Український гумор. Захист творчого проекту (конспект уроку)
Український гумор. Захист творчого проекту
Мета: ознайомити з іншими гумористичними творами, розвивати навички колективної, індивідуальної та самостійної роботи; творчі здібності, розширювати кругозір учнів, викликати інтерес до читання художньої літератури
Очікувані результати: учні знають українську гумористичну літературу, уміють визначати елементи гумору й сатири, висловлюють свою думку про прочитане.
Теорія літератури: гумор, сатира.
Обладнання: тексти творів, елементи костюмів, декорації
Тип уроку: нетрадиційний (захист творчого проекту).
I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Гумор вважається однією з національних рис характеру українців. І це не дивно. Адже вміння посміятися над ворогами, над негараздами, над самим собою допомагало вижити, зберегти силу духу, життєвий оптимізм. Сподіваємося, що робота над творчим проектом сприятиме більш глибокому знайомству з українським гумором, українською гумористичною літературою, а захист цього проекту розкриє ваші таланти й можливості.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання.
(Розповідь гуморесок напам’ять (можна у вигляді конкурсу з журі та визначенням переможців).)
2. Повторення основних відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос, міміка, жести).
III. Основний зміст роботи
Захист-презентація творчого проекту.
1) «Літературознавці» роблять огляд української гумористичної літератури (від Остапа Вишні до Євгена Дударя). Можливо, представляють окремі цікаві твори дитячої гумористичної літератури.
2) «Художники» представляють якийсь гумористичний твір у коміксах.
3) «Фольклористи» доповідають про підібрані гумористичні народні прислів’я, загадки, анекдоти, які надихали письменників на написання творів.
4) «Мовознавці» пояснюють засоби комічного, які використовують гумористи-письменники у своїх творах.
5) «Артисти» показують інсценівки за гумористичними творами, співають жартівливі пісні.
ІІІ. Домашнє завдання
Підготуватися до уроку «Література рідного краю».
IV. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Найцікавішим для мене було…
- Українська література
- 20.01.2015
- 2748