Товари для рукоділля
 

Конспект уроку: "Наші проекти. Лісова аптека". Природознавство 2 клас


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 
Наші проекти. Лісова аптека
 
Мета: розповісти учням про лікарські рослини лісів, їх властивості; вчити бути обережними з незнайомими рослинами і їх плодами; обговорити з учнями, плоди яких рослин можна куштувати; виховувати бережливе ставлення до природи.
 
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
         1. Перевірка домашнього завдання
Учні презентують малюнки зі скаргами від природи.
         2. Слухання вірша
                   Аптека зелена,
                   Зелена аптека!
                   Від тебе й від мене
                   Вона недалеко.
                   Зелена аптека
                   Лежить навкруги,
                   Зелені горби
                   І зелені луги,
                   Зелені сади, і ліси, і поля,—
                   Уся наша рідна, квітуча земля!
                   Зелена аптека — це трави і квіти,
                   Що в кошик збирають дорослі і діти.
                   Зелена аптека, що бачим навкруг,—
                   Це наш помічник і хороший друг!
                   Зелену аптеку слід кожному знати:
                   Крушина, фіалка,
                   Конвалія, м’ята,
                   Вільха, деревій, бузина і чорниці,
                   Черемха і пижмо,
                   Шипшина й суниці.
 
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Лісова аптека».
 
IV. Вивчення нового матеріалу
         1. Робота за підручником (с. 144–145)
— Вам відомо багато рослин, серед них є ті, які називають лікарськими. Вони допомагають людині боротися із хворобами, бо мають лікувальні властивості.
Ліс був першою «аптекою», до якої люди з давніх часів йшли по ліки.
— Розгляньте малюнки на с. 145. Які лікарські рослини вам відомі?
— З’ясуйте, які із цих рослин ростуть у вашій місцевості. Які вони мають лікувальні властивості? Які ще лікарські рослини зростають у вашому краї?
— Дізнайтеся, коли краще заготовляти рослини і як їх зберігати.
Отримані відомості запишіть у зошит самостійно або з допомогою дорослого. Доповніть їх фотографіями, малюнками.
Під час прогулянки у ліс (парк) зберіть рослини для домашньої аптечки.
Проведіть презентацію вашої роботи. Оцініть її результати.
         2. Фізкультхвилинка
 
V. Узагальнення й систематизація знань
         1. Читання оповідання Б. Вовка «Зелена аптека»
ЗЕЛЕНА АПТЕКА
Мишко з дідусем мало не щодня бувають у лісі. Дідусь тут як удома. Усе знає. Де треба шукати ягоди. Де ховаються гриби. Добре знається на травах і квітах. Якось сказав дідусь, що ліс — то зелена аптека. І цим дуже здивував Мишка. Зелена аптека? Чому це ліс — аптека? А дідусь усміхнувся та й мовив:
— Почекай, онучку, побачиш чому.
Йдуть вони лісом навесні — квітнуть конвалії. Дід і каже:
— Приглянься-но, Михайлику, до цієї квітки. Гарненька. Духмяна. Та ще й цілюща. З неї ліки готують. Для тих, у кого серце хворе.
Ідуть лісовою стежкою дідусь з онуком улітку.
— Придивляйся до квіток, до трав, онучку, придивляйся. Бачиш, деревій цвіте, а отам, де метелик, лісові калачики. Великої цілющої сили й ці квіти.
Ось на краєчку стежки помітили листя подорожника. Дід зупиняє онука:
— Обережніше ступай, Мишко, та запам’ятай: ця рослина до стежок і доріг тулиться. Тому й зветься подорожником. Непоказний він, а людині справжній друг. Знадобиться зупинити кров, загоїти рану — стане подорожник у пригоді. Бачиш, як багато цілющих трав, квітів у лісі? Тепер розумієш, чому називають ліс зеленою аптекою?
— Про які цілющі рослини ви дізналися?
         2. Робота над загадками про лікарські рослини
 
  • Стоять на галявині сестрички
         Золотії очі, білі косички. (Ромашка)
  • Як припустить теплий дощик,
         Я згорнусь в зелений кошик.
         А коли година гожа,
         Я на сонце в небі схожа. (Кульбаба)
  • Викупана в сонечку
         Стоїть собі донечка.
         Бджоли сонячний медок
         Дістають з її квіток. (Липа)
 
  • Що то за рослина,
         Що вбиває звіра? (Звіробій)
  • Розкажу я вам до діла:
         Жовтий сік у цього зілля
         І квітки — жовтогарячі,
         Має він таку задачу:
         Рани людям лікувать
         Всі про це повинні знать. (Чистотіл)
  • Стоїть, коливається,
         Головою величається,
         А торкнеш — кусається. (Кропива)
 
  • Лікує хвороби шлунка, кашель, гоїть рани
         Листячко довгасте з жилками-нитками
         Можеш ти прикласти до своєї рани.
         Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти. (Подорожник)
 
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини називають лікарськими?
— Які лікарські рослини ви запам’ятали?
 
VII. Домашнє завдання
С. 144–145.
— Дізнайтеся, коли краще заготовляти рослини і як їх зберігати.
 
 

Для того щоб переглянути повністю необхідно скачати конспекти в форматі (.doc).
Кнопки вверху!!!

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Конспект уроку: "Наші проекти. Лісова аптека". Природознавство 2 клас", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід