Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять




 

Урок № 42

Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять

Мета: поглибити знання учнів про ідейно-художній зміст вірша Івана Малковича; розвивати навички виразного читання, пам’ять, образне мислення, уміння формулювати думку й відстоювати її

Очікувані результати: учні вміють виразно читати вірш напам’ять, використовуючи набуті на попередніх уроках знання з теорії виразного читання, уміння та навички.

Теорія літератури: поглиблення знань про баладу.

Обладнання: репродукція картини В. Лопати «Мій ангел», тексти творів, аудіозаписи пісні на слова Івана Малковича (виконавці та автори музики — Марія Бурмака й Тарас Чубай)

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

§ I.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Поезія Івана Малковича — для уважного читача та чутливого серця. Вона викликає сильні почуття й емоції. Сподіваюсь, сьогодні ви зможете відтворити їх щиро та артистично.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Бесіда.

— Який твір ми називаємо баладою?

— Назвіть характерні ознаки балади.

— Перелічте ті балади, які вам відомі з курсу зарубіжної літератури.

— Доведіть, що вірш «Із янголом на плечі» — балада.

— Назвіть улюблені художні засоби І. Малковича, використані ним у віршах.

§ ІІІ.  Формування вмінь та навичок

1.   Робота з репродукцією картини Василя Лопати «Мій ангел».

— Опишіть образи, створені на полотні.

— Згадайте визначення-прикладку, яку зазвичай вживають зі словом «янгол».

— Яка функція янголів?

— Хто більш за всіх потребує захисту?

— Спробуйте визначити почуття, які властиві кожному персонажу, зображеному на картині.

— Чим саме хвилює картина?

— Яку функцію виконує янгол, зображений на картині?

— Чи можна сказати, що у батьків та янгола однакове завдання?

— Чому так важливо слухатися батьків (з огляду на присутність на плечі чорта)?

2.   Прослуховування аудіозаписів пісні на слова Івана Малковича.

(Виконавці та автори музики — Марія Бурмака й Тарас Чубай.)

— Марія Бурмака виконує пісню в стилі «Фолк», а Тарас Чубай — у стилі «Рок». Який стиль вам здається більш доречним для пісні на слова Івана Малковича?

3.   Проблемні питання та завдання.

— У вірші «хтось» порівнюється з дитиною («йде лелійно, як дитя»). Чи означає це, що читати потрібно дитячим, тремтячим («лиш вуста дрижать гарячі») голосом? Обґрунтуйте свою думку.

— Які слова, словосполучення, речення потрібно виділити логічним наголосом, тому що саме вони визначають головну думку?

— Ця поезія — зразок філософської лірики. Чи ставить це перед виконавцем додаткові завдання?

— Ми з’ясували, що в поета оптимістичне світосприйняття. Як можна передати це засобами виразного читання?

4.   Виразне читання балади «Із янголом на плечі» напам’ять.

1)   Обмін враженнями.

2)   Визначення кращого читця з обґрунтуванням вибору.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Дізнатися з різних джерел інформацію про «театр корифеїв».

2)   Прочитати трагікомедію І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».

§ V.  Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Які моменти уроків, присвячених І. Малковичу, вам запам’яталися найбільше?

— Про що б ви хотіли ще дізнатися? Чи з’явився у вас інтерес до творчості цього автора?

— Які твори поета, крім вивчених, ви читали?

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід