ОРІЄНТОВНІ ФОРМИ РОБОТИ З СТАРШОКЛАСНИКАМИ ( 9 – 11 КЛАСИ)




 
 Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати.

 Вечори : "Україно, мій духмяний дивоцвіт, через терни йшла до волі стільки літ", "Без верби та калини нема України", "Україно ! Ти моя молитва", "Легендарна поетеса Маруся Чурай", "Наша дума, наша пісня, не вмре, не загине...", "Народні співаки України", "Право і мораль", "Наш закон", "Я – громадянин України".

Вечір – єдності матері і дитини "Сива  ластівко, ясне сонечко..."

Вечір – реквієм "Вечірній стогін над могилами, яких так багато на нашій і на чужій землі".

Вечір, присвячений солдатським вдовам, "П’є журавка воду".

Вогник "І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...", "Батько і мати – два серця гарячих, що нам дають надію й тепло", "Калина з маминої пісні", "Стара кав’ярня".

Конференції : "Історія українського козацтва ", "Згадайте праведних гетьманів. Де їх могили "? (Т.Шевченко). Козацька республіка", "Український патріотизм як стан душі українця" (за творами М.В.Гоголя "Тарас Бульба", П.Куліша "Чорна рада"), "Видатні українські вчені".

Виставка – експозиція "Козацька символіка".

Музичні вітальні "Таємниця козацького танцю "Гопак", "Історія козаччини в музичних творах", "Українські народні музичні інструменти", "Троїсті музики", кобзарі, бандуристи".

Вікторина на тему козацтва.

КВК "Любимо ми Україну, знаєм пісню її солов’їну".

Класні години: "Вони були українцями" (Маруся Богуславка, Настя Лісовська), "На щастя, на долю, на чорнії брови", "Мово, колиско моя", "Композитори нашого краю".

Театралізовано – музичні вистави: "Український вертеп", "Українські заручини", "Українське весілля", свято Івана Купала, "Чарзілля".

Літературно – музичні композиції "Без мови нашої, юначе, й народу нашого Нема".

Години духовності "Людина і Всесвіт", "Про що розповідають календарі", "Антична міфологія та українська культура", "Слов’янська і християнська міфологія".

Бесіда "Дисципліна – свобода та необхідність", "Дисципліна і самодисципліна", "Походження держави і права", "Держава та особа", "Громадянином бути зобов’язаний", "Чи все в житті стосується тебе "?

Огляд журналу "Людина і закон".

Випуск бюлетеня "Ти і закон".

Тижні, декади, місячники пропаганди основ правових знань.

 Утвердження принципів загальнолюдської моралі.

 Походи, експедиції, виставки, реферати, твори: "Духовні скарби народу. Найстрашніші втрати – духовні", "І чужого навчайтесь, і свого не цурайтесь", "Мистецтво жити гідно. В чому воно полягає"?

Конференції, лекції "Етика – наука про мораль", "Моральні якості, особливості їх вияву у різних сферах діяльності людини", "Моральна мотивація ", "Про віру, культуру, освіту", "Культура інтимних стосунків", "Венеричні захворювання".

Прес – конференції "Гілки мого родоводу", "Духовні зв’язки поколінь", "Традиції моєї сім’ї, "Проблеми взаєморозуміння в сім’ї".

Диспути, бесіди, дискусії "Моральний ідеал і його місце в житті людини", "Думка колективу чи думка особистості", "Закон товариства", "Я і клас", "Ти і ми", "Обов’язок. Відповідальність. Совість", "Паління і пияцтво – лише особиста справа "? , "Пиття не доводить до пуття", "Мій обов’язок – навчання", "Якби я був директором", "Захист моделі сучасної школи", "Школа – наш дім, ми в ньому господарі", " Ким бути і яким бути", "Моральні основи взаємин юнаків і дівчат", "Товаришування, дружба, кохання", "Культура поведінки закоханих" , "Еволюція сімейних  відносин", "Моральні основи сім’ї", "Готовність до шлюбу", "Дівчинка. Дівчина. Жінка", "Хлопчик. Юнак. Чоловік", "Профілактика вагітності".

            Змагання промовців, рольові ігри, обмін думками на теми "Багатство нашої душі" (культура спілкування, ввічливість, уважність) "Конфліктна ситуація: нагородження істини, а не загострення стосунків ", "Естетика поведінки та етикет", "Інтелігентна людина. Яка вона "?, "У чому краса людини  ?", "Взаєморозуміння. На чому воно грунтується ?".

            Практичні заняття: "Ви сказали: "Добрий день!", "До вас прийшли гості", "День народження", "Про смак і моду", "Час, смак, стиль", "Косметика: ворог чи друг ?", " Модель сучасної шкільної форми", "По одягу зустрічають...", "Культура особистості, її здатність, до самовдосконалення".

            Сюжетно – рольові ігри "Соціодрама", "Презентація світу", мелодрама, "Сім’я" (тема внутрішньосімейного спілкування).

Свято "Руки матінки моєї", "І на тім рушникові..."

Круглий стіл "Взаємовідносини з батьками ", "До нас прийшов лікар", "Зустріч з юристом", "Відповідальність і вік".

Формування творчої , працелюбної особистості, виховання  цивілізованого господаря

Змагання з технічної творчості, виставки моделей, технічні вікторини.

Зустрічі з представниками різних професій.

Вечори профорієнтації.

Збір інформації щодо перспектив розвитку і потреб народного господарства у кадрах.

Виставка "Все про професії".

Бесіди з представниками навчальних закладів про перспективу праці з обраного фаху.

Рейди по ремонту шкільного обладнання.

Трудові десанти за економію сировини, електроенергії.

Гуртки "Зелений патруль", "Блакитний патруль".

Трудові завдання й практичні суспільно – корисні справи.

Праця у гуртках і секціях радіоелектроніки, автоматики, технічної кібернетики, картинга, авіа – і судо -, автомоделювання, юних техніків.

 Забезпечення високої художньо – естетичної культури особистості

Твори "Без верби і калини нема України", "Хата моя, біла хата", "Квіти у віночку України"

Музичні вечори "Духовні твори Леонтовича", "Творчість В.Івасюка", "Творчість О.Білаша", вечори класичної музики.

Літературні вечори "Не погасне зоря" (пам’яті В.Симоненка ), "Народе мій, до тебе я ще вернусь..." (Василь Стус), "Осінні мелодії (В.Сосюра), "Безсмертним духом скрипаля" (Ліна Костенко).

Лекції "Сучасна зарубіжна музика, література, поезія".

Диспути : "Музика сучасна і класична", "Чи розуміємо ми оперу"? "Театр у моєму житті", " Чи потрібні нам музеї і виставки ".

Обрядові свята, народні ігри "Купальські вогні", "Купальські ігри" , "Зелені свята", "За різдвяним столом", "Колядки і щедрівки".

Театралізовані вистави: "Українське весілля", "Весільне кільце", "На рушничок стали".

Знайомство з українським фольклором "Поставлю хату", "Моя світлиця", "Вечорниці", "На вулиці скрипка грає", "Ой вийду я на вулицю".

Фольклорні експедиції "Кобзарська дума", "Взяв би я бандуру"

Свята народного танцю, українські пісні, вишиванки. Участь в охороні і відродженні пам’ятників, музейних заповідників, парків.

Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою.

Екологічні КВК, прес – конференції, наукові та читацькі конференції.

Рольові ігри "Місто майстрів ", "Що ? Де ? Коли ?", "Екологічний ринг"

Вечори "Дзвони Чорнобиля", "Зелений дивосвіт", "Екологічні проблеми України".

Екологічні агітбригади, рейди перевірки.

Фотовиставки на екологічну тему.

Зустрічі  з ученими, письменниками, поетами, художниками, майстрами декоративно – прикладного мистецтва.

 

Виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці.

 

Диспути "Навчання – то лише твоя особиста справа "?, "Знання і мораль", "Добре навчатися – це обов’язок і радість", "Освіта і твоя майбутня професія".

Гра "Що ? Де ? Коли?".

Розв’язування проблемних ситуацій.

Предметні вікторини, багатоступеневі конкурси.

Спостереження і дослідження наукових проблем..

Виступи на конференціях.

Участь у роботі МАНу.

Випуск саморобних журналів та газет.

Пошукова робота, археологічні розкопки.

Дописи в місцеву та республіканську пресу.

Вечори, профконсультації, профвідбори – зустрічі з представниками потрібних  і поширених у даному районі професій.

 

Забезпечення повноцінного фізичного розвитку старшокласників, охорони та зміцнення їх здоров’я.

Театралізоване свято козацької слави "А ми тую славу збережемо".

Вечір козацьких традицій "Людина з легенди" (Байда Вишневський), "Український патріотизм як стан душі українця", "Слава навіки буде з тобою".

Читацька конференція за книгою О.Антоновича "Розповідь про запорозьких козаків".

Зустрічі з відомими спортсменами, тренерами, медичними працівниками й працівниками фізичної культури та спорту.

Перегляд та обговорення кінофільмів на спортивні теми.

Шкільні спартакіади і естафети.

Районні, міські, обласні олімпіади.

Збори козацтва "І покажем, що ми, браття, козацького роду", "А нумо, козаки", "Козацькі забави".

Заняття гімнастикою, легкою атлетикою, лижною підготовкою, спортивними іграми "Згори у ворота", "Біатлон", "Гірськолижна естафета", "Естафета з елементами баскетболу", "Перетягування каната".

Краєзнавча та пошукова робота за завданнями туристичних гуртків і шкільних музеїв.

Гуртки і секції військової справи.

Участь в олімпіаді ПВП, табірних  зборах.

Конкурси-уроки першої медичної допомоги молодшим школярам.

Робота інструкторів з обраних видів спорту з молодшими школярами та підлітками.

Спортивні спартакіади.

Туристичні гуртки, гуртки військової справи.

Походи місцями бойової та трудової слави.

Туристичні змагання.

Збори громадської думки та бесіди "Про порушення спортивного режиму та етики", "Про випадки невиконання правил гігієни", "Паління та вживання спиртних напоїв – шкода здоров’ю", "Зневажливе ставлення до спортивного інвентаря".

Деякі види і форми роботи з обдарованими учнями.

Рукописні журнали.

Ігри "Математичний КВК", "Математичний ринг", "Знаве – рінт" (знавці, ерудити, інтелектуали), математичне  "Поле чудес", "100 професій ЕОМ", "Ерудит", "Морський бій", "Піфа – горові онуки".

Математичні реферати, повідомлення, газети, бюлетені.

Конструкторські бюро, науково – технічні товариства "Товариства працьовитих  і допитливих ", "Любителі космонавтики".

Науково – технічні олімпіади, турніри.

Вечори науки і техніки.

Виставки робіт старшокласників.

Літературний вечір, літературний диспут.

Вечори обговорення книг, ліричного вірша, байки, української народної казки.

Читацькі конференції.

Літературні екскурсії.

Гурток початківців поетів чи прозаїків.

Вечори з виступами із своїми творами.

Зустрічі із місцевим  акторами, співробітниками газет.

Орієнтовна тематика лекцій і бесід щодо зміцнення здоров’я дівчат як майбутніх жінок – матерів.

1.Роль жінки в зміцненні сім’ї.

2.Жінки в духовному, соціальному, політичному житті.

3.Жіночі громадські організації України: роль у суспільному житті.

4.Сім’я і основні сімейні цінності.

5.Українська родинна педагогіка про виховання дівчат в сім’ї.

6.В сім’ї росте дівчина: фізіологічні і психологічні особливості статі.

7.Профілактика венеричних і гінекологічних захворювань, СНІДу. Установи спеціалізованої медичної допомоги жінкам (відповідно до регіону).

8.Насильство по відношенню до дівчат і жінок. Соціальний захист і реабілітацій жінок і дівчат , що зазнали будь – якого насильства – в тому числі і в сім’ях).

9.Статеві стосунки підлітків. Шкідливість раннього початку сексуального життя.  Запобігання ранньої вагітності.

10.Дівчина – майбутня мати. Планування сім’ї.

11.Чоловік в  сім’ї: правові, психологічні, моральні аспекти.

12.  Неповна сім’я : правове визначення.

13.Вагітність. Розвиток дитини. Пологи (2-3  лекції).

14.Політика держави щодо підтримки молодої сім’ї та сімей з дітьми. Соціально – правовий захист матері і дитини.

15.Правові і психологічні аспекти профілактики правопорушень серед дівчат.

16.Кодекс України про сім’ю.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "ОРІЄНТОВНІ ФОРМИ РОБОТИ З СТАРШОКЛАСНИКАМИ ( 9 – 11 КЛАСИ)", із категорії "Класному керівнику", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід