Товари для рукоділля
 

Травлення в тонкому кишечнику. Будова і функції травних залоз. Функції товстого кишечнику. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 39

Травлення в тонкому кишечнику. Будова і функції травних залоз. Функції товстого кишечнику
 

Мета уроку: установити зв’язок між будовою і функціями відділів кишечнику; розглянути роль підшлункової залози та печінки в травленні; визначити профілактичні засоби щодо захворювань кишечнику, печінки та підшлункової залози; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; удосконалювати вміння працювати в групах; виховувати бережливе ставлення до свого організму.

Очікувані результати: учні розпізнають відділи кишечнику, підшлункову залозу, печінку на малюнках; учні характеризують будову і функції тонкого кишечнику, травлення в товстому кишечнику, всмоктування поживних речовин, функції печінки; учні пояснюють роль печінки і підшлункової залози в травленні, значення ворітної системи печінки, значення мікрофлори кишечнику.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Гра «Сніжна грудка».

Учитель пише на дошці вивчений термін або поняття, а учні називають по одному слову, що його стосується. Повторювати слова не можна. Слова записують проти терміна, а потім один з учнів узагальнює їх.

Наприклад: шлунковий сік, муцин, пепсин, ліпаза, пілоричний сфінктер.

2.3. Вправа «Установи відповідність».

Установіть відповідність між складовими шлункового соку та їхнім значенням:

1  Слиз (муцин)

2  Соляна кислота

3  Ліпаза

4  Пепсин

А Здійснює початкове розщеплення вуглеводів

Б  Здійснює початкове розщеплення білків

В Захищає стінки шлунка від самоперетравлювання власними білковими ферментами

Г  Активує ферменти шлункового соку

Д Розщеплює емульговані жири

 

 

Відповідь: 1 — В, 2 — Г, 3 — Д, 4 — Б.

2.4. «Біологічна задача».

Двох собак нагодували м’ясом, зараженим збудниками холери, але одній з них перед цим промили шлунок. Ця тварина загинула, а інша залишилась живою і здоровою. Чим це можна пояснити?

2.5. Складання сенканів.

3. Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблемного запитання.

Усім відомий вислів: «Подібне розчиняється в подібному». Відомо, що кров — це розчин, основним компонентом якого є вода. Відомо, що жири у воді не розчиняються. Яким же чином вони надходять у кров?

 

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Будова тонкого кишечнику. Роль підшлункової залози та печінки у травленні. (Пояснення вчителя, робота в групах, складання опорних конспектів та схем, обговорення.)

2. Будова і функції товстого кишечнику. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту, повідомлення учня.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Вправа «Тести для друга».

Скласти три тестових завдання формату А (на вибір однієї правильної відповіді) і запропонувати для розв’язання сусідові по парті.

5.2. «Мозковий штурм».

— Чи можна людині з хворою печінкою вживати їжу, багату на жири? Обґрунтуйте свою думку.

— Збудники холери і дизентерії паразитують у товстому кишечнику людини. Чим небезпечні ці захворювання, адже поживні речовини всмоктуються у тонкому кишечнику?

5.3. «Закінчи речення»

•  Тонкий кишечник у дорослої людини досягає ...(5–6 метрів).

•  Його поділяють на три відділи: ... , ... , ... (дванадцятипала, порожниста, клубова кишки).

•  У дванадцятипалу кишку відкриваються протоки ... (підшлункової залози та жовчного міхура).

•  За добу в людини виділяється жовчі ... (500–700 мл).

•  Венозна кров, що відтікає від кишечнику і шлунка по кровоносних судинах, надходить до печінки через ... (ворітну вену).

•  Безбарвна, прозора рідина лужної реакції, яка містить трипсин, амілазу і ліпазу,— це ... (травний сік підшлункової залози).

•  Зеленкувато-жовта, гіркувата на смак рідина — це ... (жовч).

5.4. «Біологічна задача».

6. Підбиття підсумків уроку
7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення на теми «Історія досліджень ролі вітамінів у житті людини», «Харчові добавки».

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Травлення в тонкому кишечнику. Будова і функції травних залоз. Функції товстого кишечнику. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід