Узагальнення за темою 4 «Культурне життя на українських землях наприкінці ХVІІІ — у першій половині ХІХ ст.»
Урок № 26
Узагальнення за темою 4
«Культурне життя на українських землях
наприкінці ХVІІІ — у першій половині ХІХ ст.»
Мета: повторити, узагальнити й систематизувати навчальний матеріал за темою, підготуватися до уроку підсумкового контролю; удосконалити вміння й навички учнів, набуті протягом вивчення теми; закріпити здатність використовувати набуті знання, уміння й навички на практиці; виховувати інтерес до вітчизняної історії.
Обладнання: роздавальний матеріал.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: дидактична гра «Аукціон».
Очікувані результати: учень/учениця повторить, узагальнить і систематизує навчальний матеріал із теми, підготується до уроку підсумкового контролю; удосконалить уміння й навички, набуті протягом вивчення теми; закріпить здатність використовувати набуті знання, уміння й навички на практиці; відчує інтерес до вітчизняної історії.
I. Організаційний момент
Учитель оголошує, що урок узагальнення відбудеться у формі гри «Аукціон».
II. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Запитання
Що таке «аукціон»?
Зразок відповіді
Аукціон — це вид продажу товарів із публічних торгів у заздалегідь призначений час і в певному місці. Товари, виставлені на аукціон, продаються тій особі чи організації, яка запропонувала найвищу ціну.
Методичний коментар. Запропонувати учням умовно придбати твори художньої літератури, архітектури та скульптури, образотворчого й музичного мистецтв, традиційно-побутової культури тощо. Лотами аукціону виступають ілюстрації, репродукції картин, малюнки, фотокартки реальних предметів. Щоб не піти з аукціону з порожніми руками, учням необхідно якомога більше розповісти про певний лот. Прослідкувати, щоб не було повторів. Той учень, який зробить останнє доповнення, й отримає лот.
Орієнтовний перелік лотів
Ілюстрації: «Університет Св. Володимира в Києві. Фото ХІХ ст.», «Харківський університет. Фото ХІХ ст.», «Рішельєвський ліцей. Одеса», «Київський інститут шляхетних дівчат», «Оссолінеум»; титульні аркуші першого видання «Енеїди» І. Котляревського та «Кобзаря» Т. Шевченка; «Одеський оперний театр», «Палацово-парковий ансамбль у Батурині», «Декоративно-пейзажні парки "Олександрія”, "Софіївка”», «Пам’ятник А. Рішельє в Одесі», «Успенський собор у Харкові» тощо.
Портрети: М. Максимович, М. Остроградський, М. Берлінський, В. Караваєв, В. Каразін, Д. Бантиш-Каменський, М. Костомаров; І. Котляревський, Є. Гребінка, Т. Шевченко, М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький, М. Щепкін; Й. Витвицький, М. Вербицький; В. Беретті; В. Тропінін, І. Сошенко тощо.
Репродукції картин: «Портрет українця», «Дівчина з Поділля», портрет У. Кармелюка В. Тропініна; «Жіночий портрет», «Продаж сіна на Дніпрі» І. Сошенка; «Катерина», «Селянська родина», офорти «Живописна Україна» Т. Шевченка тощо.
III. Домашнє завдання
Підготуйтесь до уроку підсумкового контролю.
- Конспекти
- 18.12.2013
- 1608