Товари для рукоділля
 

Конспект уроку: "Рослини і тварини луків". Природознавство 2 клас


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 
Рослини і тварини луків
 
Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин і тварин луків; вчити пояснювати зв’язки у живій природі на прикладі луки; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного.
 
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
         1. Перевірка домашнього завдання
— Коли ліс нам дякує, а коли — ображається?
         2. Розгадування кросворда «Луки»
1) Не мотор, а гуде, не пілот,
а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)
2) Сам чорний, та не ворон, є роги,
та не бик, шість ніг без копит. (Жук)
3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)
4) На капусті я вродився
І капустою живився,
На капусті я умер,
Та ізнов ожив тепер.
Тільки вже й не той я став,
Що в капусті плазував:
Не плазую, а літаю,
Бо прегарні крильця маю. (Метелик)

 
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Тема нашого уроку — «Рослини і тварини луків».
 
IV. Вивчення нового матеріалу
         1. Робота за підручником (с. 129–131)
— Пригадайте, які тварини мешкають на луці.
— Що таке лука? Доведіть, що влітку лука нагадує барвистий килим.
— Розгляньте фотографії на с. 129. Які трави можна зустріти на луці? Розкажіть, що ви про них прочитали.
— Розгляньте фотографії на с. 130. Яких птахів можна побачити на луці? Розкажіть про них.
         Перевір себе
— Яку місцевість називають лукою?
— Які рослини ростуть на луках? За якими ознаками їх можна розпізнати? Під час розповіді скористайся фотографіями.
— Чому на луках багато комах, птахів?
— Як люди використовують луки?
— Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку.
— Прочитайте розповідь (с. 131). Висловіть власну думку. Хто з дітей має рацію? Чому луку треба берегти, так само як і ліс, парк, водойму?
         Підсумок. Лука — частина природи, де живуть різні рослини і тварини. Луки треба берегти.
         2. Фізкультхвилинка
 
V. Узагальнення й систематизація знань
         1. Складання правил поведінки на луках
— Чи може хто-небудь знищити луки? (Людина)
— Чим вона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумно ловити тварин.)
— Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? (Дотримуватися правил поведінки на луках.)
Правила поведінки на луках
1) Не рвіть оберемки квітів.
2) Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у багатьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння.
3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них жодної шкоди людині не завдають.
4) Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні частини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів.
5) Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи знищать рослини.
         2. Робота в парах (див. додаток на с. 3)
         3. Гра «Четвертий “зайвий”»
— У кожній групі підкресліть «зайве» слово, поясніть свій вибір.
  • Бабка, коник, перепілка, сонечко.
  • Жаба, метелик, джміль, жук.
         4. Гра «Переставлені склади»
— Переставте склади так, щоб утворилися слова — назви тварин і рослин, що зустрічаються на луках.
БА ЖА, РА ВЕЛЬ ЖУ, Ши НА Ню КО, РЕ ПЕ ПІЛ КА,
КАЧ ДЕР, КА Я ЩІР, КА ЛЕ ЛЕ, Ти КРО
(Жаба, журавель, конюшина, перепілка, деркач, ящірка, лелека, кроти)
 
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Які рослини луків ви запам’ятали?
— Які живі істоти зустрічаються на луках?
— Як людина впливає на луки?
— Як треба охороняти луки?
 
VII. Домашнє завдання
С. 129–131.
— Складіть правила поведінки на луці. Презентуйте їх у класі.
  
Додаток до уроку
Робота в парах
         — Цього літа група дітей ходила на екскурсію на луки біля річки. Вони написали розповідь про свої враження. Прочитайте її. Чи все вам сподобалося в їх поведінці? Скільки помилок у поведінці дітей ви помітили? Усі помилки підкресліть простим олівцем.
         Червневим днем ми вирушили на луки.
         Погода була хороша. Як красиво навкруги! Луг схожий на строкатий килим. Дівчатка нарвали великі букети квітів. Хлопчики наловили метеликів і коників. Буде, що показати друзям в місті. У траві ми знайшли гніздо якогось птаха. У нім лежали маленькі блакитнуваті яйця. Ми потримали їх у руках і поклали назад. Розчавили декілька гусениць — все одно вони шкідливі. Потім ми пообідали. Пластикові пляшки залишили — мікроби їх зруйнують. Додому повернулися задоволені. Весело минув день!
         — Скільки помилок у поведінці дітей ви знайшли? (5) Які саме?
 
 

Для того щоб переглянути повністю необхідно скачати конспекти в форматі (.doc).
Кнопки вверху!!!

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Конспект уроку: "Рослини і тварини луків". Природознавство 2 клас", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід