Урок №4. Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу


Поділитись з друзями:
 
 
Урок № 4
Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу
Мета:            розвивати навички виразного читання народних пісень напам’ять, висловлення власної думки, вражень щодо прочитаного; розвивати акторські здібності школярів
Очікувані результати: учні мають уявлення про засоби виразного читання, виразно читають вірші напам’ять, висловлюють власні думки з приводу прочитаного, цитують висловлювання відомих людей про українські народні пісні.
Теорія літератури: пауза, інтонація, логічний наголос, темп, виразне читання.
Обладнання: підручник, тексти
Тип уроку: виразне читання напам’ять.
  • I. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка домашнього завдання.
(Розповідь учнів про пісні літнього циклу; виразне читання й аналіз їх.)
  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Виразне, вдумливе читання народних пісень — це прилучення до чогось давнього, поетичного й магічного. Нашим завданням на сьогоднішньому уроці буде передати голосом почуття й переживання пращурів та зрозуміти таємний зміст їхніх зашифрованих духовних послань.
  • IІІ. Основний зміст роботи
1.   Повторення відомостей із теорії виразного читання.
Темп читання — це швидкість читання. Буває повільний, середній, пришвидшений та швидкий. Найчастіше твори читаються в середньому темпі.
Інтонація відповідно до мети висловлювання буває розповідною, питальною, спонукальною, окличною, здивування, захоплення, зіставлення, пояснення тощо. За допомогою інтонації виражаються почуття, емоції.
Пауза — це коротка зупинка голосу. Коротка пауза використовується найчастіше, коли в реченні стоїть кома, середня — при двокрапці, довга — при тире, крапці, трикрапці, у кінці віршового рядка.
Логічний наголос — це виділення голосом слова, найважливішого для розуміння змісту висловлювання.
Кожен жанр усної народної творчості має свої особливості читання. Народні пісні читаються відповідно до змісту: сумні, трагічні — протяжно, із сумом; жартівливі — весело, бадьоро.
2.   Робота в парах.
(Повторення віршів напам’ять.)
3.   Розповідь віршів напам’ять.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок
Гра «Шифрувальник».
Розгадайте три ключових слова до теми.
П
А
Й
К
У
Л
О
Відповідь: Купайло.
А
К
Л
А
С
У
Р
Відповідь: русалка.
Н
 
А
 
Ж
 
В
 
И
Відповідь: жнива.
  • V. Домашнє завдання
Виписати з народних пісень художні засоби, пояснити їхню роль.
Підготувати розповідь про улюблене зимове свято.
  • VI. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Найкращим читцем, на мою думку, був (була)…
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Урок №4. Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу", із категорії "Українська література", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід