С. Руданський. Співомовки «Запорожці у короля», «Свиня свинею» (конспект уроку)



Поділитись з друзями:
 
 

С. Руданський. Співомовки «Запорожці у короля», «Свиня свинею»
 

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із біографією письменника С. Руданського та його співомовками, допомогти зрозуміти викривальний пафос цих творів; розвивати навички виразного й усвідомленого читання алегоричних творів, виділяти їхні головні думки, характеризувати героїв та порівнювати їх

Очікувані результати: учні вміють розповідати про основні факти біографії С. Руданського; знають особливості співомовок; пояснюють їхній викривальний зміст; характеризують і порівнюють героїв співомовок; висловлюють власну думку про важливість почуття гумору.

Теорія літератури: гумореска, співомовка, інверсія.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до біографії, видання творів

Тип уроку: комбінований.
 

I. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

(Розповідь про письменника; виразне читання й аналіз співо­мовок.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Запорожці здавна славилися своєю дотепністю, почуттям гумору, умінням «виходити сухими із води». І цю їхню здатність прославив у своїх творах-співомовках відомий український поет С. Руданський.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

2.   Виразне читання співомовки «Запорожці у короля».

3.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

4.   Евристична бесіда.

— Спираючись на знання з історії, скажіть, у яких справах могли запорожці приїхати до польського короля?

— Чому «ляхи препогані» щедро пригощали козаків?

— Яку думку мали королівські прислужники, подаючи козакам спочатку сметану?

— Чи сподобалася вам ця співомовка? Чим саме?

5.   Виразне читання співомовки «Свиня свинею».

6.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

7.   Евристична бесіда.

— Чи сподобалася вам ця співомовка? Чим саме?

— Який вид усної народної творчості ліг в основу співомовки?

— Яка головна думка співомовки?

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

1)   На основі співомовки С. Руданського «Запорожці у короля» схарактеризуйте козаків; наведіть приклади, які б підтверджували їхні риси характеру.

(Кмітливість і розум — козаки придумали, як поїсти сметану й не осоромитися при цьому.

Гордість, завзятість — не дали ляхам і королю перехитрити й поставити себе в незручне становище.

Тактовність — розгадавши підступність ляхів, козаки тактовно похвалили сметану, придумали дотепний вихід зі становища.

Хоробрість — козаки не побоялися позмагатися з королівськими наближеними в кмітливості.)

2)   Охарактеризуйте героїв співомовок С. Руданського.

(Дотепні, кмітливі, не бояться сильних світу сього, жартівливі, оптимісти.)

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

А

 

З

 

К

 

О

 

К

Відповідь: козак.

А

 

М

 

К

 

У

 

Ч

Відповідь: чумак.

К

В

О

А

 

М

С

 

О

П

І

В

Відповідь: співомовка.

V. Домашнє завдання

Уміти виразно читати й аналізувати співомовки.

VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найсмішнішим у співомовках мені здалося те…

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "С. Руданський. Співомовки «Запорожці у короля», «Свиня свинею» (конспект уроку)", із категорії "Українська література", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід