Контрольна робота № 6. «творчість В. Голобо-родька, Л. Кисельова. Література рідного краю. узагальнення вивченого матеріалу».
Урок № 67
Тема. Контрольна робота № 6. «творчість В. Голобо-родька, Л. Кисельова. Література рідного краю.
узагальнення вивченого матеріалу».
Мета: з метою контролю та корекції виявити рівень знань, умінь та навичок, здобутих
учнями протягом навчального року; розвивати образне та логічне мислення,
пам’ять, уміння аналізувати ліричні та епічні твори, характеризувати героїв,
висловлювати власні міркування щодо прочитаного, здатність співвідносити
проблеми літературного твору із сучасним життям; виховувати кращі риси ха -рактеру, естетичний смак.
Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють їх аналізувати, висловлювати
власні думки щодо порушених проблем, проводити паралелі із сучасним жит -тям; розуміють естетичну цінність художніх творів.
Теорія літератури: ліричний герой; вільний вірш.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. МотивацІ я навчальної дІ яльностІ школяр І в.
о голошення теМ и й Мети уроку
Ви вже маєте досить солідний читацький досвід. З великих
прозових творів умієте виділяти ключові епізоди, коментувати їх,
можете оцінити ідейно-художню вартісніть ліричних поезій, обі-знані щодо різних систем віршування, художніх засобів виразності,
навчилися розуміти красу художнього слова. Вважаю, що зможете
якнайкраще продемонструвати ці знання та вміння під час напи -сання контрольної роботи.
ІІ. о сновний зМІст роботи
Інструктаж щодо виконання тестових завдань. ;
Виконання учнями контрольної роботи. ;
варіант І
І–ІІ рівні
(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)
1. У вірші В. Голобородька «Ми йдемо» утверджується:
А краса й сила природи;
Б краса й незламність народного духу; 9
В краса особистих людських почуттів;
Г сила й краса мистецтва.
2. Лелека за В. Голобородьком, не є символом:
А незламності людського духу; 9
Б народження нового життя;
В добробуту, сімейного щастя;
Г провісника майбутнього врожаю.
3. Образ української Мадонни Л. Кисельов виводить у вірші:
А «Стати б хоч на менти лічені…»;
Б «Катерина»; 9
В «Земля така гаряча…»;
Г «Додому».
4. У рядку «А хмара плете і плете зелене волосся дощу» вико-ристано такий художній засіб:
А порівняння;
Б епітет;
В гіперболу;
Г метафору. 9
5. Продовжіть речення.
Вільним віршем писав…
6. Назвіть два-три твори письменників рідного краю.
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)
7. Змалюйте збірний образ українців за поезіями В. Голобородька.
8. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вірша Л. Кисельова
«Стати б хоч на менти лічені…».
ІV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)
9. Виконайте одне із завдань.
А Висловіть судження про необхідність виховання в собі
оптимістичного світобачення (за вивченими творами та
власними спостереженнями).
Б Напишіть твір «Якщо б я був характерником-чарів ни ком…»
варіант ІІ
І–ІІ рівні
(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)
1. У поемі В. Голобородька «Лелека» утверджується думка, що
лелек потрібно оберігати, бо вони:
А приносять багатство;
Б є священним символом України; 9
В знищують шкідливих гризунів та плазунів;
Г є джерелом натхнення для митців.
2. У вірші Л. Кисельова «Земля така гаряча…» журавель є сим -волом:
А неба;
Б сонця;
В світу; 9
Г місяця.
3. Москва, Арбат, Софійські бані, вершник Богдан, літак, бере -зи — це ключові слова вірша Л. Кисельова:
А «Катерина»;
Б «Додому»; 9
В «Земля така гаряча…»;
Г «Стати б хоч на менти лічені…»
4. Художній засіб, використаний В. Голобородьком, «…річка,
наче блакитна стрічка» — це:
А епітет;
Б метафора;
В гіпербола;
Г порівняння. 9
5. Продовжте речення.
Вільний вірш — це…
6. Назвіть двох-трьох письменників рідного краю.
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)
7. Змалюйте образ ліричного героя творів Л. Кисельова.
8. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз поезії В. Голобо-родька «З дитинства: Дощ».
ІV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)
9. Виконайте одне із завдань.
А Висловіть судження про необхідність виховання в собі есте-тичного смаку при спілкуванні з високим мистецтвом слова
(за вивченими творами та власними спостереженнями).
Б Напишіть твір «Мій улюблений герой української літера-тури» (з вивчених за навчальний рік творів).
ІІІ. д о М ашнє завдання
Підготуватися до бесіди з позакласного читання за твором а. д іма -рова.
ІV. пІ дбиття пІ дсу М к І в уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон». ;
— Найскладнішим для мене сьогодні було…
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Контрольна робота № 6. «творчість В. Голобо-родька, Л. Кисельова. Література рідного краю. узагальнення вивченого матеріалу».", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
- Уроки
- 08.04.2014
- 1098