Товари для рукоділля
 

Регуляція кількості води в організмі. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Регуляція кількості води в організмі
 

Мета уроку: охарактеризувати процеси утворення сечі; з’ясувати значення виділення з організму кінцевих продуктів обміну; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; удосконалювати вміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні характеризують регуляцію сечовиділення; учні пояснюють утворення первинної та вторинної сечі; роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну, підтриманні
гомеостазу; рефлекторний характер виведення сечі; регуляцію процесів виділення.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.
 

1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Вправа «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1. Нирки та сечоводи — парні органи сечовидільної системи.

2. Мозкова речовина нирки міститься під кірковою.

3. Нефрон — структурна і функціональна одиниця нирки.

4.  Стінки звивистих канальців утворені багатошаровим епітелієм.

5. Збірні трубочки відкриваються у сечовод.

6. Об’єм сечового міхура в дорослої людини становить 1,5–2 л.

7. Кожний нефрон складається із ниркового тільця і звивистих канальців.

8. У капсулі нефрону розміщується декілька клубочків кровоносних капілярів.

9. Мозкова речовина складається з ниркових пірамідок.

10. Маса нирки в нормі становить 120–200 г.

11. Сечовий міхур — непарний орган сечовидільної системи.

12. Людина може жити з однією ниркою.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

+

 

 

2.3. Розгадування кросвордів.

(Учні обмінюються кросвордами, які склали вдома, і розгадують їх.)

2.4. Вправа «Розумний куб».

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Із часів ранньої Римської імперії і до XVIII століття сеча була одним з основних компонентів зубної пасти, оскільки аміак, що в ній міститься, має прекрасні очисні властивості.

Вікінги використовували сечу для зберігання вогню. Вони зрізали деревний гриб, а потім варили його в сечі протягом декількох днів і висушували. Сеча містить нітрит натрію, який дозволяв такій труті повільно тліти довгий час, тому вогонь міг легко перевозитися під час плавання.

Намагаючись утримати своє місто в чистоті, мешканці стародавнього Риму зіткнулися з проблемою нечистот, які з кожним роком заповнювали міські туалети. Та проблему вдалося швидко вирішити: імператор Веспасіан почав посилати своїх людей збирати сечу, а потім розвозити її ремісникам по всьому місту. Ремісники змушені були платити податок за використання цього продукту життєдіяльності. До речі, у давнину сечу використовували для пом’якшення шкіри і її відбілювання.

Як відбувається утворення сечі, ми й розглянемо сьогодні на уроці.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Утворення сечі. (Розповідь учителя, рішення проблемних питань, бесіда, робота з таблицями.)

2. Рефлекторний характер виведення сечі. (Самостійна робота з підручником.)

3. Регуляція роботи нирок. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2. «Мозковий штурм»

— Чому наявність у сечі білка чи цукру вказує на можливе захворювання нирок?

— Чому кухонна сіль має щоденно надходити до організму?

6. Підбиття підсумків уроку
7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про захворювання органів сечовидільної системи.

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Регуляція кількості води в організмі. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід