Контрольна робота з теми «Членистоногі». Біологія
Урок № 31
Контрольна робота з теми «Членистоногі»
Мета уроку: виявити рівень навчальних досягнень учнів; здійснити контроль і корекцію їх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати почуття відповідальності, охайність, самостійність.
Очікувані результати: учні знають загальні ознаки типу Членистоногі та загальні ознаки організмів ракоподібних, павукоподібних, комах; учні розпізнають представників класів членистоногих на малюнках; учні порівнюють особливості організації членистоногих і кільчастих червів, особливості організації ракоподібних, павукоподібних і комах.
Обладнання: ____________________________________________________________________
Тип уроку: урок контролю знань.
n 1. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
n 2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Повідомлення змісту уроку. Визначення основної мети й завдань уроку.
n 3. Контроль знань
3.1. Роздача індивідуальних карток із завданнями.
3.2. Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення шкали оцінювання завдань різних рівнів складності.
3.3. Виконання завдань учнями.
n 4. Підбиття підсумків уроку
4.1. Підведення підсумків роботи.
4.2. Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час написання контрольної роботи.
n 5. Домашнє завдання
5.1. Завдання для всього класу (не є обов’язковим).
Підручник _____________________________________________
Зошит ________________________________________________
5.2. Індивідуальні та творчі завдання.
Підібрати цікаві факти про молюсків.
Контрольна робота № 1
I варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Визначте розділ зоології, що вивчає комах:
А ентомологія В орнітологія
Б теріологія Г іхтіологія
2. Визначте, які комахи мають риючі кінцівки:
А вовчки В таргани
Б богомоли Г сарана
3. Визначте, які комахи належать до суспільних:
А блохи В клопи
Б мурашки Г мухи
4. У членистоногих симетрія тіла:
А відсутня В двобічна
Б радіальна Г променева
5. Павук-хрестовик починає перетравлювати їжу:
А поза своїм організмом В у стравоході
Б у глотці Г у шлунку
6. Карапакс річкового рака прикриває:
А грудний відділ і черевце В голову
Б головогруди Г усе тіло
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Ознаки представників класу Ракоподібні:
А п’ять і більше пар ходильних ніг
Б три пари ходильних ніг
В органи виділення — мальпігієві судини
Г мають дві пари вусиків
Д органи дихання — зябра
Е мають черевні ніжки
Є шлунок має два відділи
8. Установіть відповідність між назвами комах та зображеннями типів ротових апаратів, які їм характерні:
1 муха м’ясна
2 жук-олень
3 комар-пискун
4 бджола медоносна
5 метелик поліксена
Відповідь:
А
Б
В
Г
4
3
5
1
9. Установіть відповідність між зображеними членистоногими та рядами, до яких вони належать:
1 Павуки
2 Перетинчастокрилі
3 Двокрилі
4 Гіллястовусі
5 Рівноногі
6 Кліщі
Відповідь:
А
Б
В
Г
4
1
5
3
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Яке значення в житті павука має павутина?
11. Чому гусінь деяких метеликів називають прядильниками?
IV рівень (3 бали)
12. Дайте порівняльну характеристику класів Павукоподібні й Комахи.
II варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Наука, яка вивчає поведінку тварин:
4. А екологія
5. Б зоологія
6. В етологія
7. Г зоогеографія
2. Визначте, які комахи мають стрибальні кінцівки:
8. А коники
9. Б оси
10. В вовчки
11. Г метелики
3. Визначте, які комахи належать до суспільних:
12. А воші
13. Б терміти
14. В метелики
15. Г комарі
4.У членистоногих порожнина тіла:
16. А відсутня
17. Б первинна
18. В вторинна
19. Г змішана
5. Переносником вірусу кліщового енцефаліту є:
20. А тайговий кліщ
21. Б коростяний кліщ
22. В залозниця вугрова
23. Г панцирний кліщ
6. Представники типу Членистоногі, для яких характерні дві пари вусиків:
24. А Ракоподібні
25. Б Павукоподібні
26. В Комахи
27. Г усі членистоногі
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Ознаки представників класу Павукоподібні:
28. А мають одну пару вусиків
29. Б чотири пари ходильних ніг
30. В мають одну пару складних очей
31. Г наявність однієї пари хеліцер
32. Д органи виділення — зелені залози
33. Е органи дихання — легеневі мішки і трахеї
34. Є серце міститься на спинному боці черевця
8. Установіть відповідність між типами ротових апаратів комах та їх зображеннями.
35. 1 колючо-сисний
36. 2 гризучий
37. 3 сисний
38. 4 лижучий
39. 5 гризучо-лижучий
Відповідь:
А
Б
В
Г
2
1
4
3
9. Установіть відповідність між зображеними членистоногими та рядами, до яких вони належать:
1 Веслоногі
2 Клопи
3 Гіллястовусі
4 Перетинчастокрилі
5 Кліщі
6 Двокрилі
Відповідь:
А
Б
В
Г
5
2
1
4
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
10. Яке значення в житті рака мають клешні?
11. Чому кліщ гине, коли його намащують рослинною олією?
IV рівень (3 бали)
12. Дайте порівняльну характеристику типу Членистоногі й типу Кільчасті черви.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Контрольна робота з теми «Членистоногі». Біологія", із категорії "Біологія", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
- Біологія
- 03.02.2014
- 6944