Урок 116. Краса і творчість — поряд. В. Кордун «Як мама пісню заведе...». В. Симоненко «Ти стоїш, небагата й непишна...». А. Камінчук «Як я




 
Урок 116. Краса і творчість — поряд. В. Кордун  «Як мама пісню заведе...». В. Симоненко «Ти стоїш, небагата й непишна...». А. Камінчук «Як я став письменником»
Мета: вчити дітей виразно читати вірші, розуміти мову природи; розви¬вати інтерес до поезії, до людей, які пишуть вірші; виховувати вміння бу¬ти уважним, чуйним до інших, любов до отчого дому, своєї Батьківщини.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
— Пригадайте, яку ми тему вивчаємо.
— Що означає вислів: «У кожного є своя співуча пір’їнка»?
Перша група. Прочитати уривок за особами, а саме — розмову Не¬знайка з Гунькою.
Друга група. Письмово скласти опис Незнайка за питаннями. 
1) Чи доводив Незнайко справи до кінця? 
2) Чи наполегливо він працював? 
3) Чому він «хапався» за що завгодно?
Третя група. Побудувати твір-міркування «Як всі повинні працюва¬ти, щоб все гарно виходило». 
ІІІ. Робота над темою уроку 
1. Бесіда.
— Недаремно тема, над якою ми працюємо, саме так називається. Але кожен має відшукати свою співучу пір’їнку,— тільки тоді та спра¬ва, над якою він працює, буде виконана найкраще.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні ми будемо працювати над творами, які написали справжні майстри слова. тільки у поетично обдарованих людей з-під пера вихо¬дять зачаровані рядки поезії. Одним із них є Віктор Кордун із поезією «Як мама пісню заведе...».
Ми вже багато вивчили пісень про маму, тож пригадаймо їх. (Вико¬нання пісень про маму.)
3. Опрацювання вірша В. Кордуна «Як мама пісню заведе...».
— А тепер послухайте, як про маму пише В. Кордун. (Читання вірша вчителем.)
— Яким настроєм проникнутий вірш?
— А тепер прочитайте вірш мовчки і дізнайтеся, про кого співає ма¬ма. (Читання вірша учнями мовчки.)
— Прочитайте вірш вголос.
— Тож про кого співає мама?
— Чи співаєте ви разом із батьками? Яких пісень?
На дошці — слова вірша-пісні. Виконує вчитель.
Як заспіває мама навесні, 
Летять, мов гуси-лебеді, пісні.
Від слів тоді пробуджуються трави, 
І проліски виходять на галяви, 
Як мама заспіває навесні...
Співай, моя мамо,
Співай, моя рідна,
Ти в мене на світі одна...
У білому цвіті мелодія рідна
Свята, як твоя сивина.
4. Опрацювання вірша В. Симоненка «Ти стоїш, небагата й непишна...».
— Мама, родина, рідня... Все це пов’язане з нами на все життя. Де б ми не були, куди б нас не закинула доля, завжди із любов’ю, тепло¬тою в серці згадуємо ми свій край, свою домівку. Саме з теплотою пое¬тичного слова звертається до своєї хати поет Василь Симоненко. Спро¬буйте у своїй уяві намалювати образ домівки, яка описана у вірші.
Вірш читає вчитель, діти слухають, уявляють те, що почули.
— Що ви уявляли, коли я читала вірш?
Учні читають вірш мовчки, потім — уголос.
— Як поет описує хату?
— Які порівняння він вживає?
— Що пережила хата за свій вік? 
Звучить пісня «Хата моя, біла хата...».
5. Опрацювання оповідання А. Камінчука «Як я став письменником».
— Від поетичного слова ми перейдемо у світ прози. Проза теж буває ліричною, співучою... Тільки потрібно це відчути. А найкраще пишеть¬ся, коли спілкуєшся з природою. саме від неї ми беремо силу, натхнен¬ня. Анатолій Камінчук саме у спілкуванні з природою зрозумів, що мо¬же те, що бачить сам, переказати людям. І зараз ми прочитаємо, що саме допомогло йому зрозуміти, ким бути. 
Учень читає оповідання «Як я став письменником».
— Що спонукало автора до творчості?
Учні читають оповідання напівголосно, потім — за логічно завершеними частинами.
— Які малюнки побачив хлопчик на склі?
— Опишіть, якою була погода.
IV. Підсумок уроку
— Як бачимо, кожна людина в житті повинна обирати такий вид ді¬яльності, який вона вміє найкраще робити. Тільки тоді у неї все буде ви¬ходити на «відмінно». Чи ви обрали вже те, що ви найкраще вмієте ро¬бити? Чи з’ясували, у чому полягає ваш талант? (Відповіді учнів.)
— Отже, щоб не бути такими, як Незнайко, а писати такі чудові вірші й оповідання, як ті, що ми читали на уроці, слід замислитись над тим, який нахил у діяльності слід розвивати вже зараз, навчаючись у школі.
V. Домашнє завдання
1. Навчитись виразно читати вірші.
2. За вибором: скласти вірш або намалювати щось незвичайне, те, що ви побачили у природі.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок 116. Краса і творчість — поряд. В. Кордун «Як мама пісню заведе...». В. Симоненко «Ти стоїш, небагата й непишна...». А. Камінчук «Як я", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід