Вступ до теми «Міфи народів світу»




 

Урок 49. Вступ до теми «Міфи народів світу»

Мета: дати уявлення учням про міфи, причини їх появи; ознайомити з уривками з міфів; розвивати творчу уяву; виховувати повагу до істо­ричної спадщини.

Обладнання: картки зі словами для розчитування, ілюстрації із зобра­женням міфічних героїв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Вправи для підвищення швидкості читання

1. Гра «Складіть прислів’я».

Спершу про вітчизну подбай,...

Нема в дерева коріння,...

Ліпше честь бідного,...

...ніж золото багатого.

...потім думу гадай.

...нема в нього й листя.

2. Читання слів-анаграм.

Дилеген, чітпри, кизка, ромовкиско, кибай, фимі. (Легенди, притчі, казки, скоромовки, байки, міфи)

— Який жанр твору для вас новий?

IIІ. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності.

— Прочитайте тему, записану на дошці: «Міфи народів світу».

На уроках із вивчення матеріалу цього розділу ви дізнаєтесь багато цікавого: що таке міфи, як вони виникли, про що в них розповідається.

2. Розповідь вчителя.

— Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу, називають міфом. У дуже давні часи, коли лю­дині були незрозумілими природні явища, стихії, вона, відчуваючи своє безсилля перед ними, намагалася пояснити їх. Саме тоді людська фан­тазія й витворила ці фантастично-поетичні розповіді про надприродні сили, які нібито справді живуть і втручаються в життя людини.

Слово міф грецького походження, означає воно слово, переказ.

Міфи відрізняються від казок тим, що казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними (нібито так насправді було).

Кожен народ світу має свої міфи. Дуже відомими є міфи стародав­ньої Греції, які розповідають про пригоди та подвиги людей-героїв (дітей різних богів та богинь). Вони наділені надприродною силою, сміливіс­тю і спритністю. Один із найпопулярніших міфічних героїв — Геракл. Він — син Зевса і цариці Алкени. Щоб стати безсмертним, Геракл мав здійснити дванадцять подвигів.

3. Читання дітьми міфу про шостий подвиг Геракла («ланцюжком»).

4. Бесіда за змістом.

— Яке завдання постало перед Гераклом?

— Що мав дістати за роботу Геракл?

— Чи дотримав свого слова цар Авгій?

5. Ознайомлення із книгою Сергія Плачинди «Міфи і легенди дав­ньої України».

1) Має давні міфи й український народ. Богом над Богами, Творцем Всесвіту давні слов’яни вважали Рода. Він дарував життя усьому жи­вому — людям, звірам, птахам. Дощ — то наслання від нього для то­го, щоб задовольнити спрагу на землі. Доля людини — то теж дарунок Рода. Живе Род на небі, їздить на хмарах. Жіночі божества — Рожа­ниці — уособлювали в собі народження і мали таємний зв’язок із зір­ками. А душа людини — то іскра небесного вогню, зірка, яку Бог за­палює при народженні дитини і гасить, коли людина помирає.

Роду і Рожаницям належало приносити жертву у вигляді хліба, си­ру, меду...

2) Перегляд ілюстрацій із книги.

6. Зачитування уривків із міфів окремими дітьми.

IV. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Що таке міф?

— Із якої мови походить це слово?

— Чим міф відрізняється від казки?

— Про яких міфологічних героїв ви дізналися?

— Який міф вам сподобався найбільше?

— Чим саме?

— Які людські чесноти притаманні міфологічним героям?

— Як вважаєте, чи будь-яка людина може здійснити подвиг?

V. Домашнє завдання

Намалювати міфологічного героя, про якого ви дізнались на уроці

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Вступ до теми «Міфи народів світу»", із категорії "Читання", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід