Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень зимового циклу. Конспект уроку
Урок № 6
Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень зимового циклу
Мета: розвивати навички виразного читання народних пісень напам’ять, висловлення власної думки, вражень щодо прочитаного; розвивати акторські здібності школярів
Очікувані результати: учні мають уявлення про засоби виразного читання, виразно читають вірші напам’ять, висловлюють власні думки з приводу прочитаного, цитують висловлювання відомих людей про українські народні пісні.
Теорія літератури: пауза, інтонація, логічний наголос, темп, виразне читання.
Обладнання: підручник, тексти пісень
Тип уроку: виразне читання напам’ять.
- I. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення основних відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос, міміка, жести).
- II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Зайти з дозволу до оселі, побажати людям здоров’я, добробуту, щастя, ушанувати їх — це гарна справа, адже добре слово завжди приємне кожній людині. Наші предки вірили, що воно ще й магічне. Тому спробуймо за допомогою виразного читання передати цю магію слова.
- IІІ. Основний зміст роботи
1. Робота в парах.
(Повторення віршів напам’ять.)
2. Розповідь віршів напам’ять.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
- ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
Творче завдання.
Складіть сенкан або акровірш до слів щедрівка, колядка (за вибором).
Наприклад:
сенкан
Щедрівка.
Весела й добра.
Вітає, бажає, звеселяє.
Віру в краще майбутнє вселяє.
Пісня.
акровірш
Красивий звичай
Обрали українці:
Ласкаво зичать
Якнайкращих урожаїв,
Добро дарують,
Коляду славлять,
Активно долю щасливу закликають.
- V. Домашнє завдання
Знати зміст вивчених пісень, уміти коментувати, визначати художні засоби.
- VI. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Найкращим декламатором пісень зимового циклу, на мою думку, був (була)…
- Українська література
- 14.09.2014
- 1160