В. Симоненко. Вірш «Перехожий»




 
Урок № 50
В. Симоненко. Вірш «Перехожий»
Мета: допомогти учням визначити ідейно-художні особливості поезії, глибше зрозуміти понят-тя «ліричний герой»; розвивати навички виразного читання, аналізування ліричного тво-ру, висловлювання власної думки щодо порушених проблем
Очікувані результати: учні виразно й вдумливо читають поезію «Перехожий», аналізують її, визначають провідні мотиви та ідеї, коментують художні засоби, розкривають алегорич-ний зміст вірша, висловлюють власні роздуми щодо почуття гідності й самодостатності.
Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; портрет Лі-ни Костенко
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Краще прожити один день соколом, аніж рік — куркою.
Арабське прислів’я
 І. Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
1. Робота з епіграфом.
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
2. Вступне слово вчителя.
Пригадайте поезії Ліни Костенко про «крилатість людини», про натхненну творчість, на яку здатна лише справжня особистість — і вам стане зрозумілим пафос вірша Василя Симонен-ка «Перехожий», присвяченого улюбленій поетесі. На жаль, більшість із нас заклопотані що-денними справами, турботами, тому не помічаємо інших, байдужі до них. А якщо ці інші вияв-ляються кращими за нас, талановитішими, то ще й зловтішаємося — а щоб не виділявся, не «висовувався». Як цю проблему художньо висвітлив письменник — обговоримо сьогодні на уроці.
 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка домашнього завдання.
1) Виразне читання і аналіз вірша «Гей, нові Колумби й Магеллани».
2) Виразне читання напам’ять поезії В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина?».
 ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Виразне читання вірша «Перехожий».
2. Словникова робота.
Струменіти — литися, текти.
Полусканий — потрісканий.
Втупився — пильно дивиться.
3. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.
— Чи сподобався вам вірш? Чим саме?
— Чому, на вашу думку, автор присвятив цей вірш Ліні Костенко?
— Як ви особисто ставитеся до людей, що здаються вам талановитішими, розумнішими, успішнішими за вас?
— На які оригінальні, незвичайні художні засоби ви звернули увагу?
 ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
Гра «Знайди пару».
Утворіть логічні пари, поєднавши приклади художніх засобів, використаних у вірші В. Симоненка, з їх визначеннями.
Зорі сургучеві
Ой біжи, біжи, досадо…
Шкварити байдужість на вогні!
Хто сказав, що все уже відкрито? 
Нащо ми народжені тоді?
Очі в пилюці бездумно волік
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина…
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди. риторичне питання
епітет
анафора
епіфора
риторичне окличне речення
звертання
метафора

 V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Завдання для всього класу.
Навчитися виразно читати, аналізувати вірш В. Симоненка «Перехожий», висловлювати власну думку щодо проблеми індивідуальності й натовпу.
2. Індивідуальне завдання.
Підготувати повідомлення про символічне значення рушника в житті українців.
 VІ. Підсумок уроку
Літературна гра.
Назвіть якнайбільше імен видатних, талановитих у різних галузях людей України.

Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "В. Симоненко. Вірш «Перехожий»", із категорії "Уроки", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід