Техногенні небезпеки




 
Урок № 6

Техногенні небезпеки

Мета уроку: розглянути різновиди техногенних небезпек; розвивати вміння учнів моделювати виконання загальних правил безпечної поведінки при техногенних НС.

Очікувані результати: учні повинні визначати різновиди техногенних НС; учні повинні пояснювати загальні правила поведінки при техногенних НС; учні повинні характеризувати засоби особистого захисту від уражаючих чинників НС.

Обладнання: джгути, матеріали для виготовлення закруток та ватно-марлевих пов’язок, ватяні тампони, смужки целофану.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Почуття страху та почуття небезпеки належать до різних сфер. 
Перше — до сфери інстинктів, друге — до сфери розуму.
(І. Шевельов)

n  1. Організаційний етап

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці _____, відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n  2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Тестове завдання для контролю знань (тест № 8, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 б; 2 б; 3 а; 4 б; 5 б; 6 а, в.

2.3. «Швидка допомога» (робота в парах).

Учні в парах «лікар — потерпілий у ДТП» відпрацьовують навички зупинки кровотечі: а) венозної; б) артеріальної; в) капілярної.

2.4. «Відверта розмова».

— Чи порушували ви правила дорожнього руху? Якщо так, то заради чого?

2.5. Фронтальна бесіда.

1.   Які особливості перевезення людей вантажним автомобілем?

2.   Назвіть причини ДТП.

3.   Яка поведінка пасажира при ДТП?

4.   Яка перша допомога при ДТП?

n  3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети й завдань вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

— Що треба знати, якщо у вашій місцевості є технічно небезпечні об’єкти?

n  4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Види техногенних небезпек (пояснення з елементами бесіди).

2.   Катастрофи та аварії: визначення, причини, наслідки (складання схем).

3.   Хімічно небезпечні об’єкти. Шляхи потрапляння отруйних речовин до організму (бесіда за схемою).

n  5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Самостійна робота з підручником.

Учні аналізують свій опорний конспект та доповнюють його матеріалом підручника.

5.2. Відпрацьовування навичок особистої безпеки та надання першої допомоги (робота в парах).

Два учні працюють біля дошки, інші — на місцях.

Завдання: допомогти собі та надати допомогу товаришеві в уявних ситуаціях:

а) нейтралізація уражень шкіри невідомою речовиною;

б)   нейтралізація кислот та лугів;

в)   виготовлення і використання ватно-марлевих пов’язок;

г)   використання підручних засобів (захист носа та рота одягом; захист очей смужками целофану).

5.3. Тестове завдання (тест № 9, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 в; 2 г; 3 б, в, г; 4 а; 5 а, б; 6 а, б, в, г.

5.4. Розгадування кросворда «Техногенні небезпеки».

5.5. Обговорення епіграфа до уроку.

5.6. Відповідь на проблемне запитання.

n  6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я дізнався...

— Сьогодні на уроці я навчився...

— У мене виникло запитання щодо...

n  7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

1.   Що тобі відомо про чорнобильську катастрофу?

2.   Навчи своїх близьких та друзів виготовляти ватно-марлеву пов’язку.

3.   За якими ознаками можна дізнатися про аварію на промисловому об’єкті?
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Техногенні небезпеки", із категорії "Основи здоровя", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід