Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка»




 
Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка»
Мета: заохотити дітей до роздумів і припущень щодо змісту назви роз¬ділу; продовжувати розвивати в учнів прагнення самостійного творчого сприймання й осмислення навколишнього світу; розвивати зв’язне мов¬лення дітей.
Хід роботи
І. Організаційний момент
II. Вправи для розвитку читацьких навичок 
1. Читання вірша-привітання.
Доброго ранку — травам росистим,
Доброго ранку — квітам барвистим,
Доброго ранку — сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
2. Гра «Складіть і поясніть».
Гарні не красиві слова,...
Якби все на світі було однакове,...
У кожної людини є...
Рана від слова заживає, проте...
До сяючої вершини... ...не було б краси.
...своя співуча пір’їнка.
...веде кам’яна стежина.
...а красиві діла.
...слід глибокий зостається
III. Повідомлення теми та мети уроку
1. Бесіда.
Ми прийшли у світ, щоб жити
Всі на просторі земнім,
Щоб сміятись і радіти
У довкіллі чарівнім.
Це — життя, це — справжня казка!
Ллється музика і сміх.
Ти ж (запам’ятай, будь ласка) —
Неповторний серед всіх!
— Ай справді, на цілій планеті немає таких хлопчиків і таких дівчаток, як ви. Є мільйони інших хлопчиків і дівчаток, але саме такого, як кожен з вас, нема ніде. Навіть коли є близнята, зовні дуже схожі од¬не на одного, у кожного з них — своє життя, свої погляди, відчуття, свій характер, свої здібності. Хтось гарно співає, хтось швидко і правиль¬но розв’язує задачі, працює на комп’ютері. Хтось майстерно вишиває, а хтось — уміє доглядати тварин. І кожен по-своєму пройде життєвий шлях. Але людина не завжди цінує свою унікальність, не завжди знає свої здібності й можливості, розпізнає і розвиває їх. Саме до таких роз¬думів мають спонукати вас твори цього розділу. Діти, ми розпочинаємо вивчення нової теми.
Прочитайте її назву. Як ви вважаєте, про кого ми будемо говорити, вивчаючи цю тему?
— Як ви розумієте вислів «У кожного є співуча пір’їнка»? 
2. Словникова робота.
— Перш ніж ви почнете знайомитися з творами цього розділу, да¬вайте обміркуємо дані слова й пояснимо їх значення.
Чудовий плавець 
танцюрист
співак
музикант
математик
конструктор музичних інструментів
жартівник
геніальний художник
— Прочитайте слова мовчки, поясніть їх значення. (Діти поясню¬ють за допомогою вчителя.)
— Чи зустрічалися вам люди, які б володіли цими якостями та про¬фесіями? (Відповіді дітей.)
— А ми сьогодні з вами спробуємо стати поетами і зможемо поповни¬ти нашу збірку «Перлини творчості» ще й загадками.
3. Читання загадок з додаткової літератури (один учень читає — решта відгадують).
— Загадка народилася задовго до того, як люди навчилися читати, писати, друкувати. Загадка має тисячолітню історію. Від якого слова походить слово загадка? (Гадати, думати)
ІV. Робота над темою уроку
1. Робота з мовним матеріалом.
1) Психологічна гра «Впіймайте муху» (створення певного емоційного настрою в повній тиші).
2) Настав час випробувати свої сили у складанні власних загадок!
а) Самостійна робота учнів.
б) Робота в парах.
— Прочитайте свою загадку сусідові.
— Ось і ми з вами спробували бути поетами. Кому з вас було важко це робити?
— А що понад усе вас приваблює в цій роботі?
— Кожен з вас, діти,— неповторний та індивідуальний. І тому у кожного з вас є своя «співуча пір’їнка», свої здібності і таланти, що ви зараз і довели.
2. Робота з підручником.
Перегляд учнями творів даного розділу, висловлення міркувань учнів щодо їх назв та змісту.
V. Підсумок уроку
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок 111. Вступ до теми «У кожного є співуча пір’їнка»", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід