Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»
Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, викликати бажання читати його твори; розвивати навички переказу, виразного читання, коментування прочитаного
Очікувані результати: учні знають про життєвий і творчий шлях Я. Стельмаха; переказують уривки повісті «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»; характеризують образи Сергія та Митька; висловлюють свої думки та враження від прочитаного.
Теорія літератури: повість, пригодницький твір, сюжет.
Обладнання: портрет письменника, ілюстративні матеріали до біографії; видання твору, ілюстрації до нього
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
I. Аналіз контрольної роботи
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Деяка частина людей постійно ставить питання де? що? коли? як? чому? і намагається знайти на них відповідь. Саме завдяки таким допитливим людям і відбувається прогрес людства. Герої повісті Я. Стельмаха Митько та Сергій, допитливі, веселі, трохи бешкетливі, як і всі школярики, заради науки виявили неабияку сміливість, наполегливість, працьовитість і здобули безцінні уроки, розвинувши не тільки свої дослідницькі навички, а й уміння товаришувати, підтримувати одне одного, прощати.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Розповідь учителя про письменника Я. Стельмаха.
2. Робота з підручником.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
3. Виразне читання першої умовної частини (можна за ролями): розділи «Зоологія і комахи», «Відпустіть нас до бабусі!», «Знайомство з майбутнім майстром спорту…», «Озеро. Змії люблять сіно», «Таємничий і, бр-р-р,— який страшний…», «Я вкриваю себе ганьбою…».
4. Словникова робота.
(Проводиться за питаннями учнів.)
5. Евристична бесіда.
— Чи зацікавив вас твір? Чим саме?
— Формальним приводом поїздки до бабусі був заданий на літо збір колекції комах. Якою була мета хлопців насправді?
— Якими вам уявилися хлопці, герої повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…»?
— Що смішне, що сумне, а що небезпечне в пригодах хлопців?
— Які риси характеру виявилися в друзів в епізоді нічного чергування?
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
1. Літературна гра «Найуважніший».
1) Як звали вчительку ботаніки та зоології? (Ірина Семенівна.)
2) У яке село поїхали головні герої повісті? (Юрківка.)
3) Як звали хлопця-велосипедиста? (Василь Трош.)
4) Як він представився? (Майстер велосипедного спорту міжнародного класу — у майбутньому.)
5) Який напівдорогоцінний камінь подарував хлопцям Василь? (Бурштин.)
6) Де розташоване Лохнесське озеро? (У Шотландії.)
2. Гра «Шифрувальник».
Розшифруйте три ключових слова до теми.
К
А
Ї
З
П
О
Д
Відповідь: поїздка.
Л
О
С
Е
И
В
П
Т
Е
С
И
Д
Відповідь: велосипедист.
Ч
Д
В
С
Ь
К
Відповідь: чудовисько.
V. Домашнє завдання
Уміти розповідати про письменника, переказувати ключові епізоди повісті, коментувати їх, висловлювати свою думку про них.
- Українська література
- 20.01.2015
- 4797