Зарубіжні гідролітаки періоду другої світової війни. Реферат

 

Зміст

1. Гідролітак PBY «Каталіна»
2. Гідролітак Каваниси Н8К
3. Літаючий човен Боїнг 314 Кліппер
4. Гідролітак МТБ-2

 

1. Гідролітак PBY «Каталіна»

По своєму пристрою «Каталіна» відносилася до літаючих човнів і амфібій, а по аеродинамічних характеристиках представляла собою суцільнометалевий моноплан-парасоль. Серійне виробництво цих літаків почалося в США в 1936 році. Гідролітаки цієї серії ще до війни почали експортуватися до Англії і Радянський Союз. У СРСР на військовому заводі в Таганрозі йшла збірка цих літаків. Попутно кожна країна вносила в проект необхідні йому доопрацювання. Наприклад, Великобританія посилила бойове озброєння літака, оснастила його радіолокаційною станцією, імпульсними прожекторами і сучасними приладами.

Бойовий екіпаж літака pby catalina становив 8-11 чоловік. «Каталіна» знаходилася на озброєнні ВПС Голландії, Австралії, Нової Зеландії, СРСР і Великобританії.

Під час Великої Вітчизняної війни літаючі човни, що перебували на озброєнні королівських ВПС, брали участь у перевезенні військових вантажів в Архангельськ, брали участь у боях над Тихим океаном. З 1942 року літаючі човни починають патрулювання маршрутів прямування радянських військових конвоїв з метою знешкодження підводних човнів противника. На Кольському півострові базувалася ціла ескадрилья «Каталін», що належали ВПС Великобританії. Використовувалися вони і як далекі розвідники в південних частинах Атлантики, на Середземномор'ї і в Індійському океані.

Літаючі човни pby catalina використовували також для установки загороджувальних підводних мін. Американські гідролітаки в свою чергу патрулювали каравани, що слідували через Атлантику. Завданням «Каталін» тут було виявлення ворожих підводних човнів і наведення на них винищувальної авіації. У Радянському Союзі ці літаки використовували як транспортні. Зокрема, вони доставляли вантажі до обложеного Севастополя.

У СРСР ці літаки використовували аж до 1958 року, хоча з виробництва літак був знятий ще в 1940 році. Після війни Америка продовжувала експортувати «Каталіну» до Бразилії, Аргентини, Данії, Мексику і в багато інших країн світу. Останній раз гідролітаки «Каталіна» брали участь у висадці кубинських контрреволюціонерів у 1961 році.

Гідролітаки pby catalina мали два мотори потужністю 1200 кінських сил, розвивали швидкість 288 км/год, піднімалися на висоту 4500 метрів і мали дальність вильоту 4000 км.

 

2. Гідролітак Каваниси Н8К

Цей японський гідролітак, який увібрав в себе самі передові досягнення технічної думки того часу, став кращим літаючим човном, які випускалися серійно в роки Другої Світової війни. І це при тому, що за весь час військових дій було випущено всього 167 машин цього гідролітака.

Історія гідролітака Kawanishi H8K почалася в 1938 році, коли був випущений перший дослідний зразок 4-х моторного морського розвідника. За своїми характеристиками модель перевершувала британський Шорт Зандерленд, що вважався на ті роки кращою машиною свого класу. Свій перший політ гідролітак здійснив у 1941 році. Після серії випробувань машина показала складності в управлінні на воді, після чого була доопрацьована і вступила в серійне виробництво.

На літаку були встановлені 4 зіркоподібних мотора потужністю 1141 кВт. На той момент на борту літака знаходилися 2 гармати і 4 кулемети.

Літак Kawanishi H8K був надійно закритий бронезащитою, баки з паливом мали здатність до самозаклеювання, що підвищувало живучість машини. Гідролітак розвивав швидкість 433 км/год і перевершував свого попередника Н6К.

Першим бойовим завданням літака було бомбардування в 1942 році військової американської бази Перл-Харбор. Поставлену задачу літаки не виконали через високу хмарність в цьому районі. Єдине, що змогли зробити літаки - це дозаправити підводні човни, спустившись на мілководді. Однак дальній морський розвідник, здатний покривати відстань в 7200 км для тих років вважався потужною машиною з відмінними льотними характеристиками.

У 1943 році було випущено вдосконалену модифікацію Н8К2, яка була обладнана зіркоподібними моторами потужністю вже в 1380 кВт і несла на борту 5 гармат і 4 літаки. Каваниси став найсерйознішим противником для коаліції в небі над Тихим океаном. Оснащені радарами японські гідролітаки потопили мінімум 3 американські підводні човни на північ від Філіппін. Поряд з військовими розвідниками Каваниси, були випущені і транспортні версії цих літаків. Машина використовувалася в перевезенні штабних співробітників і солдатів регулярної армії.

Військовий гідролітак, який був морським дальнім розвідником і бомбардувальником управлявся екіпажем з 10 осіб, розвивав швидкість в 467 км/год на висоті в 5000 метрів, причому набір висоти до льотної стелі здійснювався лише за 10 хвилин. Бомбове навантаження літака становило 2000 кг.

 

3. Літаючий човен Боїнг 314 Кліппер

У 1935 році компанія «Пан Амерікен» оголосила конкурс на створення міжконтинентального літаючого човна пасажирського класу. Навесні 1936 розробка літака Boeing 314 була закінчена і глава компанії, ознайомившись з проектом, вирішив замовити 6 дослідних зразків. Решта учасників конкурсу, образившись на це рішення, не подали проекти своїх моделей, і компанія Боїнг одноосібно в ньому перемогла.

Компанія Боїнг прострочила виготовлення дослідної партії, але штрафні санкції їй так і не були призначені, так сподобався керівництву «Пан Амерікен» проект 314.

«Кліппер» за своїми аеродинамічними характеристиками - високоплан з вільнононесучим крилом і 4-ма моторами. Він володіє класичним хвостовим оперенням і бічними поплавками - понтонами. Поплавці повторюють форму крила, що допомагає піднімати літак на злеті.

На Боїнгу 314 були встановлені потужні сучасні мотори, потужністю 1200 кінських сил. Це були мотори, запозичені у військової моделі-бомбардувальника ХВ-15.

Планувалося, що екіпаж Boeing 314 буде складатися з 10 осіб - 3-х пілотів, один з яких змінний, штурмана, бортінженера, що було вперше на пасажирських літаках і 4-х бортпровідників. Крім кабіни пілотів і пасажирського салону на борту літака була зона відпочинку і вантажний відсік.

Літак був розділений на 2 палуби, на верхній перебувала кабіна пілотів і зона відпочинку, а на нижній пасажирський салон, де могли розміщуватися 74 пасажири. Салон займав 4 відсіки, там же розміщувався коктейль-бар і туалети. Рівень комфортності в літаку відповідав морському лайнеру, однак коштував він у десятки разів дешевше, а швидкість мав значно вище.

Літаючий човен збирали в цеху заводу, потім на вулиці монтували окремі елементи, спускали його на воду і відправляли до місця випробувань. Перше ж буксирування виявило слабкі сторони моделі, і літак був доопрацьований. Машина вперше піднялася в небо в червні 1938 року.

Boeing 314 розвивав швидкість 290 км/год і мав дальність польоту 5600 км. Конструктори продовжували удосконалювати модель, і в 1941 році така модель вперше піднялася в небо Америки. Мотори вже мали потужність 1600 кінських сил, баки з паливом збільшили свій обсяг на 4500 літрів, поліпшення також торкнулися і пасажирського салону.

«Кліпери» використовувалися не тільки як пасажирські літаки, деякі з них були переобладнані в вантажні та службові. Випуск літаючих човнів завершився в 1943 році, а в 1950 році був утилізований останній її примірник.

 

4. Гідролітак МТБ-2

У 30-х роках самими визнаними моделями серед гідрольотів були чотиримоторні човни-моноплани з двигунами, які розташовані на передній кромці вільнонесучих крил. Такі літаки були найбільш вигідні в аеродинамічному відношенні, також їх відрізняли високі експлуатаційні якості.

У 1935-37 роках конструкторське бюро Туполєва займалося розробкою важкого гідролітака МТБ 2 - морського важкого бомбардувальника. Літак володів обтічними формами і високими вигнутими крилами. За це він отримав назву «Чайка».

Розробники випустили відразу дві моделі - одна з них АНТ-44 була обладнана французьким двигунами, потужністю 810 кінських сил, інша машина АНТ-44 біс була забезпечена вітчизняними моторами і виконана у вигляді амфібії. Вони піднялися в небо в 1937 році, причому АНТ-44біс стартував з сухопутного аеродрому.

Обидві моделі проходили успішні випробування, літаки володіли гарною маневреністю, хоча робота не обходилася без позаштатних ситуацій. Один раз на літаку АНТ-44 загорівся мотор і льотчик не зміг його збити за допомогою маневру, але вчасно сів на воду і пожежа була погашена морським катером. Інший раз в випробуваній моделі скінчилося паливо, але льотчик успішно посадив машину на воду, що ще зайвий раз доводило, що «Чайка» може сідати у відкритому морі і володіє відмінними морехідними якостями.

Літак МТБ 2 був визнаний вдалим, але безперспективним, оскільки на флотах країни функцію гідролітака виконували сухопутні машини. У 1940 році серійне виробництво важких гідролітаків було призупинено. Незважаючи на це, АНТ-44біс побив 4 світові рекорди в класі літаків-амфібій по швидкості польоту і його дальності з вантажем на борту. Він розвивав швидкість 242 км/год, з вантажем в 2 тонни.

Під час Великої Вітчизняної війни АНТ-44біс брав успішну участь у бойових операціях на Чорному морі. Сухопутне шасі з машини було знято, що дозволило збільшити бомбове завантаження літака. Машина несла до 4000 кг, а на невеликі відстані-7000 кг.

У 1941 році «Чайка» успішно виконала бойове завдання по бомбардуванню Бухареста, на зворотному шляху льотчик збився з курсу, і машина провела в повітрі цілих 2-і доби.

Літак використовувався в бойових операціях стратегічного призначення. Так як машина володіла хорошою дальністю перельотів, то бомбові удари з неї наносилися по черзі з інтервалом за десять заходів на ціль. Хороша маневреність «Чайки» дозволяла долати їй щільний зенітний вогонь противника.

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Зарубіжні гідролітаки періоду другої світової війни. Реферат", із категорії "Захист Вітчизни", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід