Контрольна робота № 3. «Творчість Лесі Українки, В. Сосюри, Б. Олійника»
Урок № 37
Контрольна робота № 3. «Творчість Лесі Українки, В. Сосюри, Б. Олійника»
Мета: перевірити знання, уміння та навички учнів із вивчених тем із метою подальшої корекції; розвивати здатність зосереджувати увагу
Очікувані результати: учні демонструють знання, уміння та навички, набуті під час вивчення тем «Творчість Лесі Українки, В. Сосюри, Б. Олійника».
Теорія літератури: філософська, громадянська та інтимна лірика, художній образ, художні засоби, віршові розміри.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
§ I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Сьогодні на уроці у вас є можливість продемонструвати знання творчості Лесі Українки, В. Сосюри, Б. Олійника. Успіху вам!
§ ІІ. Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання учнями тестових завдань.
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Герой поеми «Давня казка» Лесі Українки не відчував ні голоду, ні холоду, бо отримував допомогу
А від Господа
Б простого люду
В кобзарів
Г князя
2. Взірцем інтимної лірики є вірш
А «Хотіла б я піснею стати...» Лесі Українки
Б «Васильки» В. Сосюри
В «Вибір» Б. Олійника
Г «Ринг» Б. Олійника
3. Слова «Він усе життя виліплював образ ліричного героя, закоханого в землю, в кольори осені і неба, з чутливою душею» Андрій Малишко сказав
А про Т. Шевченка
Б В. Сосюру
В І. Франка
Г Б. Олійника
4. Установіть відповідність між назвами віршових розмірів та їх тлумаченням.
1 хорей 2 дактиль 3 амфібрахій 4 пірихій | А стопа з двох коротких складів Б трискладова стопа з наголосом на другому складі В двоскладова стопа з наголосом на першому складі Г трискладова стопа з наголосом на першому складі Д трискладова стопа з наголосом на третьому складі |
5. Продовжте речення.
Патріотична лірика — це...
6. Головна проблема вірша Б. Олійника «Вибір» — ...
Достатній рівень
(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
7. Визначте віршовий розмір поетичної строфи.
Тане хмарка кучерява
в небі голубім.
Мліє день, і мліють трави
в лузі запашнім.
(В. Сосюра)
Високий рівень
(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)
8. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем.
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини в поемі Лесі Українки «Давня казка».
«Васильки» В. Сосюри — взірець інтимної лірики.
Б Поміркуйте на одну з тем.
«Я вважаю, що поезія відіграє велику роль у вихованні людяності».
«Поети мають більш уважне око».
Відповіді: 1 А, 2 Б, 3 Б; 4 — 1 В, 2 Г, 3 Б, 4 А.
§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Завдання для всього класу.
Повторити інформацію про засоби художньої виразності.
2. Індивідуальне завдання.
Підготувати виразне читання вірша В. Підпалого «Тиха елегія».
§ ІV. Підсумок уроку
Заключна бесіда.
— Яке завдання було для вас найскладнішим?
— Яке — найлегшим?
— Дайте оцінку свого рівня знань.
- Уроки
- 24.01.2014
- 1937