Товари для рукоділля
 

Звукове значення букв я, ю, є, ї. Конспект уроку


Скачати файл

Поділитись з друзями:
 
 

Звукове значення букв я, ю, є, ї
 

Мета: поглибити знання учнів про співвідношення між буквами та звуками, сформувати вміння визначати звукове значення букв я, ю, є, ї; навчити школярів визначати кількість букв і звуків; розвивати фонематичний слух

Очікувані результати: учні розрізняють співвідношення звуків і букв; пояснюють звукове значення букв я, ю, є, ї; вимовляють звуки в словах відповідно до орфоепічних норм.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки

Тип уроку: комбінований.
 

І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Бесіда.

— Що таке алфавіт? Доберіть синоніми до цього слова.

— Що таке літера? Які ще існують графічні знаки?

— Яка літера не позначає звука?

3.   Робота в парах.

Запишіть за алфавітом географічні назви.

Україна, Дніпро, Карпати, Дністер, Харків, Донецьк, Умань, Говерла, Сиваш, Горлівка, Ніжин, Суми, Євпаторія, Коктебель, Київ, Херсон, Львів, Уди.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Прочитайте слова, записані у два стовпчики. Чи однакову кількість звуків будуть позначати на письмі виділені букви? Чому до останнього слова немає пари?

Явір      Сяйво

Віють    Сюжет

Євген    Останнє

Їжак

ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

Співвідношення букв і звуків.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Розподільний диктант.

Запишіть слова у два стовпчики: І — ті, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки; ІІ — один звук.

Пісня, їжа, маяк, Юрій, завдання, людина, єдність, яр, лялька, м’який, різьбяр, лисиця, долоня, їхати, п’є, співають, пюпітр, юний, любов, воїн, теля.

4.   Робота біля дошки й у зошитах.

Випишіть із поданих прислів’їв по 3–5 слів у три стовпчики: І — ті, у яких звуків більше, ніж букв; ІІ — однакова кількість букв і звуків; ІІІ — букв більше, ніж звуків.

Сонце блищить, а мороз тріщить. Що влітку відкладеш, то взимку, як знайдеш. Грудень землю грудить і хату студить. Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур. Січень з груднем прощається, а на лютий очі косить. Січи, не січи, коли я на печі. Січень наступає, мороз людей обнімає.

5.   Самостійна робота.

Перепишіть, поставте розділові знаки, зробіть звукопис виділених слів.

Книга не пряник а дітей до себе манить. Книгу читають не очима а розумом. Дружба найбільший скарб. Ми з тобою, як риба з водою. На те щука в морі щоб карась не дрімав. Яйця курей не вчать.

IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Робота з картками.

2.   Творче завдання.

Складіть 3–5 речень про красу зимового лісу, використовуючи слова, у яких є літери я, ю, є, ї; визначте кількість букв і звуків у цих словах.

V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

VI.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці я дізнався (дізналась)…

 
Вітаємо вас на сайті forfun.pp.ua . Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Звукове значення букв я, ю, є, ї. Конспект уроку", який є одним з архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете більше 5000 ГДЗ, творів, конспектів, презентацій, переказів і багато іншого. На нашому сайті вам доступний швидкий пошук і звичайно безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого вам навчання.
 
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід