Урок 99. Вступ до теми «Людина починається з добра»




 
Урок 99. Вступ до теми «Людина починається з добра»
Мета: вчити учнів виразно, емоційно читати текст; розвивати вміння аналізувати текст, знаходити у ньому описи, міркування, частини будови тексту; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих.
Обладнання: зошити, записи на дошці, художні твори В. Сухомлинсько¬го, його портрет, альбоми, олівці.
Хід уроку
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
— Над якою темою ми працювали на попередніх уроках?
— Які твори вам найбільше сподобались?
— На кого з героїв оповідань чи віршів ви хотіли б бути схожими?
III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда.
— На попередньому уроці ми підбили підсумок із теми «Твори зару¬біжних письменників». Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми. Прочитайте і запишіть, будь ласка, її назву. («Світ у мені, і я у світі»)
2. Розповідь учителя про зміст розділу.
— Розшифруйте назву теми, яка входить до цього розділу. 
диЛюна чинапоється з радоб. («Людина починається з добра»)
3. Робота з підручником.
Читання учнями змісту розділу (мовчки).
— Сьогодні ми з вами ознайомимося з творчістю видатного педагога і письменника Василя Сухомлинського. З його творами ми вже зустрі¬чалися в попередніх класах. Чи запам’яталися вам будь-які твори цього відомого письменника та педагога? Чим особливим вони відрізняються від творів інших авторів?
4. Читання твору В. Сухомлинського «Щоб метелик не наколовся» вчителем. Перевірка сприймання.
— Де гуляла дівчинка?
— Кого вона побачила?
— Чому Зоя ламала колючки акації?
— Які риси характеру виявилися у поведінці дівчинки?
— Як слід ставитися до живої природи?
5. Фізкультхвилинка.
6. Робота над текстом.
— Ви уважно прослухали прочитаний мною текст оповідання. На¬малюйте у своєму альбомі предмети живої і неживої природи, про які згадується в ньому.
7. Творча робота учнів.
— А зараз кожен з вас спробує бути маленьким письменником. За даними опорними словами та словосполученнями складіть невеличке оповідання. Але спочатку згадайте, з яких частин складається текст.
Кіт Мурко, сонечко, гріється, курчатко, притулилося до Мурка, дивується, налякати, нехай гріється. (Читання учнями складених творів.)
8. Самостійна робота учнів над твором «Ледача подушка».
1) Самостійне читання твору.
2) Визначення його зачину, основної частини і кінцівки.
3) Вибіркове читання зачину і кінцівки твору за запитаннями, складе¬ними учнями (робота у парах).
4) Висновок. Добре діло робиться, наче казка мовиться.
— Як ви розумієте зміст висновку?
— Який жанр нагадує вам цей висновок?
IV. Підсумок уроку
— Про які риси характеру людей йшлося у творах, з якими ми сьо¬годні ознайомилися?
— Як ви гадаєте, ці риси — позитивні чи негативні? Доведіть свою думку.
V. Домашнє завдання
Переказати оповідання про добрі вчинки дітей.
Наприкінці уроку лунає пісня «Доброта» (сл. Н. Тулубової, муз. І. Лученка).
Добрим бути — зовсім це непросто.
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку,
Добрим треба бути довіку.
Приспів:
Тільки треба, тільки треба добрим бути
І в біді про друга не забути,
І закрутиться Земля скоріше,
Якщо будемо і ти, і я добріше.
Добрим бути — зовсім це непросто.
Не залежить доброта від зросту,
Доброта нещира не буває,
Нагород вона не вимагає.
Приспів:
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
Якщо доброта, як сонце, світить,
То радіють і дорослі, й діти.
Приспів.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок 99. Вступ до теми «Людина починається з добра»", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід