Товари для рукоділля
 

Види сучасних персональних комп’ютері (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори). Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 6. Види сучасних персональних комп’ютері (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори)
 

Мета уроку: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори).

Очікувані результати: учні повинні знати види сучасних персональних комп’ютерів, призначення стаціонарних, портативних комп’ютерів, планшетів та комунікаторів; учні повинні вміти наводити приклади сучасних персональних комп’ютерів; визначити відмінність між видами сучасних персональних комп’ютерів.

Обладнання: ПК, підручники, дидактичні картки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Учні по черзі зачитують паспорт власного комп’ютера, демонструють малюнки, відповідають на запитання підручника. Учитель оцінює кращі роботи.

3. Актуалізація опорних знань

•     Тестовий контроль «Інформація навколо нас»

Варіант 1

Варіант 2

1. Інформація — це...

1. Інформатика — це...

А ...відомості про навколишній світ

А ...уміння поводитися з комп’ютером

Б ...те, що передають по телевізору у випусках новин

Б ...наука про інформацію та способи її зберігання, опрацювання і передавання за допомогою комп’ютера

В ...прогноз погоди

В ...вміння складати комп’ютерні програми

 

2. Який вид інформації не зустрічається у вашому підручнику інформатики?

2. Інформація, подана у формі, придатній для опрацювання комп’ютером, називається...

А Числова

А ...файлом

Б Текстова

Б ...даними

В Графічна

В ...програмою

Г Аудіо (звукова)

Г ...пам’яттю

 

3. Малюнки, картини, креслення, схеми, карти, фотографії — це приклади...

3. Кількісні характеристики об’єктів навколишнього світу — вік, вага, зріст людини, чисельність населення, запаси корисних копалин, площі лісів і т. д. — подають у формі...

А ...числової інформації

А ...числової інформації

Б ...текстової інформації

Б ...текстової інформації

В ...графічної інформації

В ...графічної інформації

Г ...звукової інформації

Г ...звукової інформації

Д ...відеоінформації

Д ...відеоінформації

 

4. Усе, що ми чуємо (людська мова, музика, спів птахів, шелест листя, сигнали машин), належить до...

4. Усе, що надруковано або написано на будь-якій з існуючих мов, належить до...

А ...числової інформації

А ...числової інформації

Б ...текстової інформації

Б ...текстової інформації

В ...графічної інформації

В ...графічної інформації

Г ...звукової інформації

Г ...звукової інформації

Д ...відеоінформації

Д ...відеоінформації

 

5. Укажіть орган чуття, за допомогою якого людина отримує більшу частину інформації.

5. Укажіть орган чуття, за допомогою якого людина отримує дотикальну інформацію.

А Очі

А Очі

Б Вуха

Б Вуха

В Шкіра

В Шкіра

Г Ніс

Г Ніс

Д Мова

Д Мова

 

 

Відповіді до тестового контролю

Варіант 1. 1–А. 2–Г. 3–В. 4–Г. 5–А.

Варіант 2. 1–Б. 2–Б. 3–А. 4–Б. 5–А.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Вправа «М-таблиця» (файл U_6.doc).

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя

План лекції

Комп’ютер — це універсальна технічна система.
Персональний комп’ютер. Типи персональних комп’ютерів.
Портативний комп’ютер. Типи портативних комп’ютерів.

Комп’ютер — це універсальна технічна система, спроможна чітко виконувати визначену послідовність операцій певної програми. Персональним комп’ютером (ПК) може користуватись одна людина без допомоги обслуговуючого персоналу. Конфігурацію ПК можна змінювати за мірою необхідності, але існує поняття базової конфігурації, яку можна вважати типовою:

системний блок;
монітор;
клавіатура;
миша.

ПК бувають двох типів:

стаціонарний настільні;
портативні (мобільні).

Настільні ПК подібні до конструктора. Усі пристрої є окремими модулями, які легко збираються і заміняються. Але такі комп’ютери мають стаціонарно стояти у певному місці.

У портативних комп’ютерах усі основні пристрої містяться в одному корпусі, зазвичай мають невелику вагу і досить зручні для сучасних умов.

Класифікація портативних комп’ютерів:

ноутбуки;
нетбуки;
субноутбуки;
планшетні комп’ютери;
кишенькові комп’ютери;
смартфони, комунікатори;
пристрої для читання електронних книг E-Book.

Ноутбук (NoteBook) (рис. 1)  — портативний ПК, у корпусі якого об’єднані типові компоненти ПК, включаючи дисплей, клавіатуру і вказівний пристрій (звичайно сенсорна панель або тачпад), а також акумуляторні батареї. Ноутбуки відрізняються невеликими розмірами і вагою, час їх автономної роботи змінюється в межах від 1 до 15 годин.

 

У ноутбуках широко поширений так званий тачпад — сенсорна панель, що реагує на дотик пальця.

Переваги ноутбуків перед настільними ПК: мала вага і габарити. Їх можна легко перемістити в інше місце, взяти у відрядження, на дачу, у відпустку. Для роботи не обов’язково підключати зовнішні пристрої. Практично всі ноутбуки оснащені вбудованим Wi-Fi адаптером, що дозволяє підключитися до Інтернету без проводів.

Нетбук (NetBook) (рис. 2)  — невеликий мобільний комп’ютер (ноутбук), основне призначення якого полягає в доступі до Інтернету та роботі з офісними програмами. Нетбуки відрізняються компактними розмірами (діагональ екрана — 7–10 дюймів, або 17,7–25,8 см), невеликою вагою, низьким рівнем споживання електроенергії та відносно невисокою вартістю. Щоб уможливити щонайменші габарити та вагу, нетбуки зазвичай не обладнані дисководами для читання / запису оптичних дисків.

 

 

 

За допомогою нетбука можна переглядати Інтернет-сторінки та електронну пошту, читати електронні книги.

Субноутбук (Subnotebook) (рис 3), абоультрапортативний комп’ютер — легкий мобільний ПК невеликого розміру з більшістю функцій стандартних ноутбуків. Він достатньо продуктивний і потужний, хоча діагональ субноутбуків рідко перевищує 13,3 дюйми. Вага таких апаратів коливається в межах від 1,5 до 2 кг, дизайн переважно стильний, несхожий на звичайні моделі ноутбуків і нетбуків. Пограти в сучасні 3D-ігри навряд чи можна, але можна працювати з офісними програмами або дивитися відеофільм в HD-форматі.

 

 

 

 

Планшетний комп’ютер (планшетник) (рис. 4) — клас ноутбуків, обладнаних планшетним пристроєм рукописного введення, об’єднаним з екраном. Планшетний комп’ютер дозволяє працювати за допомогою спеціального пера —стилуса — або пальців, без використання клавіатури і миші.

 

 

       

Користувач може вводити текст, використовуючи вбудовану програму розпізнавання рукописного введення, екранну (віртуальну) клавіатуру, розпізнавання мови або звичайну клавіатуру (якщо вона є у складі пристрою).

Порівняно з ноутбуками планшетні ПК:

набагато «людяніші» — з ними можна стояти або ходити, тримаючи в одній руці. Іншою рукою можна вводити текст або клацати по посиланням під час веб-серфінгу;
з них зручно читати електронні книги, використовуючи вертикальну орієнтацію екрана;
складений планшетний ПК на столі дозволяє працювати, не перериваючи при цьому лінії погляду (наприклад, на діловій зустрічі).

Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК), або ручний комп’ютер, надолонний комп’ютер, надолонник, палмтоп (рис. 5) — це збірна назва класу портативних електронних обчислювальних пристроїв. Їх ще називають особистими цифровими секретарями.

 

 

Дисплей КПК реагує на дотик стилуса.

Основні функції КПК:

введення тексту за допомогою доступної екранної клавіатури, рукописне введення і повноцінна висувна клавіатура;
вихід в Інтернет;
організація розкладу поточних справ та щоденник. Комп’ютер може автоматично нагадувати про пункти розкладів;
звуковий програвач, диктофон, фотоапарат, відеокамера;
перегляд зображень, відеороликів, фільмів, наявність графічного редактора.

Особливо ефективними КПК будуть за наявності модуля GPS (глобальної системи позиціонування) і спеціальних програм для планування маршрутів.

Смартфон (Smartphone) (рис. 6) — мобільний телефон із розширеною функціональністю порівняно з КПК. Також для позначення деяких пристроїв, які суміщають функціональність мобільного телефону і КПК, часто використовують термін «комунікатор».

 

 

Комунікатор — кишеньковий персональний комп’ютер, доповнений функціональністю мобільного телефону.

Смартфони і комунікатори відрізняються від звичайних мобільних телефонів наявністю досить розвиненої операційної системи, відкритої для розробки програмного забезпечення сторонніми розробниками (операційна система звичайних мобільних телефонів закрита для сторонніх розробників). Встановлення додаткових програм дозволяє значно поліпшити функціональність смартфонів і комунікаторів порівняно зі звичайними мобільними телефонами.

Пристрій для читання електронних книг (E-book), абоелектронна книжка (від англ. electronic book, скорочено E-book) (рис. 7) — це один із носіїв інформації, тому традиційно складається з двох складових понять — носій і вміст.

 

Перші електронні книжки з’явилися з появою комп’ютерів і можливістю друку на принтері та, пізніше, виведення тексту на екран. З появою ПК обсяг електронної літератури зростав у геометричній прогресії — і продовжує зростати. Тому виникла потреба у спеціалізованих пристроях, за допомогою яких можна було б читати електронну літературу. E-book device — загальна назва для цілої групи вузькоспеціалізованих компактних пристроїв, що призначені для відображення текстової і графічної інформації.

Основною відмінністю E-book від КПК, планшетників, ноутбуків або нетбуків є обмежена функціональність, що дозволяє істотно збільшити робочий час використання.

 

6. Закріплення знань

Асоціативний кущ.

Учитель за матеріалами лекції пропонує скласти схему «Сучасні портативні комп’ютери» (приклад схеми — файл S_6.doc).

7. Застосування набутих знань

Робота в групах.

Учні об’єднуються в 6 груп, кожна група отримує паперовий капелюх певного кольору. У середині капелюха написано завдання. Упродовж 10 хвилин група виконує завдання, потім презентує результати своєї роботи.

 

Жовтий капелюх

Назвіть приклади корисних властивостей комп’ютера для людини

Чорний капелюх

Назвіть приклади негативного впливу комп’ютера на людину

Білий капелюх

Складіть короткий опис комп’ютера

Червоний капелюх

Які почуття (емоції) викликає у вас комп’ютер? Складіть вірш або пісню про комп’ютер

 

Синій капелюх

Як правильно треба використовувати комп’ютер?

Зелений капелюх

Яким комп’ютер буде в майбутньому?

 

Наприкінці вправи вчитель робить висновок щодо впливу комп’ютера на людину, називає шляхи його застосування як в навчальному процесі, так і в повсякденному житті.

Альтернативні завдання: [5] завдання 3–4 на с. 41; [4] вправа 4 на с. 52.

8. Підбиття підсумків уроку

8.1. Усне есе на тему «Я вважаю, що найкращім серед сучасних персональних комп’ютерів є ..., тому що ...».

Учитель пропонує учням продовжити речення. У кінці вправи він коментує відповіді учнів, робить висновки.

8.2. Оцінювання діяльності учнів та виставлення оцінок.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Підготуйте цікаву інформацію щодо будь-якого виду персонального комп’ютера.

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Види сучасних персональних комп’ютері (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори). Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід