Товари для рукоділля
 

Розділові знаки між частинами складного речення з різними видами зв’язку. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 59

Розділові знаки між частинами складного речення з різними видами зв’язку

Мета: удосконалити вміння та навички постановки розділових знаків між частинами в складному реченні з різними видами зв’язку; розвивати пунктуаційну грамотність

Очікувані результати: учні визначають основні ознаки й структуру складного речення з різними видами зв’язку; правильно розставляють у них розділові знаки й обґрунтовують їх; знаходять і виправляють помилки на вивчені правила; розрізняють вивчені пунктуаційні правила.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.

§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Бесіда.

— Які речення називаються складними з різними видами зв’язку?

— Яка будова таких речень? Наведіть приклади.

— Для чого нам потрібні ці знання?

§ ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

§ ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Складні речення з різними видами зв’язку.

2)   Розділові знаки між частинами складного речення з різними видами зв’язку.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Пояснювальний диктант.

Запишіть речення. Поясніть уживання розділових знаків.

Хай кличе в мандри осінь золота, та знає він, що лиш на Батьківщині солодкою стає проста вода... (Ю. Рибчинський) Безсмертні всі: цей виховав дитину, той пісню написав, хоч і єдину, а той, що не зумів цього зробить, коло дороги посадив ялину. (Д. Павличко) Ще мить — і подумки поїду в своє дитинство — у село, хоч за літами вже і сліду його не видно — замело. (І. Гнатюк) Тут дощі змили людські сліди, і стежка розтанула в травах, що покривали плоскогір’я. (В. Гжицький) Коли вона намагалася пригадати галявину на березі річки, гілля сосен над головою, коханого Романа, їй ставало гірко й самотньо: не треба було зустрічатися, не треба, недоречно все це, в недобру годину і не так, як вона хотіла. (В. Яворівський) Одну одній видно було добре; як гукнеш, то чути голос, а слів, хоч скільки гукай, не розбереш. (Б. Грінченко) Весняне сонце, що весело посміхалося з голубої бані й кокетливо шпурляло на брук своє золоте проміння, остаточно зачарувало всіх: святкова публіка весело пливла по асфальтових тротуарах і, шмигаючи своїм строкатим вбранням, безтурботно шелестіла симпатичним міським гомоном. (М. Хвильовий)

§ IV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Синтаксичний тренінг.

Виконайте синтаксичний розбір речень, поясніть уживання розділових знаків. Зробіть морфологічний розбір виділених слів.

Українська народна пісня ніколи не затихала в затишній драгоманівській хаті під солом’яною стріхою у місті Гадячі: дівчата пряли в горницях, і хата розлягалася від співу. (П. Одарченко) Божеволіло залізо, божеволіли коні, і шаленіли люди. (М. Стельмах) Мовчали ліси і гаї, прибиті легкою позолотою; німували озера й ставки, і навіть річка Трубіж немовби спинила плин, підставивши своє очеретяне плесо журавлиним ключам, що падали з неба, зі своєї перелітної дороги. (Р. Іванченко)

2.   Робота з підручником.

Виконання вправ і завдань

3.   Тестове завдання.

Позначте речення, яке відповідає характеристиці: складне речення з різними видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим).

А   Йдемо до машини, і тільки тепер я помічаю, що небо вже зовсім чисте, хмар нема, і сонце, піднявшись ген-ген, починає припікати. (О. Гончар)

Б    Як умчав у той ліс, то вже й місяць, і другий пішов, а він не приїздить. (Н. Рибак)

В   Надходить пора переміщення барв, сині верховіття дерев на рожевому тлі неба розгойдують у собі то блакитні, то сизі, то зелені відтінки, і чуєш: до землі причаїлися невидимі полохливі тіні; тому стало повніше навколо і більш тривожно на серці. (М. Стельмах)

Г    Тимко знав, що по-народному цю квіточку називають «невісточкою», і те, що вона така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його, і він, присівши, дивився на неї, не зводячи очей, усміхаючись, як до гарненького маляти. (Г. Тютюнник)

Відповідь: В.

§ V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ VI. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене сьогодні було...

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розділові знаки між частинами складного речення з різними видами зв’язку. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід