Товари для рукоділля
 

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихання. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 33

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихання
 

Мета уроку: сформувати в учнів знання про механізми дихання і способи його регуляції, функціональні показники дихальної системи; поглибити і розширити знання учнів про нервову та гуморальну регуляцію діяльності органів на основі процесу дихання; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; здійснювати валеологічне виховання.

Очікувані результати: учні характеризують регуляцію дихальних рухів, механізми легеневого дихання; учні пояснюють нервову і гуморальну регуляцію процесу дихання; учні застосовують знання для профілактики захворювання органів дихання.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Фронтальна бесіда.

1. Чим відрізняється склад вдихуваного повітря від складу видихуваного?

2. Яким чином кров насичується киснем і позбавляється від вуглекислого газу?

3. За рахунок чого в легенях відбувається газообмін?

4. Як відбувається газообмін у тканинах?

5.  Яке значення має відносно сталий склад альвеолярного повітря?

2.2. «Творча лабораторія».

— В одного американського ковбоя під час зіткнення з бандитами грудна клітка була пробита наскрізь. Хоча куля не зачепила легені, ковбой помер від задухи. Чому це сталося?

— Відомо, що гемоглобін еритроцитів бере участь у перенесенні кисню. Чи можна довести, що між цими речовинами відбувається хімічна взаємодія? Яким чином?

(Можна. Однією з ознак хімічної реакції є зміна забарвлення. Гемоглобін крові в результаті взаємодії з киснем змінює забарвлення (з темно-червоного — на яскраво-червоний).)

2.3. Вправа «Вірю — не вірю».

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Учні посперечалися, чому під час вдиху повітря входить у легені, і висунули декілька гіпотез:

а) повітря саме входить у легені, силою роздуває їх і розширює грудну клітку;

б) повітря входить у легені тому, що вони в грудній порожнині розширюються, втягують атмосферне повітря, а стискуючись, із силою виштовхують його;

в) людина свідомо, за своїм бажанням, вдихає повітря.

— З якою гіпотезою ви погоджуєтесь?

А чи правильну гіпотезу ви вибрали, дізнаєтесь сьогодні на уроці.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Дихальні рухи. (Пояснення вчителя, робота учнів з ілюстративним матеріалом.)

 

2. Нейрогуморальна регуляція дихання. (Розповідь учителя, самоспостереження, бесіда з вирішення проблемних питань.)

3. Фізіологічні показники дихання. (Пошукова робота з підручником, бесіда.)

4. Хвороби органів дихання та їх профілактика. (Робота в групах «Ажурна пилка», заповнення таблиці, повідомлення учнів.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.

1. Дихальні рухи регулюються дихальним центром, розташованим у:

А  середньому мозку   

Б  проміжному мозку 

В  довгастому мозку

Г  мозочку

2. Дихальний центр збуджується під впливом:

А  кисню                      

Б  вуглекислого газу    

В  азоту

Г  усі відповіді правильні

3. Назвіть прилад, за допомогою якого вимірюють життєву ємність легень:

А  спірометр                

Б  тонометр                 

В  тахометр

Г  гігрометр

4. Кількість дихальних рухів, що здійснює за 1 хв доросла людина у стані відносного спокою, становить:

А  16                

Б  26                             

В  36                           

Г  46

 

5. До алергічних захворювань органів дихання належать:

А  бронхіт                    

Б  пневмонія                

В  ангіна

Г  бронхіальна астма

6. До вірусних захворювань органів дихання належать:

А  трахеїт                     

Б  туберкульоз             

В  грип

Г  ангіна

5.2. «Біологічна задача».

5.3. Обґрунтування правил гігієни дихання.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  • 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Підготуватись до узагальнюючого уроку з теми «Дихання

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихання. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід