Розробки уроків української літератури 10 клас. Академічний рівень (Майстер-клас)


Скачати файл
 
 
Назва: Розробки уроків української літератури 10 клас. Академічний рівень (Майстер-клас)
Автор: В.В. Паращич
Видавництво: Ранок
Рік видання: 2010
Кількість сторінок: 320
Формат файлу: .PDF 
Розмір файлу: 0 mb
Мова: українська
 
Видання містять розробки уроків для 10 класу за програмою «Українська література» для 12-річної школи. Система уроків відтворює розроблену й успішно апробовану автором систему розвитку читацьких здібностей школярів, їх літературно-творчих схильностей. 
 
Зміст
Передмова 
 
Вступ
 
Урок № 1 Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ ст. Її історична місія, особлива роль у житті поневоленої нації 
 
Українська Література 70–90-х років ХІХ ст.
 
Урок № 2 Складні історико-культурні умови розвитку літератури 70–90-х років ХІХ ст. 
 
Урок № 3 Життєвий і творчий шлях І. С. Нечуя-Левицького. Творчість письменника — новий імпульс розвитку української літератури 
 
Урок № 4 І. С. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість-хроніка 
 
Урок № 5 І. С. Нечуй-Левицький. Повість «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей 24
 
Урок № 6 І. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Утвердження цінностей національної етики засобами
 
комічного 27
 
Урок № 7 Панас Мирний. Життєвий та творчий шлях. Загальна характеристика творчості 33
 
Урок № 8 Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство з І Біликом 37
 
Урок № 9 Панас Мирний. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Широта представлення народного життя. Занепад Нечипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва, втрати людської подоби 41
 
Урок № 10 Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи, утвердження народних поглядів на чесне, духовно здорове життя людини. Художні особливості твору 46
 
Урок № 11 Контрольна робота. «Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного» 51
 
Урок № 12 Іван Карпенко-Карий. Життєвий та творчий шлях. Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів 53
 
Урок № 13 І. К арпенко-Карий. Трагікомедія «Мартин Боруля» і її більш ніж 100-річне життя на сцені. Дворянство як міф про краще життя 59
 
Урок № 14 І. К арпенко-Карий. «Мартин Боруля». Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу головного героя. Засоби комічного у творі, художня майстерність автора і значення творчості драматурга 62
 
Уроки № 15–16 Позакласне читання. І. К арпенко-Карий. «Хазяїн» 67
 
Урок № 17 М. Старицький. Життя та творчість. Багатогранність діяльності: літературна, перекладацька, театральна. Творча співпраця з М. Лисенком 74
 
Урок № 18 М. Старицький. Історико-романтична повість «Оборона Буші». Пригодницький сюжет, драматизм, багатопроблемність 78
 
Урок № 19 М. Старицький. Повість «Оборона Буші». Антимілітаристське спрямування твору, його образи та символи, художні особливості 84
 
Урок № 20 Контрольна робота. «Творчість І. К арпенка-Карого, М. Старицького» 89
 
Урок № 21 І. Франко — письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності митця, її вплив на розвиток української та світової культури, пробудження національної свідомості 91
 
Урок № 22 І. Франко. Збірка «З вершин і низин». Поезії «Гімн», «Сікстинська мадонна» 98
 
Урок № 23 І. Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя». Любовна тема у творчості поета, автобіографічність 103
 
Урок № 24 І. Франко. «Легенда про вічне життя». Виразне читання поезій митця напам’ять 108
 
Урок № 25 І. Франко. Вірш «Декадент» — поетичне кредо письменника. Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе…» 112
 
Урок № 26 І. Франко. Поема «Мойсей» — одна з вершин творчості письменника 115
 
Урок № 27 Проза І. Франка. Новаторські шукання письменника. Новела «Сойчине крило» 121
 
Урок № 28 І. Франко — митець світового значення. Узагальнення вивченого 126
 
Українська література 10-х років ХХ ст.
 
Урок № 29 Вступ. Б. Грінченко 130
 
Урок № 30 Б. Грінченко. Оповідання «Каторжна» 134
 
Урок № 31 Контрольна робота. «Творчість І. Франка. Огляд літератури 10-х років ХХ ст. Б. Грінченко» 138
 
Урок № 32 М. К оцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду 141
 
Урок № 33 М. К оцюбинський. Психологічна новела «Intermezzo». Поетика імпресіонізму 144
 
Урок № 34 М. К оцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Фольклорне тло твору. Сюжет 149
 
Урок № 35 М. К оцюбинський. «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана і Марічки як наслідок суперечностей між мрією і дійсністю 153
 
Урок № 36 Презентація пошуково-дослідницького проекту «Разом із Коцюбинським відкриваємо для себе гуцульський край та вічні істини» 156
 
Урок № 37 О. К обилянська. Життя і творчість, формування світогляду письменниці 168
 
Урок № 38 Проза О. К обилянської — найяскравіша модель раннього українського модернізму. Її жанрові особливості, провідні теми та ідеї 173
 
Урок № 39 О. К обилянська. Повість «Земля» — психологічне трактування вічнихпроблем
 
(людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі. Сюжет твору 178
 
Урок № 40 О. К обилянська. Повість «Земля». Трагічна історія родини Федорчуків. Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі 183
 
Урок № 41 О. К обилянська. Повість «Земля». Модерністична проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею. Композиційно-характеротворчі принципи контрасту 186
 
Урок № 42 О. К обилянська. Повість «Земля». Образи твору, художня майстерність письменниці 191
 
Урок № 43 Контрольна робота «Творчість М. К оцюбинського та О. К обилянської» 194
 
Урок № 44 В. Стефаник. Життя і творчість. Співдружність письменника з Л. Мартовичем і М. Черемшиною («Покутська трійця») 196
 
Урок № 45 В. Стефаник. Новаторство письменника. Експресіонізм у його творчості. Новела «Камінний хрест»: психологічне розкриття теми еміграції 201
 
Урок № 46 В. Стефаник. Новела «Камінний хрест». Сюжетно-композиційні особливості твору, образи-персонажі та образи-символи 205
 
Урок № 47 Леся Українка. Життєвий і творчий шлях 209
 
Урок № 48 Леся Українка. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси. Вірші «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…» 216
 
Урок № 49 Леся Українка. Пейзажна та інтимна лірика. Вірші «Хвиля», «Стояла я і слухала весну…», «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: "Він навіки згинув!..”» 221
 
Урок № 50 Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету 224
 
Урок № 51 Леся Українка. «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією 230
 
Урок № 52 Леся Українка. «Лісова пісня». Образи твору та його художні особливості 233
 
Урок № 53 Леся Українка. «Лісова пісня». Виразне читання уривків напам’ять 237
 
Урок № 54 Микола Вороний. Життєвий і творчий шлях. Поезії «Іванові Франкові», «Блакитна панна» 238
 
Урок № 55 М. Вороний. Поезії «Блакитна панна», «Інфанта». Зміст і художні особливості творів поета 243
 
Урок № 56 Контрольна робота. «Творчість В. Стефаника, Лесі Українки, М. Вороного» 247
 
Урок № 57 Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання; неоромантичні,
 
символістські тенденції у творчості письменника 249
 
Урок № 58 Олександр Олесь. Поезії «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..» 253
 
Урок № 59 Олександр Олесь. Поезії. Виразне читання віршів напам’ять 256
 
Урок № 60 Олександр Олесь. Драматичний етюд «По дорозі в К азку» 258
 
Урок № 61 В. Винниченко. Життя і творчість, громадська й політична діяльність 262
 
Урок № 62 В. Винниченко. Прозові й драматичні твори. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила» 267
 
Урок № 63 В. Винниченко. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина» 272
 
Урок № 64 В. Винниченко. Новела «Момент». Поєднання у творі реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту 275
 
Урок № 65 В. Винниченко. Образи й стильові особливості новели «Момент». Значення художньої спадщини письменника 280
 
Новинки сучасного літерату рного життя
 
Урок № 66 Ознайомлення з творами сучасних поетів 285
 
Урок № 67 Ознайомлення з творами сучасних письменників 297
 
Урок № 68 Ознайомлення із сучасною драматургією 305
 
Урок № 69 Контрольна робота. «Творчість О. О леся, В. Винниченка та сучасних письменників» 310
 
Урок № 70 Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Підсумки роботи за рік 312
 
Література
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розробки уроків української літератури 10 клас. Академічний рівень (Майстер-клас)", із категорії "Українська література", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід