10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».
10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».
I – В
I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді .
1. Фразеологія вивчає …
а) словосполучення б) крилаті вислови
в) афоризми г) прислів’я і приказки
2. Архаїзми – це слова, які …
а) з’являються у мові
б) запозичені з інших мов
в) колись вживались часто, а тепер майже не використовуються
г) вживаються лише в мові людей певної місцевості
3. Укажіть групу слів-синонімів:
а) говорити, казати, кричати, говірка
б) пересуватися, бігти, шкандибати, повзти
в) вітчизна, батьківщина, земля, родина
г) вода, рідина, молоко, чай
4. Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами:
а) день – вечір, сім’я – рід, зима - літо
б) верх – низ, чорне – біле, ліс - гай
в) вперед – назад, добре – погано, часто - густо
г) сум – радість, день – ніч, ранок – вечір
5. Вкажіть групи слів за їх походженням:
а) синоніми, антоніми
б) омоніми, пароніми
в) власне українські та запозичені
г) діалектні та професійні
6. Позначте правильне значення фразеологізму п’яте через десяте:
а) похапцем б) багато
в) неправильно г) давно
II. Завдання з вибором 2-3 правильних відповідей .
7. Позначте словосполучення, у яких слово глибокий ужито в переносному значенні :
а) глибока таємниця б) глибоке озеро
в) глибока думка г) глибокий яр
8. Виділіть речення, у яких використано фразеологічні звороти:
а) Перець – овочева напівкущова або трав’яниста рослина. ( Зі словника )
б) Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем. (І. Нечуй-Левицький)
в) Якби моя воля, то я б сього пана не то з партії вигнала, я загнала б там, де вже й перець не росте. ( Леся Українка )
г) Прийдеться ще декому й перцю давати. ( Б. Олійник )
д) Перцем звуть і злющі-презлющі червоні перчини. ( А. Коваль )
ІІІ частина. Прочитати текст, виконати завдання до нього
9. (1)Була пора, коли чигиринський сотник Богдан Хмельницький підняв повстання проти шляхтичів. (2) Він звільнив братів-українців, що стали рабами в неволі. (3) У кожної сотні був свій кобзар, який оспівував в думах битви козацького війська. (4) Кожної седмиці вони складали пісні.
А Позначте речення із архаїзмами.
Б Позначте речення із історизмами
10. (1) А я розважую на грами своє життя. (2) Не жду утіх - я тут, не в телемелодрамі. (3) А очі склять блискучі іномарки на цвинтарі, де тліють недогарки. (4) Хто вас тепер слухатиме, коли всі слухають свої мобільники?
А Позначте речення із неологізмами
Б Позначте речення із розмовною лексикою
10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».
IІ – В
I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді .
1. Лексика - це …
а) синоніми, антоніми
б) словниковий склад мови
в) застарілі слова
г) омоніми, пароніми
2. Неологізми – це слова, які …
а) з’являються у мові
б) запозичені з інших мов
в) колись вживались часто, а тепер майже не використовуються
г) вживаються лише в мові людей певної місцевості
3. Укажіть групу слів-синонімів:
а) дивний, неймовірний, великий
б) м’який, лагідний, пухкий
в) розумний, недурний, мудрий
г) тихий, беззвучний, сонячний
4. Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами:
а) високо – низько, далеко – близько, іти - бігти
б) сльози – сміх, широко – вузько, чорний - білий
в) весело - смішно, стій – іди, встань - сядь
г) темно – світло, правда – честь, біле - світле
5. Словник, який пояснює значення слів:
а) етимологічний
б) тлумачний
в) орфографічний
г) фразеологічний
6. Позначте правильне значення фразеологізму мокрим рядном накрити:
а) улесливо звеличувати
б) приховувати злі наміри
в) настирливо домагатися
г) зненацька накинутися з докорами, лайкою
II. Завдання з вибором 2-3 правильних відповідей .
7. Позначте словосполучення, у яких слово глибокий ужито в прямому значенні :
а) глибока таємниця
б) глибоке озеро
в) глибока думка
г) глибокий яр
8 . Виділіть речення, у яких не використано фразеологічні звороти:
а) Перець – овочева напівкущова або трав’яниста рослина. ( Зі словника )
б) Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем. (І. Нечуй-Левицький)
в) Колумб поклав до ніг короля й королеви мішок з перцем. ( А.Коваль )
г) Прийдеться ще декому й перцю давати. ( Б. Олійник )
д) Перцем звуть і злющі-презлющі червоні перчини. ( А. Коваль )
ІІІ частина. Установити відповідність, утворивши логічні пари
9. Укажіть відповідність між неологізмом іншомовного походження та його тлумаченням:
А субсидія 1. одноразова грошова допомога
Б імідж 2. допомога держави малозабезпеченим
В бартер 3.обмін
Г індексація 4 перахунок
Д грант 5. образ
10. (1) В минуле ми вертаємося в згадці, п'ємо його гірко-солодкий мед. (2) Бідний тоді їсть курку,як сам хворий або курка слаба. (3) У палаці грали в шахи мудрий шах і шахів брат. (4) Передалася радість журбі, скресла печаль полинова. (5) Люди разом з епохами приходять і відходять. (6) І їде Дон-Кіхот на Росінанті, за ним тюпачить Санчо на ослі.
А Позначте речення із антонімічними парами.
Б Позначте речення із синонімами
В Позначте речення із омонімами
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».", із категорії "Конспекти", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
- Конспекти
- 16.02.2014
- 5479