А перед тим вони домовилися, що, коли вчитель відповість «мертвий», то вони розкриють долоні і метелик вилетить, а коли скаже «живий» — непомітно стулять, і він загине…

Проте мудрий учитель відповів: «Усе в ваших руках…»

Обговорення притчі (учні повинні дійти висновку, що майбутнє всієї планети — у їхніх руках і мудрість полягає не лише у знан- ні, але й у вмінні застосувати ці знання).

n 4. Узагальнення і закріплення знань

4.1.  «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміна.

Приклади термінів:

Середовище існування, симбіоз, ярусність, рослинні угруповання, екологічні чинники, Червона книга, Зелена книга, заповідник, заказник, національний природний парк, ліс, степ, болото.

4.2.  Виконання тестових завдань з подальшою взаємопере­віркою.

1) Абіотичним чинником є:

А бактерія   Б  гриб             В сила вітру    Г рослина

2) До тіньолюбних рослин належить:

А каштан     Б  ялина            В кукурудза     Г соняшник

3) До рослин-паразитів належить:

А повитиця Б  пирій            В конвалія        Г орхідея

4) Посухостійкою рослиною є:

А очерет                               В тимофіївка

Б конюшина                            Г                   верблюжа колючка

5) До біотичних чинників належить:

А вологість ґрунту              В осушення ґрунту

Б пожежа в лісі                    Г запилення квіток комахами

6) Боротьба рослин за вологу і світло — це:

А конкуренція                       В паразитизм

Б симбіоз                             Г напівпаразитизм

4.3.  Тест на встановлення відповідності.

Рослини

Екологічні групи

1   кактуси

2   глечики жовті

3   сосна

4   копитняк

А  Світлолюбні

Б  Тіньолюбні

В  Водяні

Г  Посухостійкі

Д  Вологолюбні

 

Відповіді: 1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Б.

4.4.  «Четвертий зайвий».

Визначити зайве слово в переліку та пояснити свій вибір.

1) ліщина, калина, береза, ожина;

2) шипшина, кульбаба, пирій, осот;

3) тополя, липа, сосна, очерет.

4.5.  «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Рослини можуть впливати одна на одну. Яким чином?

— Спрогнозуйте можливі наслідки, спричинені зникненням окремих видів рослин.

4.6.  Написати твір-мініатюру на тему «Моя участь в охороні природи рідного краю».

n 5. Підбиття підсумків уроку

Заповнення картки (учитель роздає заздалегідь).

Пізнаю нове. Пізнаю себе

Вид діяльності

(вид роботи, який виконувався на уроці)

Що виявилося вдалим?

Що не вдалося?

Як досягти кращого результату?

 

 

 

 

Зі свого боку вчитель доповнює картку оцінкою — характеристикою діяльності учня, фіксуючи моменти зростання, і порадою на подальше. Аналіз карток дозволяє «зазирнути» у внутрішні мотиви пізнавальної діяльності учнів. А для виховання цінним є вироблення навичок самоаналізу, самоконтролю, що відчутно дисциплінуватиме їх.

n 6. Домашнє завдання

6.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

6.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Підготуватися до екскурсії.

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок-узагальнення з теми «Організми і середовище існування»", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід