Товари для рукоділля
 

Розвиток зв’язного мовлення. Лист. Адреса. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Урок № 42

Розвиток зв’язного мовлення. Лист. Адреса
 

Мета: ознайомити учнів із поняттями «адрес», «адреса», «адресат», «адресант», з особливостями оформлення листа; формувати вміння правильно оформлювати лист і конверт, дотримуватися стилю мовлення; розвивати навички культури мовлення


Очікувані результати: учні розрізняють поняття «адрес», «адреса», «адресат», «адресант»; додержують вимог до мовлення та основних правил спілкування.


Обладнання: підручник, дидактичний матеріал


Тип уроку: вивчення нового матеріалу.


І.   Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.


ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Порівняйте два письмових послання. Чим вони відрізняються? Охарактеризуйте кожне з них. Для чого нам потрібні листи?

Текст 1

Привіт! Як справи? Коли повернешся? Не сумуй! Дома все ОК!

(SMS-повідомлення)

Текст 2

Люба моя мамочко!

Чи подобається тобі на відпочинку? Як твоє здоров’я?

Вдома все гаразд, усі здорові. Тато працює, Іванко слухається й не пустує, учора намалював для тебе пташку.

Бабуся та дідусь шлють тобі вітання, у них теж усе добре.

Любимо тебе, дорога наша, і сподіваємось на зустріч. Відпочивай і не хворій. До побачення.

19.11.2007                                                                                                                         Твоя доня


ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Слово вчителя.

1)   Поняття про ділові папери.

Офіційно-діловий стиль — це мова ділових паперів, розпоряджень, постанов, програм, заяв, автобіографій, резолюцій, протоколів, законів, актів, наказів, анкет, розписок тощо.

2)   Листування. Лист.

Листування — один із видів письмового спілкування.

Лист — це писаний текст, метою якого є повідомлення про щось адресата.

3)   Традиції особистого листування. Вимоги до мовлення.

Листи бувають ділові (службові) та особисті (приватні).

В особистому листуванні існують певні традиції:

— розпочинають лист звертанням;

— чемна людина завжди поцікавиться життям адресата;

— виклад того, про що хочуть сповістити;

— використання вставних слів і словосполучень типу на мою думку, як на мене (щоб не нав’язувати адресатові свої думки);

— закінчення листа — побажання та прощання;

— підпис, дата.

4)   Адресат і адресант.

Адресант — той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник.

Адресат — той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач.

5)   Як правильно оформити конверт.

Адреса одержувача пишеться у нижньому правому кутку у такій послідовності:

— прізвище, ім’я та по батькові одержувача в називному відмінку,

— назва вулиці, номер будинку і квартири,

— назва населеного пункту,

— назва області (якщо населений пункт не обласний центр)

— індекс населеного пункту.

Адреса відправника пишеться у лівому верхньому кутку в такій самій послідовності.

4.   Опрацювання зразків листів.

Визначте, який характер мають ці листи.

Зразок 1

Із листа Т. Шевченка до А. Лизогуба від 9 травня 1848 року

Воістино воскрес!

Спасибі тобі, щирий мій друже, і за папір, і за лист твій, ще кращий паперу. Папір мені тепер дуже став у пригоді, а лист ще дужче! І тим самим, що мені тепер треба було молитви і щирого дружнього слова, а воно якраз і трапилось. Я тепер веселий йду на оте нікчемне море Аральське. Не знаю, чи вернуся тілько!.. А іду, єй-богу, веселий…

Зразок 2

Із листа поета В. Стуса синові Дмитру від 9 лютого 1981 року

«Дорогий сину!

Дякую тобі за листи. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися, братися за навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею, не пускай маму саму нікуди — завжди, коли вона не перечитиме…

За мене не турбуйся. Я нібито залізний, бо інакше мені просто не можна.

Обіймаю і зичу добра.

Пиши, що ти читаєш тепер. Але пиши — тільки тоді, коли є настрій, бажання, а не просто мус.

Будьмо ж!                                                                                                                           Твій тато

2.   Лексична робота.

Адрес — урочисте ювілейне привітання, здебільшого в письмовій формі.

Адреса — місце проживання особи чи місцеперебування установи.

Адресант — той, хто посилає кому-небудь лист, телеграму тощо.

Адресат — одержувач листа, телеграми тощо.

3.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

4.   Опрацювання зразків листів.

5.   Робота в групах.

Складіть правила ввічливого листування. Оформіть їх на папері.

Правила ввічливого листування

1)   Пишіть на якісному папері.

2)   Пишіть охайно, розбірливо, грамотно.

3)   Вибирайте для листування цікаві теми.

4)   До старших людей звертайтесь шанобливо на Ви; до близьких, рідних, друзів, ровесників — на ти.

5)   Пам’ятайте про кличний відмінок у звертанні: мамо, матусенько, тату, татусику, бабусенько, дідусю, Ганнусю, Наталочко, Ярославе, Маріє Іванівно, Василю Петровичу.

6)   Будьте уважні до адресата, дбайте про його гарний настрій, коли він читатиме лист.

7)   Обов’язково відповідайте на одержані листи.

8)   Уважно ставтеся до вибору форм увічливості в кінці листа.

6.   Складання таблиці «Опорна схема листа».

Заповніть праву колонку таблиці.

Опорна схема листа

Можливі частини тексту листа

Приклади

Звернення

 

Початкова фраза про стан листування

 

Розкриття основного змісту листа, повідомлення новин

 

Питання адресату

 

Подяки

 

Прохання писати листи

 

Передача вітань

 

Прощання

 

Кінцівка та підпис

 

Дата й місце написання листа
 

ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

3)   Підготуватися до контрольного диктанту.


V.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогоднішній урок був для мене корисним, тому що…

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розвиток зв’язного мовлення. Лист. Адреса. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід