Китайський літак
Літак JL - 8(Jiaolian - 8) - це легкий багатоцільовий штурмовик і учбово-бойовий літак, розроблений спільно китайською фірмою Nanchang Aircraft Manufacturing Company і пакистанською Pakistan Aeronautical Complex в 1990 році для виконання ролі двомісного УТС, тренера озброєння і легкого ударного літака. Відомий в Китаї як JL - 8, а в експортному варіанті як К- 8 Karakorum, цей учбово-тренувальний літак простий у виробництві і управлінні. У машини пряме крило і кабіна з розташуванням членів екіпажа тандемом.
Спочатку планувалося використання в конструкції великої кількості американських комплектуючих, але через зміну в 1980-х роках політичної ситуації цього не сталося. Повномасштабна розробка розпочата в 1987 році. Будувалися один зразок для статичних випробувань і три(кількість потім збільшили до чотирьох) льотні прототипи, перший з яких піднявся в повітря 21 листопада 1990 року.
Пакистан отримав перші 14 літаків K - 8 Karakorum в 1994 році, після чого уклав контракт на постачання ще 75 літаків. Китай отримав перші шість машин в 1998 році. Літак викликав інтерес на світовому ринку, до теперішнього часу K - 8 Karakorum закупили Єгипет, Шри-Ланка і Зимбабве. Венесуела в 2008 році оголосила про намір закупити 18 літаків K - 8W, цей варіант також посилено рекламується для Філіппін і Індонезії. Венесуела не унеможливлює закупівлю другої партії з 22 літаків.
Варіанти для внутрішнього і зовнішнього ринків відрізняються силовою установкою. Спочатку на JL - 8 стояли українські ТРДД АІ-25ТПК, але потім їх замінили на WS - 11 - варіант АІ-25ТЛК китайського виробництва. На експортному K - 8 Karakorum варіанті передбачена можливість установки потужніших і економічніших двигунів Honeywell TFE731 - 2A-2A.
Модифікації:
- L - 8 заводське позначення літака.
- JL - 8 позначення літака у ВПС Китаю з ТВД WS - 11.
- К- 8 позначення літака у ВПС Пакистану c ТВД Garrett(Allied Signal) TFE - 731-2A c Collins EFTS - 86 MFD.
- К- 8E варіант для Єгипту, в конструкцію планера і склад БРЕО внесена 33 зміни, збирався в Єгипті з машинокомплектів китайського виробництва; випуск першої партії з 80 літаків завершений в 2005 році, після чого почався ліцензійний випуск другої партії з 40 машин К-8Е
- K - 8P; варіант для Пакистану з новим БРЕО, включаючи приладове устаткування за типом "скляної кабіни"
- K - 8V: експериментальний літак з сучасною БЦВМ і аналоговою електродистанційною системою управління польотом, призначений для імітації особливостей пілотування літаків інших типів
- JL - 8: варіант для ВПС КНР з ТРДД АИ-25ТЛК і китайським БРЕО
- L - 11: варіант JL - 8 з двигуном WS - 11
Тактико-технічні характеристики JL - 8 / K - 8 Karakorum:
Екіпаж, чол 2
Розмах крила, м 9.63
Довжина літака, м 11.60
Висота літака, м 4.21
Площа крила, м2 17.02
Маса, кг :
- порожнього літака 2687
- нормальна злітна 3630
- максимальна злітна 4330
Паливо, кг :
- внутрішні паливо 780
- ПТБ 390(2 х 250)
Тип двигуна 1 ТРД Garrett TFE731 - 2A(WS - 11)
Тяга нефорсована, кН 1 x 16.01(16.87)
Максимальна швидкість, км/год
- на висоті 11000 м 800
- біля землі 680
Перегоночна дальність, км 2140
Бойовий радіус дії, км 1400
Тривалість польоту, ч.хв 4.25(з ПТБ)
Максимальна скоропідйомність, м/хв 1620
Практична стеля, м 13600
Макс. експлуатаційне перевантаження 7.33
Озброєння:
одна 23-мм гармата Type 23-1(на китайському варіанті)
Бойове навантаження - 1000 кг на 4 вузлах підвіски
4 УР повітря-повітря PL - 2, - 5, - 7 або R.550 Magic
4 250-кг або 100-кг звичайні бомби або касетні типу BL755 або інші, або
4 ПУ 55-мм або 90-мм НУР, або
4 контейнери з 30-мм або 23-мм гарматами або кулеметами.
Спочатку планувалося використання в конструкції великої кількості американських комплектуючих, але через зміну в 1980-х роках політичної ситуації цього не сталося. Повномасштабна розробка розпочата в 1987 році. Будувалися один зразок для статичних випробувань і три(кількість потім збільшили до чотирьох) льотні прототипи, перший з яких піднявся в повітря 21 листопада 1990 року.
Пакистан отримав перші 14 літаків K - 8 Karakorum в 1994 році, після чого уклав контракт на постачання ще 75 літаків. Китай отримав перші шість машин в 1998 році. Літак викликав інтерес на світовому ринку, до теперішнього часу K - 8 Karakorum закупили Єгипет, Шри-Ланка і Зимбабве. Венесуела в 2008 році оголосила про намір закупити 18 літаків K - 8W, цей варіант також посилено рекламується для Філіппін і Індонезії. Венесуела не унеможливлює закупівлю другої партії з 22 літаків.
Варіанти для внутрішнього і зовнішнього ринків відрізняються силовою установкою. Спочатку на JL - 8 стояли українські ТРДД АІ-25ТПК, але потім їх замінили на WS - 11 - варіант АІ-25ТЛК китайського виробництва. На експортному K - 8 Karakorum варіанті передбачена можливість установки потужніших і економічніших двигунів Honeywell TFE731 - 2A-2A.

Модифікації:
- L - 8 заводське позначення літака.
- JL - 8 позначення літака у ВПС Китаю з ТВД WS - 11.
- К- 8 позначення літака у ВПС Пакистану c ТВД Garrett(Allied Signal) TFE - 731-2A c Collins EFTS - 86 MFD.
- К- 8E варіант для Єгипту, в конструкцію планера і склад БРЕО внесена 33 зміни, збирався в Єгипті з машинокомплектів китайського виробництва; випуск першої партії з 80 літаків завершений в 2005 році, після чого почався ліцензійний випуск другої партії з 40 машин К-8Е
- K - 8P; варіант для Пакистану з новим БРЕО, включаючи приладове устаткування за типом "скляної кабіни"
- K - 8V: експериментальний літак з сучасною БЦВМ і аналоговою електродистанційною системою управління польотом, призначений для імітації особливостей пілотування літаків інших типів
- JL - 8: варіант для ВПС КНР з ТРДД АИ-25ТЛК і китайським БРЕО
- L - 11: варіант JL - 8 з двигуном WS - 11
Тактико-технічні характеристики JL - 8 / K - 8 Karakorum:
Екіпаж, чол 2
Розмах крила, м 9.63
Довжина літака, м 11.60
Висота літака, м 4.21
Площа крила, м2 17.02
Маса, кг :
- порожнього літака 2687
- нормальна злітна 3630
- максимальна злітна 4330
Паливо, кг :
- внутрішні паливо 780
- ПТБ 390(2 х 250)
Тип двигуна 1 ТРД Garrett TFE731 - 2A(WS - 11)
Тяга нефорсована, кН 1 x 16.01(16.87)
Максимальна швидкість, км/год
- на висоті 11000 м 800
- біля землі 680
Перегоночна дальність, км 2140
Бойовий радіус дії, км 1400
Тривалість польоту, ч.хв 4.25(з ПТБ)
Максимальна скоропідйомність, м/хв 1620
Практична стеля, м 13600
Макс. експлуатаційне перевантаження 7.33
Озброєння:
одна 23-мм гармата Type 23-1(на китайському варіанті)
Бойове навантаження - 1000 кг на 4 вузлах підвіски
4 УР повітря-повітря PL - 2, - 5, - 7 або R.550 Magic
4 250-кг або 100-кг звичайні бомби або касетні типу BL755 або інші, або
4 ПУ 55-мм або 90-мм НУР, або
4 контейнери з 30-мм або 23-мм гарматами або кулеметами.
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Китайський літак", із категорії "Захист Вітчизни", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
- Захист Вітчизни
- 26.10.2013
- 693