Вантажні транспортні літаки. Реферат




 

Зміст

1. Надважкий вантажний літак багатоцільового призначення М-90.

2. Транспортний літак Ант-124 «Руслан»

3. Універсальний транспортувальник «Витязь»

4. Навчально-тренувальний транспортний літак ТУ-134 УБЛ.

1. Надважкий вантажний літак багатоцільового призначення М-90.

Для надважких операцій з десантування великих обсягів важкої техніки бойового і мирного призначення, а також для масового десантування декількох рот, можна скористатися російським надважким вантажним літаком багатоцільового призначення М-90. З його приголомшливими характеристиками можна добитися великих результатів не тільки з перевезення вказаного вантажу, але і безпосередньо в ухиленні від противника, щоб зберегти в цілості обладнання або людей, що перевозяться. Не дивлячись на свою величезну вагу і немислимі розміри, літак може досягати великої швидкості і долати значну відстань. Завдяки російському транспортнику, були врятовано багато солдатів, які потребували швидкої та ефективної допомоги.

При цьому, полегшено завдання вантажно-розвантажувальних робіт прийнятого вантажу, так як особливої техніки для цього не потрібно. Автономний контейнер з багатотонним обладнанням розташовується між фюзеляжами і, не дивлячись на те, що є невід'ємною частиною літака, легко відкріплюється від його конструкції і на автономних шасі буксирується до безпосереднього місця призначення. Наявність в конструкції літака двох фюзеляжів дозволяє спокійно завантажувати техніку будь-якого габариту, при цьому, не турбуючись про її пошкодження, в проектуванні були передбачені розрахунки найбільшого габариту, якого може досягти наземна бойова техніка. Також, така конструкція допомагає швидко завантажити велику кількість людей, а не запускати їх по дві-три людини, при спокійному заході в ряд може пройти до п'ятнадцяти чоловік одночасно.

Якщо говорити про вантажопідйомність транспортника, то досить сказати те, що він піднімає в повітря абсолютно спокійно до семисот тонн вантажу. Цією характеристикою користуються в цивільний час, коли необхідно здійснити переліт з сипучими матеріалами багатотонної ваги. З цим завданням літак також справляється просто на п'ять з плюсом, так як у польоті поводиться рівно і без зайвих коливань, що є важливим чинником для транспортування подібного вантажу. Переходячи до можливостей з перевезення людей десантного призначення, можна підкреслити, що з урахуванням всієї екіпіровки та бойової зброї кожної перевезеної особи, літак може розмістити до 1020 чоловік. Якщо зняти екіпіровку і просто здійснити вивантаження людей після посадки, а не в польоті дана кількість може збільшитися ще на чоловік десять або навіть п'ятнадцять.

Враховуючи вантажопідйомність і конструкцію М-90, він може розвивати швидкість до 720 кілометрів на годину, що забезпечується завдяки високорозташованим крилам, які неабияк подовжені в порівнянні з аналогічними транспортними літаками. У кабіні розташовані комфортабельні місця, розраховані на чотири пілоти, що дозволяє вчасно і оперативно відреагувати у надзвичайній ситуації, так як поодинці і навіть двом пілотам буде досить важко втримати таку «махину». За кабіною пілотів, розташований невеликий відсік на випадок супроводу вантажу, у ньому також розташовані комфортабельні відкидні крісла, щоб людина змогла спокійно перенести дальній переліт.

2. Транспортний літак Ант-124 «Руслан»

Розроблений в конструкторському бюро Антонова, Ант-124 став найбільшим у світі транспортним літаком, поки не був розроблений Ан-225 «Мрія».

Розробка літака почалася через необхідність транспортування мобільних пускових установок для міжконтинентальних балістичних ракет. Також планувалося використовувати літак для перевезення військово-транспортних вантажів і вантажів для народного господарства, для перевезення і десантування військових формувань. За своїми вантажним характеристикам літак перевершував наявні на той момент західні аналоги.

У грудня 1984 року відбувся пробний політ першого зразка Ант-124 Руслан. В січні 1987 року почалось серійне виробництво цього літака. Оскільки літак доцільно використовувати тільки для перевезення великих нестандартних вантажів, то виробництво машин призупинилося після випуску 56 машини. Виробництво "Русланів" було вирішено відновити в 2006 році, проте проект знову визнали нерентабельним.

За своїми характеристиками Ант-124 Руслан є високопланом з турбореактивною силовою установкою, стрілоподібним крилом і однокільовим хвостом. Літак має 2 палуби. На верхній палубі розміщуються кабіни пілотів, змінного екіпажу та супроводжуючих, а нижня палуба представляє собою вантажний відсік. На «Руслані» влаштовано багатостійкове шасі, яке дає можливість літаку злітати і приземлятися навіть на грунтовій смузі.

На борту влаштована система автоматизованого технічного контролю, яка приймає і обробляє інформацію про стан всіх бортових систем і механізмів. Злагоджену роботу літака забезпечують відразу 2 силові установки.

Завантаження та вивантаження машини здійснюється через передній носовий і задній хвостовий люки. Це дозволяє скоротити час на вантажні роботи. Для навантаження використовуються бортові пересувні крани. Вантажний відсік у Ант-124 Руслан повністю герметизований і дозволяє перевозити супроводжуючий вантаж персонал і військові підрозділи.

Для протистояння артилерійським установкам противника літак оснащений прицільно-навігаційним комплексом. Машина може здійснювати дозаправку паливом у повітрі.

В даний час Ант-124 перебуває на озброєнні у країн НАТО. З його допомогою ведеться транспортування військових вантажів в райони Середньої Азії та Афганістану.

3. Універсальний транспортувальник «Витязь»

«Витязь» унікальний авіатранспортний засіб перевезення вантажів та переміщення, зокрема, обладнаний спеціальною зовнішньої підвіскою вантажу. Даний відсік може використовуватися самостійно або бути скомбінованим з вантажним відсіком літака такого ж типу, як у його аналогових транспортних «побратимів». Якраз в цій підвісці і полягає його універсальність, адже її можна пристосувати для безпосереднього переміщення негабаритного вантажу. Кріпиться такий вантаж за допомогою змінного (знімного) корпусу, який захищає сам вантаж і безпосередньо балансування літака у раптово виникнувших надзвичайних обставинах у період перебування в повітрі. Також такий корпус допоможе впоратися з сильними потоками повітря, які можуть призвести до втрати такого вантажу.

За своїми зовнішніми характеристиками «Витязь» особливими розмірами не значиться, так при довжині всього двадцять п'ять метрів має висоту не більше шести метрів, розмах крила перевищує довжину практично в два рази і складає приблизно сорок метрів. За таких, начебто незначущих розмірах літак робить неможливе і може здійснити транспортування аж п'ятдесяти тонн. Ви можете поцікавитися, де ж воно все розміщується? Саме у відсіку для зовнішньої підвіски вантажу. Перевагою використання такої підвіски є те, що проводячи вантажно-розвантажувальні роботи не потрібно наймати спеціальну техніку, наприклад, підйомний кран, для того, щоб розмістити або занурити необхідний вантаж. Завдання значно полегшується при завантаженні знизу. Для цього достатньо буде своїх сил, або за наявності габаритного і важкого вантажу можна скористатися допомогою маніпулятора.

При максимальному завантаженні обох відсіків, літак може розвинути швидкість до 850 км/год, на такій швидкості транспортувальник подолає переліт на відстань, що не досягає більше шести з половиною кілометрів. Однак за умови подвійної завантаженості витрата палива буде просто запаморочливою і навіть подолання такого простору вже досить велике досягнення для літака, що володіє такими габаритами. У цивільних цілях такі літаки використовують не тільки для перевезень, а й наприклад, для гасіння лісових пожеж, що знову за рахунок підвіски допоможе розмістити цистерну зі спеціальним розчином, щоб швидко і ефективно загасити пожежу. МНС використовує «Витязь» з метою надання кваліфікованої допомоги безпосередньо в моменти перельоту, наприклад людям, які пережили стихійне лихо.

На перерахованих перевагах, можливості літака не закінчуються. Наприклад, якщо підвіску зняти, то транспортувальник перетворюється на універсальний авіа-засіб для повітряного спостереження. Також одним з видів призначення такого літака може стати запуск метеорологічних снарядів. Наприклад, його використовують для того, щоб розчистити небо безпосередньо перед проведенням важливого заходу.

4. Навчально-тренувальний транспортний літак ТУ-134 УБЛ.

Досить простий у своєму управлінні і універсальний для проходження навчання навчально-тренувальний транспортний літак ТУ-134 УБЛ був створений, спираючись на прототип тієї ж серії (ТУ). Єдиною відмінністю є те, що згідно з домовленістю між великими державами СРСР і США на літаку були демонтовані такі деталі, як бомботримачі і система дозаправки в повітрі, що має виключно військово-авіаційний характер. На даному літаку проходять пілоти льотних училищ як цивільного, так і військового призначення. Легкість в управлінні дозволяє навіть льотчику-новачкові подолати страх першого польоту і впоратися із завданням на відмінно, враховуючи умову володіння знаннями азів пілотування.

Стріловидні крила і хвостова частина подібно лезу розрізають повітряний простір і сприяють у збільшенні швидкісній потужності літака. Політ для навчання використовується як порожній, так і навантажений до максимальної позначки. Вантажопідйомність такого транспортника може досягати тридцяти шести тонн, чого цілком достатньо, щоб розмістити кілька десятків десантників або деякої кількості бойової техніки різного габариту. Паливні баки літака розташовані в кесонах, що знаходяться в крилах літака, також на крилах розміщені двигуни, загальна кількість яких дорівнює двом, потужність кожного двигуна – 6800 кгс.

Шасі стандартне на трьох опорах, тобто розташування опор являє собою одну попереду в області носової частини і дві з боків. Екіпаж розрахований на чотири людини, проте одночасно можуть проходити навчання дванадцять пілотів, тобто три склади по чотири людини, які постійно змінюються для переходу з теоретичної чи наглядової частини до практичної, така «перезмінка» може проходити як в польоті, так і з чергуючими посадками-злетами. Це допомагає досягати максимальної результативності та швидкості навчання великої кількості студентів льотних шкіл та училищ.

Не дивлячись на домовленість з США, деякі функції бойової системи все-таки залишилися, наприклад оглядово-прицільна «Рубін», яка звичайно не застосовується в дії, але використовується для демонстрації на практиці під час використання та експлуатації. Хоча б мала оснащеність допомагає займатися на ТУ-134 УБЛ повітряно-морським силам РФ. Така багатофункціональність літака приголомшливо підходить для універсальних занять декількох призначень щільного складу.

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Вантажні транспортні літаки. Реферат", із категорії "Захист Вітчизни", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід