Повторення та систематизація знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя» Мета: узагальнити уя




 
Урок № 23
Повторення та систематизація знань за темами 
«Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави 
в добу Середньовіччя»
Мета: узагальнити уявлення учнів про характерні риси європейських парламентів, політики європейських та арабських монархів, європейського та арабського суспільства, відносин імператорів із папством, арабського та європейського світів; формувати їхні вміння порівнювати; висловлювати власну думку та поважати думку інших.
Обладнання: карта світу, Європи, контурні карти, роздавальний матеріал.
Тип уроку: повторення й систематизація знань, умінь і навичок.
Очікувані результати: учні навчаться: називати хронологічні межі та дати походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, утворення Данського, Шведського, Норвезького королівств, правління Капетингів у Франції, альбігойських війн, посилення королівської влади за Філіппа ІV Красивого, правління Плантагенетів в Англії, війни Червоної та Білої троянд, боротьби німецьких імператорів із папством, німецького «наступу на Схід», утворення Швейцарії, Великоморавської держави, Угорщини, дати скликання Генеральних штатів у Франції, початку, кінця та головних битв Столітньої війни, підписання Великої хартії вольностей, скликання англійського парламенту, утворення Священної Римської імперії; показувати на карті напрямки походів вікінгів, території Данського, Швецького, Норвезького королівств, основні події Столітньої війни, напрямок німецького «наступу на Схід», територію Швейцарії, Священної Римської імперії, країни басейну Середземномор’я; застосовувати й пояснювати на прикладах основні поняття та терміни; називати характерні риси європейських парламентів, політики європейських монархів, європейського суспільства, відносин імператорів із папством; описувати пам’ятки культури скандинавів, найвизначніші битви, засідання парламенту, подвиг Жанни д’Арк; порівнювати позиції Англії та Франції у Столітній війні, їхні армії, політику європейських держав, станові монархії європейських країн; висловлювати власне судження щодо характеру й значення Столітньої війни, значення походів вікінгів, виникнення парламентів, тенденції розвитку європейських держав.
I.       Організаційний момент
II.     Актуалізація опорних знань і вмінь
Перевірка творчого домашнього завдання
Троє учнів розповідають про наслідки вигнання маврів і євреїв з Іспанії:
1.   Економічні наслідки (перший учень).
2.   Політичні наслідки (другий учень).
3.   Культурні наслідки (третій учень).
III.   Повторення й систематизація знань
Проблемне питання
Чому в Середні віки весь час велася боротьба між світською та релігійною владою?
Робота з картками
Учні отримують картку із завданнями для самостійного виконання. (Кількість карток, які отримує учень, визначається вчителем.)
Картка № 1
Установіть відповідність між державами та їх столицями.
1   Франція
2   Англія
3   Кордовський халіфат
4   Папська область
А  Рим
Б   Авіньйон
В  Кордова
Г   Париж
Д  Лондон
 
Відповідь: 1Г, 2Д, 3В, 4А.
Картка № 2
Установіть відповідність між державами та династіями.
1   Франція
2   Англія
3   Арабський халіфат
4   Німеччина
А  Плантагенети
Б   Омейяди
В  Комніни
Г   Штауфени
Д  Капетинги
 
Відповідь: 1Д, 2А, 3Б, 4Г.
Картка № 3
Установіть відповідність між державами та історичними особами.
1   Франція
2   Англія
3   Арабський халіфат
4   Німеччина
А  Лоренцо Медічі
Б   Фрідріх І Барбаросса
В  Річард Левове Серце
Г   Гарун ар-Рашид
Д  Жанна д’Арк
 
Відповідь: 1Д, 2В, 3Г, 4Б.
Картка № 4
Установіть відповідність між битвами та їх результатами.
1   1346 р., битва при Кресі
2   1477 р., битва при Нансі
3   1066 р., битва під Гастінгсом
4   1410 р., битва під Грюнвальдом
А  Перемога норманів над англійцями
Б   Перемога англійців над французами
В  Об’єднане військо Польщі та Литви завдало поразки Тевтонському ордену
Г   Перемога французів над бургундцями
Д  Війська Ломбардської ліги розбили армію Фрідріха I
 
Відповідь: 1Б, 2Г, 3А, 4В.
Картка № 5
Установіть відповідність між назвами та визначеннями.
1   Бедуїни
2   Нормани
3   Тамплієри
4   Гібеліни
А  Північні люди
Б   Прихильники пап римських
В  Послідовники релігійної реформи
Г   Кочовики пустель
Д  Ченці Ордену тамплієрів
 
Відповідь: 1Г, 2А, 3Д, 4Б.
Картка № 6
Установіть відповідність між представницькими органами влади та державами.
1   Парламент
2   Генеральні штати
3   Кортеси
4   Сеньйорія
А  Флоренція
Б   Англія
В  Франція
Г   Іспанія
Д  Швейцарія
 
Відповідь: 1Б, 2В, 3Г, 4А.
Картка № 7
Установіть відповідність між роками та подіями.
1   630 р.
2   1302 р.
3   1381 р.
4   1492 р.
А  Узяття Гранади, завершення Реконкісти
Б   Прийняття ісламу арабськими племенами
В  Плавання Лейва Еріксона до островів Північної Америки
Г   Перші збори Генеральних штатів
Д  Повстання під керівництвом Уота Тайлера
 
Відповідь: 1Б, 2Г, 3Д, 4А.
Картка № 8
Установіть відповідність між назвами подій та їх змістом.
1   Столітня війна
2   Війна Червоної та Білої троянд
3   Реконкіста
4   Жакерія
А  Селянське повстання у Франції
Б   Завоювання німецькими рицарями слов’янських земель
В  Війна між Англією та Францією
Г   Громадянська війна в Англії
Д  Боротьба за звільнення Іспанії від маврів
 
Відповідь: 1В, 2Г, 3Д, 4А.
Картка № 9
Установіть відповідність між назвами та визначеннями.
1   «Чорна смерть»
2   «Книга страшного суду»
3   «Магна Харта»
4   «Льодове побоїще»
А  Битва на Чудському озері
Б   Чума
В  Велика хартія вольностей
Г   Книга перепису населення в Англії
Д  Перенесення резиденції римських пап до міста Авіньйон
 
Відповідь: 1Б, 2Г, 3В, 4А.
IV.    Підсумки уроку
Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.
Відповідь на проблемне питання
У Середні віки релігія та церква відігравали дуже важливу роль у суспільстві, і тому їх представники вважали своїм правом, даним від Бога, розв’язувати всі питання, у тому числі й щодо управління державами, що викликало спротив світської влади.
V.      Домашнє завдання
Підготуйтеся до узагальнення знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя».
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Повторення та систематизація знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя» Мета: узагальнити уя", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід