Конспект уроку: "Людина і природа". Природознавство 2 клас




 
Людина і природа
 
Мета: поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбай-ливе, господарське ставлення до природи як до рідного дому.
 
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
         1. Перевірка домашнього завдання
— Які водойми є у вашій місцевості?
— Прочитайте назви рослин і тварин, які населяють водойми вашої місцевості.
— Як люди використовують водойми для власних потреб у вашій місцевості?
         2. Слухання віршів
                                      ВМІЙТЕ ПРИРОДУ ЛЮБИТИ
 
                   Вмійте природу любити,
                   Вам у походи ходити
                   І мандрувать, любі діти,
                   Вмійте ж природу любити,
                   Кожній стеблині радіти.
                   В полі, у лісі, над яром —
                   Квіти, дерева, і трави...
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
                            П. Сиченко

— Що хотів сказати автор своїм віршем?
— До чого він нас закликає?
— Усе менше залишається на Землі місць, де не побувала б людина. І все більше природа потерпає від її діяльності.
 
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Людина і природа».
 
IV. Вивчення нового матеріалу
         1. Робота за підручником (с. 135–138)
— Чому потрібно охороняти природу?
— Розгляньте малюнки на с. 135. Доведіть, що природа завжди є основною годувальницею людини.
— З чого людина виготовляє одяг? (З льону й бавовнику — тканини, із хутра тварин — верхній одяг, а з шкіри тварин — верхній одяг і взуття.)
— Що видобувають з надр Землі?
— Де це використовують? Що виготовляють з деревини?
— Розгляньте фотографії на с. 136. Доведіть, що діяльність людини негативно впливає на природу.
— Що потрібно робити для збереження природи? Наведіть приклади.
         Перевір себе
— Чому потрібно охороняти природу?
— Що люди мають робити для охорони природи?
— Розгляньте малюнок на с. 138. Як ви вважаєте, до чого може призвести така поведінка дітей?
         Підсумок. Людина — частина природи. Вона бере від природи все необхідне
для життя. Людина повинна берегти природу.
         2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
         1. Робота в групах
У кожної групи — картка «Яку людина завдає шкоду природі».

         Запитання
— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? (Ні, не завжди, дуже часто негативно, по-хижацьки.)
— Наведіть приклади негативного ставлення людини до природи. (Вона вирубує ліси, винищує звірів, осушує болота, забруднює повітря, воду, ґрунти.)
— Наведіть приклади негативного впливу людини на природу у вашій місцевості, в Україні. (Аварія на Чорнобильській АЕС, забруднення річок, сміттєзвалища.)
— Якими є наслідки негативного впливу людини на природу? (Погіршується стан природи. Люди хворіють.)
         2. Читання порад «Природі не завдай шкоди»
  • Кожна жива травинка, кожний листочок виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!
  • Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
  • Не галасуй у лісі, не вмикай надто голосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята, краще послухай голоси лісу.
  • Найчистіша і найсмачніша вода — джерельна. Подивись, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть і ти джерело. Охороняй його чистоту!
  • Викинута консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і привести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може стати причиною пожежі. Не залишай після себе сміття в лісі.
         3. Робота у парах
— Про що йдеться в цих приказках?
  • Природа одному мати, а іншому — мачуха.
  • Земля багата — народ багатий.
  • Хто землі дає, тому земля втричі віддає.
 
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Від чого забруднюється природа?
— Чим людина забруднює навколишнє середовище?
— Як має поводитися людина, щоб зберегти довкілля та примножити різноманітність живої природи?
 
VII. Домашнє завдання
С. 135–138.
 

Для того щоб переглянути повністю необхідно скачати конспекти в форматі (.doc).

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Конспект уроку: "Людина і природа". Природознавство 2 клас", із категорії "Природознавство", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід