Товари для рукоділля
 

Газообмін у легенях і тканинах. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Газообмін у легенях і тканинах
 

Мета уроку: сформувати в учнів знання про сутність процесу газообміну в легенях і тканинах, показати роль дифузії в цих процесах; розкрити зв’язок між дихальною і кровоносною системами; розвивати вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

Очікувані результати: учні характеризують механізм легеневого дихання; учні пояснюють механізм кровообігу в легенях і тканинах; відмінності легеневого і тканинного дихання; учні порівнюють і обґрунтовують різницю у складі повітря, що вдихається і видихається.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. «Термінологічна дуель».

2.3. Вправа «Так — ні».

1. Під щитоподібним хрящем розташовується надгортанник.

2. Кашель — це різкий рефлекторний видих через рот.

3. Гортань — орган голосоутворення.

4. Передня стінка трахеї прилягає до стравоходу.

5. У людини налічується 4 голосові зв’язки.

6. Між голосовими зв’язками є голосова щілина.

7. Трахея утворена з хрящових півкілець.

8. Задня стінка трахеї утворена щільною сполучною тканиною.

9. Висота голосу залежить від довжини голосових зв’язок.

10. Найменші складові бронхів називаються бронхіолами.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

ні

так

так

ні

ні

так

так

ні

так

так

 

 

2.4. Розгадування кросворда.

2.5. «Творча лабораторія».

2.6. Складання сенканів.

2.7. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У 1783 році за домовленістю з Академією наук Франції власник паперової фабрики Жозеф-Мішель Монгольф’єр і його брат Жан-Етьєн споруджують повітряну кулю, на якій потрібно було піднятися і здійснити політ людини. Напередодні цієї події у вчених колах розгорнулася дискусія про можливість життя на висоті. Багато хто побоювався, що вже на низьких висотах люди задихнуться від нестачі повітря. Стурбований Людовік XVI наказав посадити в кулю двох в’язнів.

«Невже велика честь першими піднестися до небес буде належати злочинцям? Ні, цього не буде! — обурився відомий паризький хімік Пілатр де Розьє. — Полечу я!» Супроводжувати де Розьє зголосився маркіз д’Арланд. Піднявшись з майданчика в саду палацу Ла-Мюет, Пілатр де Розьє і д’Арланд здійснили 21 листопада 1783 року тріумфальний політ, який закінчився успішно.

Майже через 90 років, на світанку 15 квітня 1875 року, три французькі аеронавти здійснили політ на повітряній кулі «Зеніт». Вони піднялись на висоту понад 8000 м. Тільки один з аеронавтів залишився живим, але й він опустився на землю в дуже тяжкому стані. Умови існування людини на великих висотах тоді ще не були відомі, і загибель повітроплавців стала поштовхом до вивчення цих питань. Російський учений І. Сєченов тоді вперше встановив причину того, що сталося з аеронавтами. Сьогодні ми також спробуємо пояснити цей випадок.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Будова легенів. (Розповідь учителя, самостійна робота з підручником (метод «Позначки»).)

2. Газообмін у легенях і тканинах. (Пояснення вчителя, експеримент, пошукова робота з підручником, бесіда, заповнення таблиці, повідомлення учня.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Обговорення проблемного питання мотиваційної частини уроку.

— Чому в 1875 році загинули аеронавти?

5.2. Діаграма Вена «Порівняльна характеристика процесу газообміну в легенях і тканинах».

  • 6. Підбиття підсумків уроку

У процесі діалогу учні самостійно формулюють висновки.

•  Складання Т- схеми до уроку.

Я знав

Я дізнався

 

 

  • 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Підготувати повідомлення «Вплив паління на органи дихання», «Алергічні захворювання дихальних шляхів».

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Газообмін у легенях і тканинах. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід