Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ. Конспект уроку




 

Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ
 

Мета: навчити учнів розрізняти й правильно вимовляти звуки, які позначаються літерами г, ґ; розвивати вміння користуватися словниками, логічне мислення, пам’ять, уважність

Очікувані результати: учні розрізняють і правильно вимовляють звуки, які позначаються літерами г, ґ; користуються орфографічним та орфоепічним словниками.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
 

І.   Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Колективна робота.

Прочитайте уривки з віршів. На місці пропуску вставте літеру г або ґ.

..уси ..учно ..ел..отали —
..оробці зерно клювали.
..онять ..уси ..оробців,
..олубок на ..анок сів.

(А. Камінчук)

..ава всілася на ..анку
І сиділа там до ранку.
Вранці ..уси пробі..али,
..аву з ..анку ..еть про..нали.

(Г. Чубач)

2.   Проблемне питання.

— Чи вистачило вам знань, щоб безпомилково визначити, у яких словах вживається літера ґ?

ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Історія літери ґ.

2)   Слова з літерою ґ в орфографічному словнику.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Словникова робота.

В орфографічному словнику знайдіть і прочитайте слова з літерою ґ. У тлумачному словнику знайдіть лексичне значення слів ґандж, ґедзь, ґрасувати, джиґун. Усно складіть із ними речення.

4.   Словниковий диктант.

Аґрус, ґава, ґандж, ґанок, ґатунок, ґвалт, ґеґати, ґедзь, ґелґотати, ґерґотати, ґерґотіти, ґирлиґа, ґлей, ґніт (у лампі), ґоґель-моґель, ґрасувати, ґрати (іменник), ґратчастий, ґречний, ґринджоли, ґрунт, ґудзик, ґуля, джиґун, дзиґа, дзиґлик.

5.   Творче завдання.

Два-три слова з попередньої вправи введіть у самостійно складені речення.

IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Пояснювальний диктант.

Запишіть речення, прокоментуйте вживання літери ґ.

Ґалаґан прийшов до ґави,
Попросив у ґави кави,
І йому ґаздиня ґава
Налила дві чашки кави.

(В. Дзюба)

2.   Самостійна робота.

Спишіть. Поясніть лексичне значення виділених слів.

Справді це був звичайний двоповерховий будинок з високим, вкритим ґонтом дахом, з невеликими вікнами й двома ґанками (А. Кащенко) Слуги повиймали з возів стільці та дзиґлики, оббиті червоним та жовтим. (І. Нечуй-Левицький) Школярі свої ґринджоли з повіток подостають і по вулиці, мов бджоли, до сугорбка загудуть. (Я. Щоголів) Кілька млинків, крутячись на вітрі, весело деренчали, гули, лопотіли й дзижчали, як ґедзі. (О. Донченко) Рипнули двері, і на ґанок садового будинку, найближчого до ріки, вийшов чоловік (Ю. Ярмиш) Ще вона ночами носила з колгоспних кагатів чорний ґлей i вимивала з нього та виварювала крохмаль… (Ю. Мушкетик)

3.   Робота біля дошки й у зошитах.

Виконайте звукопис речення.

Вдячність і пшениця родять лише на доброму ґрунті. (Нар. творч.)

V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

VI.  Підсумок уроку

Запитання учням.

— Що нового ви дізнались про історію літер г та ґ?

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ. Конспект уроку", із категорії "Українська мова", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід