Товари для рукоділля
 

Води суходолу. Річки. 6 клас (конспект уроку)


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 
Мета уроку:
 Навчальна: ознайомити учнів з поняттям "річка” та її частинами, розповісти про роль і значення річок в природі і вжитті людини.
 Виховна: виховувати любов і бережливе ставлення до природних багатств свого краю.
 Розвиваюча: розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння працювати з фізичною картою, інтерес до вивчення географії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Метод уроку: пояснювально – ілюстративний.

Обладнання:Фізична карта світу, Фізична карта України, опорні схеми, підручник, атласи.

Література: Географічна енциклопедія України в трьох томах, Київ, 1995 р. ;Україна в цікавих фактах, Львів, "Слово”, 1992 р.; Бершадська Т. Г. "Хрестоматія з фізичної географії”, Тернопіль, 1998 р.

 

Хід уроку

 

I.                  Організаційний момент.

перевірка присутності; повідомлення чергового про погоду.

IІ.               Актуалізація опорних знань.
 1.     Пригадайте, які річки течуть в нашій місцевості.
 2.     Яку роботу виконує вода?
 3.     Які форми рельєфу створюються водою?
 4.     Яка сила зумовлює рух води в річці?

III.           Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

В гідросферу Землі входять не тільки води морів і океанів. Але не вся маса води знаходиться на поверхні суходолу. Значна її частина схована в надрах Землі, в гірських породах. В деяких місцях ріки протікають не тільки по поверхні, а й в глибинах Землі; існують і підземні озера. На поверхні суходолі і в надрах Землі вода знаходиться не тільки в рідкому, а й в твердому стані. На суходолі – це льодовики, в надрах Землі – багаторічна мерзлота.

Всі води суходолу беруть участь в кругообігу води в природі і постійно знаходяться в русі.

Кожний з нас, без сумнівів, бачив в природі річку – велику чи маленьку, з повільною течією, яка тече по рівнині, або бурхливий потік в горах. Будь – яка річка на наших очах "живе”, змінюється сама і змінює береги протягом всієї своєї течії.

 В житті людини ріки відіграють величезну роль. Як ми всі знаємо з історії, найдавніші могутні держави виникли саме біля великих рік – Нілу, Тигру і Євфрату, Інду і Гангу. Ці ріки використовувалися для зрошення: від них брали свій початок головні повноводні канали, від яких відгалужувалися все більш і більш дрібні, поки волога не потрапляла безпосередньо на поля, а також для судноплавства та на інші господарські потреби. Енергію рік почали використовувати вже багато століть тому назад, спочатку для водяних млинів, для приведення в дію механізмів на фабриках, а зараз її використовують для виробництва електроенергії. Більшість населених пунктів розташовано в долинах рік.
 IV.            Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми більше дізнаємося про річку її частини, її особливості та роль у житті людини.

На дошці записана тема і план уроку, учні переписують його в зошити

 

(До уроку учням дане завдання підготувати повідомлення на такі теми:"Найбільші ріки світу”, "Незвичайні і цікаві ріки в Україні”, "Каньйони”,

"Водоспади”, "Легенда про Дніпро і Десну”, "Великі сльози малих річок”).

 

V.               Вивчення нового матеріалу.

На уроці учні повинні засвоїти такі терміни і поняття:

 1. Річка – природний водний потік, що протікає в зниженнях рельєфу, створених її рухом.

2. Витік – місце де починається річка.

3. Гирло – місце, де річка впадає в іншу водойму (річку, озеро, море, океан).

4. Річкова долина – звивисте заглиблення від витоку до гирла, по якому тече річка.

5. Річище – частина долини, що зайнята водним потоком постійно.

6. Заплава – частина річкової долини, що заливається водою під час повені.

7. Тераси – виступи (сходинки) річкової долини, наслідки діяльності води в річці в доісторичні часи, коли річкова долина була менш глибока.

8. Пороги – камянисті ділянки в річищі, що утворені виходами твердих гірських порід або валунами.

9. Водоспад – падіння води в річці з виступу, утвореного в її річищі, складеного твердими породами.

10. Річкова система – головна річка з усіма її притоками.

11. Річковий басейн – територія, з якої річка збирає усі свої води.

12. Вододіл – межа між річковими басейнами.

 

 Засвоєння термінів : "річка”, "витік”, "гирло”.

1.Робота з опорними схемами.

2. Повідомлення – "Найбільші ріки світу”.

3. Робота з фізичною картою півкуль в атласах (Учні знаходять Ніл, Амазонку, Міссісіпі, Янцзи.).

4. Використання краєзнавчого матеріалу "Серет – найбільша річка нашій місцевості”.

 Вивчення будови річкової долини.
       1.     Робота з підручником, мал. 50. ст. 101.
      2.     Робота з опорними схемами.
 3.     Робота з підручником (мал. 52, 53, 54, , ст. 103).

4.     Повідомлення "Каньйони”, "Водоспади”.

5.     Робота з підручником (ст. 101, читання вголос тексту "пороги”).

6.     Робота з атласами (учні знаходять найвищі водоспади світу, каньйон Колорадо).

7.     Краєзнавство – Русилівські водоспади і Червоногородський водоспад.

 Вивчення понять "річкова система”, "річковий басейн”.

1.     Робота з опорними схемами.

2.     Робота з підручником (мал. 51, ст. 102).

3.     Краєзнавство – "Тернопільська область – басейн Дністра і Припяті”.

4.     Повідомлення: "Незвичайні і цікаві ріки в Україні”, "Великі сльози малих річок”.

VI.            Закріплення вивченого матеріалу.

Бесіда з класом:

1.     Що називається річкою?

2.     З яких частин складається річка?

3.     Від чого залежить швидкість течії річки?

Завдання на плакаті: "Знайди правильну відповідь”.

VII.        Підсумок уроку.

 Виставлення оцінок за роботу на уроці.

 Відзначення кращих учнів за роботу на уроці.

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Води суходолу. Річки. 6 клас (конспект уроку)", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід