Урок 95 . Як Том відкрив великий закон, що керує вчинками людей. Уривок з роману М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» «Чудовий маляр»




 

Урок 95 . Як Том відкрив великий закон, що керує вчинками людей. Уривок з роману М. Твена «Пригоди Тома Сойєра»  «Чудовий маляр»
Мета: сформувати в учнів первинне уявлення про особистість видатно¬го американського письменника; розширити словниковий запас; розви¬вати уміння характеризувати дійові особи; стисло відтворювати послі¬довність подій; формулювати головну думку твору; розвивати почуття гумору, виховувати позитивні риси характеру.
Обладнання: портрет Марка Твена, роман «Пригоди Тома Сойєра», картки.
Хід уроку
I. Організаційна частина
II. Актуалізація опорних знань
1. Назвати дійових осіб казки Б. Немцової «Сіль, дорожча за золото».
2. Читання складеного плану учнями.
3. Переказ казки за планом.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Вступна бесіда.
Розповідь учителя про письменника.
2. Робота з підручником.
Самостійне читання статті підручника (біографії письменника)учнями.
3. Робота в зошитах. 
1) Доповнення речень.
Справжнє ім’я Марка Твена — ...
Він був ..., ... ...
Марк Твен — це...
2) Гра «Схожі хвости».
Учні добирають і записують слова, що схожі за звучанням, до запропонова¬них учителем.
Книжка — ... (мишка, кішка, доріжка...).
Пташка — ... (чашка, комашка, мурашка, Чебурашка...).
Велетень — ... (пень, день, дзелень...).
      Світ — ... (кріт, розквіт, цвіт... ).
4. Фізкультхвилинка.
5. Робота над твором.
1) Словникова робота.
2) Читання твору вчителем (2 абзаци).
3) Перевірка сприймання.
— Хто головний герой твору?
— Прочитайте, з яким настроєм Том розпочинав роботу.
— Чи здогадались ви, що придумав Том?
4) Самостійне читання учнями частини твору, в якій ідеться про його зустріч із Беном Роджером.
5) Виразне читання уривка про «плавання» пароплава «Велика Міссурі».
6. Вибіркове читання.
— Знайдіть діалог Тома з Беном.
— Яким тоном відповідає Том товаришеві?
— Як змінюється ставлення Бена до праці?
— Чому?
Розігрування діалогу дітьми (передача почуттів співрозмовників).
7. Робота з картками.
— Прочитайте висновок до уривка з роману, над яким ми працювали.
Житинасвітінетакужейпоганосамтогоневідаючи,Томвідкриввеликийзакон,якийкеруєвчинкамилюдей,асаме:колихлопчиковіабодоросломузабагнетьсячогось,треба,щобцьогонелегкобулодосягти.
— Чи погоджуєтесь ви з цим висновком? Доведіть свою думку.
IV. Підсумок уроку
— Чим подобається вам Том Сойєр?
— Чи хотіли б ви бути схожим на нього?
— Чому?
— Поясніть значення сталих виразів (фразеологізмів). Чи відповіда¬ють деякі з них темі та головній думці твору, певним його епізодам? До¬ведіть свою думку, користуючись текстом.
Товкти воду в ступі — марно гаяти час.
Ставити точку над «і» — остаточно з’ясувати всі подробиці, до¬вести справу до логічного кінця.
Ловити момент — не марнувати часу, використавши слушний мо¬мент.
Не братися і за холодну воду — ледарювати.
Пускати пил в очі — вихвалятися, видавати бажане за дійсне.
Море по коліно — сміливо долати труднощі.
Намотати на вуса — добре запам’ятати.
V. Домашнє завдання
Читати текст. Давати відповіді на запитання.
Примітка. Урок 96 — урок позакласного читання «Пригоди улю¬бленого героя дітей — Тома Сойєра».

 

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок 95 . Як Том відкрив великий закон, що керує вчинками людей. Уривок з роману М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» «Чудовий маляр»", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід