Прилучення до поезії М. Рильського:від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство»




 
Урок 71. Прилучення до поезії М. Рильського:від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство»
Мета: розширити, поглибити й узагальнити знання дітей про життя і творчість поета; збагачувати словник новими й образними вислова¬ми; удосконалювати уміння розмірковувати над прочитаним, виділяти головне; виховувати дружбу, товариськість.
Обладнання: портрет М. Т. Рильського.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Вправи для розвитку навичок читання
1. Гра «Цікаве перетворення».
— Перетворіть слово сад у слово лис, змінюючи в кожному слові тільки одну букву.
Сад — лад — лід — ліс — лис.
2. Читання прислів’я на одному мовному видиху. 
Учні читають з дошки прислів’я фразами на одному видиху.
Дарма, що гора висока, наважишся — подолаєш. 
Дарма, що ворог сильний, насмілишся — переможеш.
— Як ви розумієте це прислів’я?
ІІІ. Повідомлення теми уроку
— М. Рильський написав багато творів для дітей. Сьогодні ми про¬читаємо один з віршів поета, ознайомимося з його життєвим і творчим шляхом.
ІV. Робота над темою уроку
1. Слово вчителя.
— М. Т. Рильський — видатний поет, вчений, перекладач — наро¬дився 19 березня 1895 року в Києві. Він зростав у високоосвіченій роди¬ні, де знали й цінували народну культуру, захоплювалися рідною при¬родою. Багато часу хлопчик проводив серед розкішної природи села Романівка на Київщині, на берегах Унави, у колі сільських дітей. Пер¬ші враження дитинства відбилися пізніше у творах поета.
2. Самостійне читання учнями статті із підручника «Максим Риль¬ський».
3. Робота над віршем «Дитинство».
1) Виразне читання вірша «Дитинство» вчителем.
— Про які роки свого життя згадує поет?
2) Словникова робота.
а) Пояснення незрозумілих слів.
Лоцман — провідник суден по річках, каналах тощо.
Томагавки — зброя індіанців Північної Америки у вигляді кам’яної чи металевої сокирки.
Сахара — пустеля; Ніагара — водоспад; пампаси — степи.
б) Читання слів «буксиром».
Пелікани, темно косі, вілли, бізони, припаси, лами, гвинтівки, бізон.
— Який настрій створює вірш?
— Поясніть значення слів.
3) Повторне читання вірша. Робота над його змістом.
— В які ігри гралися хлопчики?
— Що свідчить про те, що герої вірша — великі фантазери?
— Які малюнки ви б зробили до вірша?
4. Розвиток мовлення.
— Переробіть цей вірш на прозовий твір і перекажіть його зміст.
5. Виразне читання вірша учнями.
— Читаючи вірш уголос, намагайтесь передати розповідну і поясню¬вальну інтонацію відповідних речень.
6. Гра «Найшвидший шукач».
— Хто швидше знайде географічні назви у вірші?
7. Гра «Хто швидше читає?»
— Прочитайте, ким вчора був хлопчик.
— Куди герой має їхати завтра?
V. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
VІ. Домашнє завдання
Навчитись виразно читати вірш; намалювати ілюстрацію до нього; для сильніших — знайти у додатковій літературі цікаві відомості про Сахару, Ніагару, пампаси.
Примітка. Урок 72 — урок позакласного читання «Славна донька України».
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Прилучення до поезії М. Рильського:від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство»", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід