Створення за допомогою кольорових засобів певного за характером виразного образу. Практична робота «Будиночки гномів»




 
Створення за допомогою кольорових засобів певного 
за характером виразного образу. Практична робота «Будиночки гномів»
Мета: продовжувати знайомити учнів із виражальними можливостями кольорів; учити створювати кольоровими засобами певний за характером образ; розвивати фантазію, зорове сприйняття, уміння добирати кольори для передавання настрою, емоцій; виховувати інтерес до казкових персонажів, прагнення чинити добро, охайність під час роботи з фарбами.
Очікувані результати: діти повинні мати уявлення про виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу.
Обладнання й матеріали: фарби гуаш, пензлі, баночки з водою, палітра; альбом із шаблонами (с. 42–43); малюнки із зображеннями будиночків доброго й злого гномів, ілюстрації до різних казок.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
— Які ви знаєте основні кольори? А похідні?
— За допомогою яких кольорів можна передати відчуття холоду, тепла?
3. Мотивація навчальної діяльності
3.1. Читання прислів’їв.
— Уважно послухайте прислів’я про добро і зло. Подумайте, чому в народі так говорять.
Добрій людині увесь світ як дім.
Нема злого, щоб на добре не вийшло.
Добра добувши, кращого не шукай.
Добре ім’я краще багатства.
Добре роби — добре й буде!
Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться.
З добрим дружись, а лихого стережись.
В добрім житті кучері в’ються, в поганім — січуться.
3.2. Бесіда за змістом прислів’їв.
— Як ви гадаєте, що таке добро, зло?
— Наведіть приклади добрих і злих вчинків.
Гра «Зобрази почуття фарбою».
На парті у дітей лежать аркуші паперу, розділені на 4 частини.
— У палітрі художника є багато різних кольорів. З яким почуттям, станом майстра можна пов’язати темні, приглушені кольори?
— Що викликають у вас яскраві, насичені кольори?
— Пропоную вам створити маленькі етюди в холодній і теплій колірній гамі. Спробуйте передати свої відчуття за допомогою кольору на папері. Свої етюди виконайте на робочому аркуші у верхніх двох квадратах.
(На кожний етюд дається 3 хвилини часу.)
— А в нижніх двох квадратах спробуйте зобразити добро та зло.

4. Оголошення теми й завдань уроку
5. Вивчення нового матеріалу
5.1. Інтерактивна бесіда.
— Чи можна добро і зло передати на папері за допомогою кольорів?
— Як художник може передати образи добра і зла?
— Які кольори символізують добро? Які — зло?
— Яких добрих казкових персонажів ви знаєте? А злих?
— Де живуть названі вами герої казок? Опишіть їхні помешкання.
(Демонстрація ілюстрацій до казок: хатинка Баби-Яги, палац Снігової королеви, замок Кощія Безсмертного; будиночок Мальвіни, палац Василиси Премудрої, будинок сімох гномів і Білосніжки тощо.)
— Як ви гадаєте, чи відповідають ззовні будинки своїм власникам — казковим героям?
Висновок: За допомогою кольору можна передати характер персонажа.
5.2. Слово вчителя.
— Сьогодні до нас на урок завітали два гноми. Незважаючи на те, що ці гноми — рідні брати, вони абсолютно різні за характером.
Гном Сенько дуже добрий, веселий, життєрадісний. Він любить яскравий одяг, прогулянки теплими літніми днинами та всілякі свята. Сенько і сам частенько влаштовує свята для лісових мешканців.
А ось його брат Гоша — злий, завжди похмурий і чимось незадоволений гном. Він виходить із хати тільки вночі, адже не любить сонячне світло. Гоша весь час пустує, заважає своєму братові, кривдить лісових жителів. Тому в нього немає друзів.
Нещодавно брати-гноми побудували собі нові будинки на лісовій галявині. Але, на жаль, будиночки у гномів вийшли абсолютно однакові! І тепер брати постійно плутають, хто де живе. Допоможімо гномам обрати кольори для їхніх будиночків!
5.3. Виконання тренувальних вправ. Робота в альбомі, с. 42.
— Які кольори можна використати для будиночка доброго гнома? А як би ви розфарбували будинок злого гнома? Чому? З’єднайте стрілками будиночки з відповідними кольорами.
— Визначте, кому належать будиночки ліворуч. Які характери їхніх власників?
5.4. Фізкультхвилинка.
Читання казки вчителем.
Швець і гноми
Жив собі колись один дуже бідний швець. Він витратив останню копійчину, щоб придбати шматок шкіри, та й того вистачило б лише на одну пару черевиків. Пізно вночі він закінчив кроїти, відклав ножиці, залишив шкіру на столі, щоб уранці почати шити черевики, і пішов спати.
Але вранці, коли він підійшов до столу, щоб почати роботу, замість шматків шкіри знайшов пару новісіньких, абсолютно готових черевиків. Він здивовано підніс їх до очей: таких він у житті не бачив. Швець усе ще витріщав на них очі, коли до майстерні зайшов перший покупець. Побачивши черевики, той був у такому захваті, що одразу ж купив їх за високу ціну.
Тепер у шевця вистачило грошей, щоб купити шкіри на чотири пари черевиків.
— Оце так пощастило,— сказав він дружині.
Увечері швець скроїв усі чотири пари та залишив на столі, щоб уранці почати шити.
Та вранці знову всі чотири пари черевиків лежали готові. І знову робота була виконана неперевершено, так що швець не встиг озирнутися, як взуття було куплене за добрі гроші, а покупці намагалися вихопити його черевики одне в одного.
Тепер швець зміг купити шкіри вже на дванадцять пар. Увечері він все розкроїв і пішов спати.
— Завтра у мене важкий день,— сказав він дружині.— Доведеться зшити двадцять чотири чоботи.— Він не вірив, що йому може ще колись так пощастити.
Але вранці знову всі двадцять чотири чоботи стояли на столі готові. І знову їх виривала одне в одного юрба покупців.
Так і пішов у шевця день за днем: увечері він кроїв шкіру, а вранці черевики були готові. І він купував усе більше шкіри та кроїв все більше черевиків, і отримував за них усе більше грошей. І справа його процвітала.
Якось, напередодні Різдва, швець сказав дружині:
— Хотів би я все-таки знати, чиї це руки нам так добре допомагають. Нумо вночі сховаємося та поспостерігаємо.
Увечері вони запалили свічку, залишили її на столі і сховалися в шафу, завісившися старим одягом. До півночі вони чекали марно. Але тільки-но годинник на церкві пробив дванадцяту, вікно раптом само собою відчинилося й у нього влізли два крихітні чоловічки. Вони були такі маленькі, що кожен зміг би вміститися на долоні, а одежинок на кожному було не більше, ніж на новонародженій дитині.
Схрестивши ноги, чоловічки сіли на столі шевця і почали працювати зі шкірою, та так, що вона сама лягала до їхніх крихітних ручок, і ви б стіл не встигли накрити, як була готова чудова пара черевиків. А коли справу було завершено, вони охайно склали всі інструменти, задмухали свічку і вистрибнули у вікно.
Швець із дружиною вилізли з шафи.
— Знаєш, чоловіче,— сказала дружина.— Ці малюки зробили нас багатими. А самим, бідолахам, нема чим укритися в такий холод. Пошию-но я їм куртки, штани та капелюхи, а ти зробиш по гарній парі черевичків!
Швець погодився. Він зшив черевички, а дружина — крихітну одежину. І вночі, коли все було готове, вони склали все це на столі біля запаленої свічки та знову сховалися в шафі.
Тільки-но годинник на церкві пробив дванадцяту, вікно знову само собою відчинилося і в нього влізли два маленькі чоловічки. Вони подивилися на стіл і побачили, що замість розкроєної шкіри там лежать два крихітні костюми та дві малесенькі пари черевиків. І як же вони засміялися, як застрибали від радості!
І так, сміючись і стрибаючи, вони одяглися, а потім взялися за руки та почали танцювати на столі. Вони танцювали й співали пісеньку про те, що нарешті вони тепло вдягнені й можна трохи відпочити від роботи. А потім задмухали свічку й вистрибнули у вікно.
Після цієї ночі вони більше не приходили. Але швець, чесно кажучи, не дуже горював, адже він дечому навчився, спостерігаючи за чоловічками, і міг вже сам тепер шити черевики краще за будь-якого майстра у світі.
Брати Грімм
Бесіда за текстом казки.
— Чому гноми допомагали бідному шевцеві?
— Як ми можемо схарактеризувати гномів?
— Як швець віддячив гномам?
— Що ми можемо подарувати гномам?
— Пропоную вам намалювати будинок для цих гномів. А щоб усі знали, що вони чинять добро, прикрасьмо їхній будиночок в яскраві, веселі кольори.


6. Практична робота
Виконання малюнка «Будиночки гномів». Робота в альбомі, с. 43.
а) Доберіть кольори для передачі характерів господарів будиночків: доброго гнома та його злого брата.
б) Намалюйте будинок для похмурого Гоші в одній частині аркуша, а для веселого Сенька — в іншій.
7. Підбиття підсумків уроку
Загальна оцінка уроку. Демонстрація й обговорення робіт учнів.
8. Домашнє завдання
Принести фарби гуаш, пензлі, палітру, гігієнічні палички, серветки.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Створення за допомогою кольорових засобів певного за характером виразного образу. Практична робота «Будиночки гномів»", із категорії "Образотворче мистецтво", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід