Брейн-ринг: «Як ми знаємо творчість Шевченка. Сторінками Кобзаря»




 
Брейн-ринг: «Як ми знаємо творчість Шевченка. Сторінками Кобзаря» 
Мета: виховувати повагу до творчості Т. Г. Шевченка, зацікавити учнів класичною українською літературою, показати усю бага¬тогранність обдарувань поета. 
Пропонований пізнавальна-виховний захід розпочинається з 
вступного слова ведучого, який повідомляє тему, наголошує, що 
брецн-ринг приурочений відзначенню Шевченківських днів. 
Ведучий. Слава Шевченкова — слава України. 
Шевченко став символом незнищенності українського народу. Його велика любов до людини, до матері, до рідної України вчить, як треба жити на світі. Шевченкове слово будило, кликало, підно-сило. Його слава зростає, шириться, перетинає кордони. Сьогодні ми перевіримо, як знаєте шевченкіану ви. 
Представляє команди, журі, лічильну комісію. 
І. Конкурс «Історія мого життя є части--ф ною історії моєї Батьківщини» 
Конкурс виявить знання учнями життєвого і творчого шля¬ху поета. Винагорода за кожну правильну відповідь — 1 бал. Якщо команда, яка першою зголосилась відповідати, помиляєть¬ся, то право відповіді належить наступній команді. 
1. Де народився Тарас Григорович ЕІевченко? (У селі Моринці.) 
2. Назвіть прізвище пана, якому належала родина Шевченків. (Енгельгардт.) 
3. Скільки років було Тарасику, коли померла мати? (9) 
4. Скільки дітей було в сім'ї Григорія Шевченка? (5) 
5. Своє безрадісне дитинство Шевченко згадує в багатьох ві¬ршах, зокрема «Мені тринадцятий минало...» Хто підняв настрій малому сиротині, за текстом цієї поезії? Яке ім'я і прізвище цієї людини (Оксана Коваленко.) 
6. Коли Шевченка викупили з кріпацтва (1838 р.) 
7. Хто намалював портрет, що був розіграний у лотерею, а за виручені кошти було викуплено Шевченка з кріпацтва? (Карп Брюллов.) 
8. Чий саме портрет намалював Карл Брюллов? (Василя Жуковського.) 
9. Коли вийшло перше видання «Кобзаря»? (1840 р.) 
10. Коли Шевченко востаннє побував на Україні? (1859 р.) 
11. Назвіть рік виходу останнього прижиттєвого видання Шевченкового «Кобзаря»? (1860 р.) 
12. Де і коли було збудовано перший пам'ятник Шевченку? (7920 р., півострів Мангишлак, Казахстан, місце заслання Шевченка.) 
II. Конкурс «Домашнє завдання» 
Учні демонструють виготовлені заздалегідь газети на Шевченківську 
тематику (максимальна оцінка — 5 балів). Один представ¬ник від кожної команди читає виразно вірш Шевченка, що не вхо¬дить до шкільної програми (максимальна оцінка — 10 балів). 
III. Конкурс «З якого це твору» 
Відповідає команда, що першою підняла сигнальний знак. За правильну відповідь — 5 балів. Якщо команда помиляєть¬ся, то право відповідати передають команді-суперниці.
1. Така її доля... 
О Боже мій милий. 
За що ж Ти караєш її, молоду? 
За те, що так щиро вона полюбила 
Козацькії очі?.. 
Прости сироту! («Причинна».) 
2. Спасибі за раду. . Теплий кожух, тілько шкода — Не на мене шитий, А розумне ваше слово Брехнею підбите. («Гайдамаки».) 
3. Босфор схаменувся. 
Туркеня дрімає, 
Дрімав у гаремі ледачий султан. 
Тілько у Скотарі, у склепу, не дрімають 
Козаки-сердеги. 
Чого вони ждуть? («Гамалія».) 
. 4. Покинула знову хату, ^ Синову господу; - 
Пішла в найми, за хліб черствий Жидам носить воду. («Сова».) 
5. Доробилась Україна 
До самого краю. 
Гірше ляха свої діти 
її розпинають... 
(«І мертвим, і живим, і ненарожденним...».) 
IV. Конкурс «Ми вам — ви нам» 
Команди почергово задають суперникам заздалегідь дібрані питання на 
Шану тематику. Починає команда, яка є лідером. За кожну правильну 
відповідь — 3 бали. Кількість питань — по три від кожної команди. 
V. Конкурс капітанів 
Кожен капітан виступає з усним твором, заздалегідь написаним, на тему «Мій улюблений твір Шевченка». Максимальна оцінка — 10 балів. 
2. Назвати картини Тараса Григоровича Шевченка (за пере¬могу — 7 балів). 
3. Назвати твори Шевченка, покладені на музику (5 балів). 
4. Назвати твори Шевченка з жіночими власними назвами в заголовках (3 бали). 
VII. Підсумки 
Надається слово журі, яке висловлює свої враження. Лічильна комісія підбиває підсумки. Звучить грамзапис пісні на слова Шевченка 
«Думи мої думи мої...» Завершальне слово ведучого. 
VI. Конкурс «Хто більше?» 
1. Назвсти творів українських письменників про Шевченка (Команда, що останньою дана відповідь, отримує 5 балів.)
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Брейн-ринг: «Як ми знаємо творчість Шевченка. Сторінками Кобзаря»", із категорії "Сценарії", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід