Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахвова ямка, ротовий отвір). Конспект уроку
Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахвова ямка, ротовий отвір)
Мета уроку: розширити знання учнів про роль шкіри в терморегуляції організму; розглянути найпоширеніші захворювання шкіри та заходи їхньої профілактики; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені завдання; здійснювати гігієнічне виховання.
Очікувані результати: учні обґрунтовують значення шкіри в пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; учні застосовують знання для профілактики захворювань шкіри.
Обладнання: _____________________________________________________________________
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
1. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів
2.1. «Термінологічна дуель».
2.2. «Творча лабораторія».
— Чому горнові робочі заходять у гарячу піч, де температура повітря близько + 80 ºС, на декілька секунд і це безпечно для них, а от занурення у воду такої ж температури призведе до неминучої загибелі?
(Підказка: необхідно взяти до уваги густину повітря і води; їхній тиск на організм людини.)
— Чому в гумовому одязі важко переносити спеку? Відповідь обґрунтуйте.
3. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Шкіра — надзвичайно складний за будовою багатофункціональний орган, її зовнішній вигляд і стан — малюнок, колір, пружність, еластичність — непостійні і перебувають у прямій залежності від загального стану організму, віку, статі, раси, кліматичних умов, спадкових особливостей і від того, наскільки ретельним є догляд за шкірою.
Шкіра обличчя і тіла для жінки — предмет особливої уваги. Це другий «паспорт», запис про вік, який вони марно намагаються виправити за допомогою макіяжу, забуваючи про те, що шкіра — ще й «паспорт» здоров’я.
Помічено, що хороший стан шкіри дуже довго зберігають балерини, робота яких пов’язана з обмеженнями в їжі і постійними чималими фізичними навантаженнями. Але на шкіру впливають різноманітні чинники зовнішнього середовища, які викликають значну кількість захворювань.
Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
4. Засвоєння нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу
Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. (Розповідь учителя, робота в малих групах, бесіда, повідомлення учнів.)
5. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях
5.1. Виконання практичної частини роботи (проводиться учнями вдома за попереднім інструктажем учителя).
Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахвова ямка, ротовий отвір).
1) Інструктаж із правил безпеки учнів, інструкція № _______.
2) Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).
5.2. Звіт про виконання роботи.
6. Узагальнення і закріплення знань
Вправа «Коло ідей»
Експериментально доведено, що на чистій шкірі людини за 10 хв гине 85 % хвороботворних бактерій, а на брудній — тільки 5 %.
Поясніть:
а) у чому причина загибелі бактерій? (Бактерицидні властивості шкіри залежать від інтенсивності обміну речовин, вмісту в шкірному салі і поті молочної та вільних жирних кислот, вмісту лізоциму і т. ін. Чим чистіша шкіра, тим більше утворюється в ній лізоциму, що знищує деякі мікроорганізми. Тому чиста шкіра має значно більшу бактерицидність, ніж забруднена.);
б) який гігієнічний висновок випливає із цього факту? (Треба слідкувати за чистотою тіла, щоб бути здоровішим.)
Відомо, що шкіра є дзеркалом здоров’я організму. Обґрунтуйте це твердження.
7. Підбиття підсумків уроку
Складання Т-схеми до уроку
Я знав
Я дізнався
8. Домашнє завдання
Індивідуальні та творчі завдання
Скласти правила особистої гігієни для власної шкіри.
- Біологія
- 17.12.2014
- 2864