Товари для рукоділля
 

О. де Бальзак. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного об­разу «філософа та скнари» Гобсека? Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

УРОК 12

Тема. О. де Бальзак. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного об­разу «філософа та скнари» Гобсека ?

Мета: допомогти учням усвідомити значення й художні особливості образу Гобсека; розвивати навички аналізування художніх образів, уміння зіставляти літературу й життя, висловлювати та обґрунтовувати свої думки; сприяти формуванню справжніх цінностей, філософ­ського ставлення до життєвих проблем. Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього; картки із завданнями (для 5 груп).

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ

ІОрганізаційний момент

IIМотивація навчальної діяльності

Учитель. Образ скнари — це мандрівний образ у світовій літературі: Шейлок у Шекспіра, скнара у Мольєра, скупий лицар у Пушкіна та ін. Він перехо­дить від епохи до епохи, з однієї країни до іншої, маючи певні спільні «родові» риси. А який же лихвар у Бальзака? Про це йтиметься сьогодні на уроці.

IIIОголошення теми й мети уроку

IVАктуалізація опорних знань

Літературний диктант (кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Чому Дервіль став близьким другом віконтеси де Гранльє? (Допоміг їй по­вернути маєтки.)

2. Завдяки чому Дервіль потоваришував із Гобсеком? (Сусідству й розсудли­вій поведінці)

3. До кого Гобсек вирішив з' явитися « як месник, як докори сумління » ? (До графині)

4. Яку суму податків сплачує мільйонер Гобсек і пишається цим? (Сім франків)

5. Чому Гобсек любив бруднити килими в багатих будинках? (Щоб дати від­чути пазурі Неминучості)

6. Що Дервіль позичав у Гобсека і для чого? (Гроші на купівлю адвокатської

контори) 1. Хто є дружиною Дервіля? (Фанні Мальво)

8. Яку справу доручив граф де Ресто Гобсекові та Дервілю? (Передати його майно синові)

9. Що вразило Дервіля в помешканні Гобсека? (Багатство, що гнило.)

10. Кому заповів своє багатство Гобсек? (Дочці своєї небоги)

11. Про що думав в останні години Гобсек, що радив Дервілеві? (Як і де вигідні­ше продати товари, що були в його домі.)

12. Чому віконтеса де Гранльє віддавала перевагу під час обрання нареченого для Камілли? (Честі та родовитості)

VФормування вмінь та навичок

1. Слово вчителя

Ім'я головного героя повісті Бальзака — Гобсек — не є випадковим. Воно означає те, що є сутністю героя — «живоглот», «глитай», «сухоглот», і розумі­ти це можна так: Гобсек поглинав, збирав золото, а золото поглинало його.

2. Пошуково-дослідницька робота в групах. Спостереження над текстом та образом героя (завдання на картках для груп)

І група. Знаходить у тексті портрет Гобсека і відповідає на запитання: » Яким постає перед читачем цей герой?
Які кольори та відтінки використовує автор у змалюванні зовнішності ге­роя? Чому? « 3 чим порівнюється зовнішність Гобсека? Чому?

• Які деталі портрета героя є визначальними?

• Як такий опис характеризує героя, показує ставлення до нього автора?

II група. Знаходить опис помешкання Гобсека, відповідає на запитання:

• На яких деталях помешкання зосереджується увага читача? Чому?

• Чи можна за описом житла визначити рівень статків героя, його характер, ставлення до нього автора?

• Про що свідчить опис квартири Гобсека після того, як його не стало?

III група. Знаходить згадки у тексті про родинні взаємини і відповідає на запитання:

• Що ми знаємо про родину Гобсека?

» Чи має він родичів? Як до них ставиться?

» Як це його характеризує?

• Чому Гобсек заповідав своє багатство далекій родичці?

IVгрупа. Знаходить у тексті рядки, що висвітлюють характер Гобсека, і від­повідає на запитання: » Як лихвар ставився до своїх клієнтів? » У чому Гобсек знаходив задоволення? .

• Як Гобсек ставився до більшості аристократів? Чому?

• Чому Гобсек інакше поставився до Дервіля й Фанні Мальво? Про що це свід­чить?

• 3 чого видно, що в головному герої «співіснують двоє людей: скнара і філо­соф, створіння нице і створіння шляхетне»?

V група. Досліджує життєву філософію Гобсека і коментує висловлювання:

•   «Що таке життя? Машина, яку приводять у рух гроші»;

•   «Влада і втіха — хіба не основи нашого нового суспільного ладу?»;

•   «Я досить багатий, щоб купувати людську совість»;

•   «У золоті зосереджені всі сили людства»;

•   «Найтривкіше марнославство — це наше "я"»;

•   «Щастя або в сильних емоціях, які підточують наше життя, або в розміре­них заняттях»;

•   «Краще самому утискувати, ніж дозволяти, щоб тебе утискували інші»;

•   «Я володію світом... а світ не має наді мною ані найменшої влади»;

•   «Я читаю в серцях, від мене ніщо не сховається».

3. Презентація пошуково-дослідницької роботи у групах

4. Інтерактивна вправа «Коло ідей» (узагальнення образу Гобсека)

Очікувані відповіді

•  Образ суперечливий.

•   Переважають негативні риси, особливо наприкінці життя.

•   Не обділений почуттям справедливості, негативно ставиться до марнотрат­ства, вад аристократії. ~;

•  Смішний у своїй жадібності.

•  Романтично-загадковий.

5. Міні-диспут «Багатство, золото в житті героїв Бальзака і в нашому житті»

VIДомашнє завдання -

Для всіх: скласти усний (або письмовий) твір за темою диспуту «Багатство, золото в житті героїв Бальзака і в нашому житті».

Індивідуальне: підготувати повідомлення про життя та творчість Гі де Мопассана.

VII. Підбиття підсумків уроку

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "О. де Бальзак. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного об­разу «філософа та скнари» Гобсека? Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід