Товари для рукоділля
 

Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Практична робота № 2.  Робота з клавіатурним тренажером
 

Мета уроку: вивчити клавіатуру персонального комп’ютера, ознайомити учнів з основними правилами роботи з клавіатурним тренажером; опанувати правильні методи друку.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера; основні правила роботи з клавіатурним тренажером; учні повинні вміти відкривати та закривати клавіатурний тренажер; користуватися методами друку, правильно розташовувати пальці на клавіатурі.

Обладнання: ПК, підручники, клавіатурний тренажер, схема розташування пальців на кла­віатурі.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D9.doc).

2. Перевірка домашнього завдання

Учитель разом з учнями вибірково перевіряє виконання домашньої практичної вправи, обговорює особливості її виконання.

3. Актуалізація опорних знань

Вправа «Вільний лист» (файл U_13.doc).

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Бесіда.

Учитель пропонує учням поміркувати над запитаннями.

Чому клавіатура має таку назву?
Яке призначення клавіатури?
Чи можна обійтися без клавіатури?

Після відповідей учнів, учитель стисло розповідає про призначення клавіатури.

4.2. Розповідь учителя.

Клавіатура використовується в різних пристроях — у друкарських машинках, калькуляторах, мобільних телефонах, вона також є однією з комплектуючих комп’ютера.

Клавіатура — це основний спосіб введення інформації в ком­п’ютер, який використовується як для написання листів, так і для введення цифрових даних. Також за допомогою клавіатури можна керувати комп’ютером. Вивчивши лише кілька простих клавіатурних команд (інструкцій для комп’ютера), можна працювати ефективніше. Щоб ефективно працювати на комп’ютері, необхідно гарно орієнтуватися в клавішах клавіатури.

4.3. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

 

План лекції

Призначення клавіатури.
Групи клавіш клавіатури:

алфавітно-цифрові клавіші;
числова клавіатура;
клавіші керування курсором;
функціональні клавіші F1–F12;
керуючі клавіші.

Призначення деяких клавіш і їх комбінацій.
Правильне розташування пальців на клавіатурі.
Клавіатурний тренажер.

Вивчення клавіатури — найважливіший крок в освоєнні роботи з ПК. Клавіатура призначена для введення символьної інформації керування роботою ПК.

На ПК встановлена стандартна (однакова для всіх країн світу) клавіатура IBM PC (рис. 1).

 

Клавіатура складається з 5 груп клавіш:

алфавітно-цифрові — для введення літер алфавіту та розділових знаків, різних символів;
числова клавіатура — для набору чисел і знаків арифметичних дій. Вмикається при натисканні клавіші Num Lock;
клавіші керування курсором;
функціональні клавіші F1–F12, за допомогою яких виконуються операції без введення тексту команди. Для різних програм призначення функціональних клавіш різне;
керуючі клавіші — для подачі різних команд самостійно і в сполученні з іншими (Ctrl, Alt, Esc та ін.).

Призначення деяких клавіш і їх сполучень:

Esc — скасування дії або команди, вихід із програми;

Тав — переміщення курсора вправо на 8 символів;

Delete — вилучення символу праворуч від курсора;

← (BS) — вилучення символу ліворуч від курсора;

Caps Lock — увімкнення / вимкнення великих літер;

Ctrl + Shift або Alt + Shift — перемикання мов;

Home — переміщення курсора на початок рядка;

End — переміщення курсора в кінець рядка;

Page Up — перехід на попередню сторінку екрана;

Page Down — перехід на наступну сторінку екрана;

Shift + . — кома;

Shift + літера — велика літера;

Shift + цифри — знак зверху цифри.

На клавіатурах різних моделей вигляд і розміщення клавіш може бути різним. Деякі з розглянутих клавіш можуть бути відсутніми.

Розглянемо правильне розташування пальців на клавіатурі (рис. 2).

 

Для швидкого введення тексту пропонується саме таке розміщення пальців правої та лівої рук. Крім того, на клавіатурі є базові клавіші — клавіші з літерами А і О. На них нанесені спеціальні виступи у вигляді рисочок (або точок). Це дозволяє швидко знайти ці клавіші та правильно розмістити пальці рук.

Основна позиція рук: Ф_І_В_А — ліва рука та О_Л_Д_Ж — права рука.

 

Навчитися набирати тексти «наосліп» допомагають спеціально розроблені програми — клавіатурні тренажери. Не дивлячись на те, що такі програми ставлять собі одну мету, кожна з них пропонує свої шляхи для її досягнення. Деякі клавіатурні тренажери пропонують ряд уроків для вивчення розкладки, ведуть статистику навчання. Завдяки цьому швидкість створення текстів зростає в десятки разів.

Сьогодні найпопулярнішими на території СНД програмами-тренажерами комп’ютерного набору тексту «сліпим» методом є Stamina, «Соло на клавіатурі», VerseQ, «Кіт-риболов» («Сходинки до інформатики»), BabyType.

Демонстрація клавіатурних тренажерів

1. «Кіт-риболов» («Сходинки до інформатики») — це перше знайомство з клавіатурою (рис. 3).

 

2. BabyType — це знайомство з клавіатурою та вправи на швидкість друку (рис. 4).

 

3. Клавіатурний тренажер «Аспект» слугує для тренування у наборі текстів з клавіатури (рис. 5).

 

6. Закріплення знань

Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи та вигадують назву для своєї команди. Учитель роздає кожній групі картки із завданням (файл Rg_13.doc, K_13.tif). Перемагає та команда, яка першою виконала завдання.

7. Застосування набутих знань

Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером (файл Pr_13.doc).

Клавіатурний тренажер повинен забезпечувати роботу з ук­раїнсь­ким, російським та англійським текстом і мати індикатор швидкості друкування. Рекомендується використовувати тренажер «Аспект». Оцінювати виконання вправ на тренажерах можна за принципом змагання: у кого кращий результат, тому виставляється вища оцінка.

Мета роботи: познайомитися із загальним виглядом клавіатури, основними групами клавіш і їх призначенням; виробити навич­ки роботи з клавіатурою.

Якщо є час, рекомендується ознайомити учнів з клавіатурним тренажером BabyType. Гра полягає в тому, що герой повинен швидше пройти рівень та натиснути потрібні літери на клавіатурі, поки його не з’їло чудовисько, яке переслідує героя. Виграє той, хто пройде більше рівнів гри.

Альтернативні завдання: [5] завдання «Працюємо з ком­п’ютером» на с. 45; [4] завдання 1 на с. 95, 2–3 на с. 96–97.

8. Підбиття підсумків уроку

Аналіз практичної роботи (файл Pr_13.doc).

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Визначте найнеобхіднішу літеру в алфавіті. Візьміть уривок улюбленого твору та визначте, яка літера зустрічається найчастіше.

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід