Товари для рукоділля
 

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі
 

Мета: закріпити знання учнів про звуки мови, удосконалювати вміння розрізняти, правильно вимовляти голосні та приголосні звуки; формувати вміння розрізняти приголосні тверді та м’які, дзвінкі й глухі; розвивати зорову та слухову пам’ять, уміння застосовувати набуті знання

Очікувані результати: учні розрізняють у словах тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.
 

І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Бесіда.

— Що вивчає фонетика?

— Що є найменшою одиницею мови та мовлення?

— Назвіть голосні звуки. За допомогою чого вони утворюються?

— За допомогою чого утворюються приголосні звуки?

— Скільки звуків в українській мові?

— Чи стільки ж звуків людина вимовляє в процесі мовлення? Чому?

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Вимовляйте почергово слова міць, річ, ніс, тримаючи пальці на гортані. Під час вимови яких приголосних звуків голосові зв’язки дрижали? Зробіть висновки. (Під час вимови перших звуків кожного слова; це — дзвінкі). А під час вимови яких не дрижали? (Останніх, бо глухі утворюються тільки із шуму).

— Отже, звуки бувають дзвінкі та глухі. А на які ще групи поділяються приголосні? Вимовте слова тінь, тин. Зробіть висновки.

ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Мовленнєвий апарат і його роль у творенні звуків. Голосові зв’язки.

2)   Приголосні звуки дзвінкі та глухі.

3)   Тембр і висота тону людського голосу.

4)   М’які та тверді приголосні.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Гра «Світлофорчик»

Учитель називає звуки, учні реагують відповідним кольором (червоний — дзвінкі, зелений — глухі). Хто помилився, вибуває з гри.

[б], [в], [ч], [н], [ш], [ц], [с], [т], [т¢], [з], [к], [х].

IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Розподільний диктант.

Запишіть слова у два стовпчики: І — ті, що починаються дзвінкими приголосними; ІІ — глухими. Поясніть значення незрозумілих слів.

Джерело, тесля, син, льон, хорунжий, корогва, нива, боєць, зілля, шило, чаша, ґанок, цвях, родина, призьба, фіранка, йод, дзвін, вершина.

2.   Самостійна робота.

Спишіть текст. У виділених словах однією рискою підкресліть дзвінкі, двома — глухі приголосні.

Білими метеликами тихо спускались лапаті сніжинки і, як пухка вата, лягали на засніжену землю. Ніч згасала, ховалась по закутках, і денне світло всюди перемагало пітьму. Мороз звечора душив крижаними пазурами, а коли почав іти сніг, трохи пересівся; повітря було свіже, здорове.

(Д. Красицький)

V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

VI.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні я більше дізнався (дізналась) про приголосні звуки…

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід