10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».




 
10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія». 
I – В 
I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді . 
1. Фразеологія вивчає … 
а) словосполучення б) крилаті вислови 
в) афоризми г) прислів’я і приказки 
2. Архаїзми – це слова, які … 
а) з’являються у мові 
б) запозичені з інших мов 
в) колись вживались часто, а тепер майже не використовуються 
г) вживаються лише в мові людей певної місцевості 
3. Укажіть групу слів-синонімів: 
а) говорити, казати, кричати, говірка 
б) пересуватися, бігти, шкандибати, повзти 
в) вітчизна, батьківщина, земля, родина 
г) вода, рідина, молоко, чай 
4. Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами: 
а) день – вечір, сім’я – рід, зима - літо 
б) верх – низ, чорне – біле, ліс - гай 
в) вперед – назад, добре – погано, часто - густо 
г) сум – радість, день – ніч, ранок – вечір 
5. Вкажіть групи слів за їх походженням: 
а) синоніми, антоніми 
б) омоніми, пароніми 
в) власне українські та запозичені 
г) діалектні та професійні 
6. Позначте правильне значення фразеологізму п’яте через десяте: 
а) похапцем б) багато 
в) неправильно г) давно 

II. Завдання з вибором 2-3 правильних відповідей . 
7. Позначте словосполучення, у яких слово глибокий ужито в переносному значенні : 
а) глибока таємниця б) глибоке озеро 
в) глибока думка г) глибокий яр 

8. Виділіть речення, у яких використано фразеологічні звороти: 
а) Перець – овочева напівкущова або трав’яниста рослина. ( Зі словника ) 
б) Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем. (І. Нечуй-Левицький) 
в) Якби моя воля, то я б сього пана не то з партії вигнала, я загнала б там, де вже й перець не росте. ( Леся Українка ) 
г) Прийдеться ще декому й перцю давати. ( Б. Олійник ) 
д) Перцем звуть і злющі-презлющі червоні перчини. ( А. Коваль ) 

ІІІ частина. Прочитати текст, виконати завдання до нього 
9. (1)Була пора, коли чигиринський сотник Богдан Хмельницький підняв повстання проти шляхтичів. (2) Він звільнив братів-українців, що стали рабами в неволі. (3) У кожної сотні був свій кобзар, який оспівував в думах битви козацького війська. (4) Кожної седмиці вони складали пісні. 
А Позначте речення із архаїзмами. 
Б Позначте речення із історизмами 

10. (1) А я розважую на грами своє життя. (2) Не жду утіх - я тут, не в телемелодрамі. (3) А очі склять блискучі іномарки на цвинтарі, де тліють недогарки. (4) Хто вас тепер слухатиме, коли всі слухають свої мобільники? 
А Позначте речення із неологізмами 
Б Позначте речення із розмовною лексикою 

10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія». 
IІ – В 
I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді . 
1. Лексика - це … 
а) синоніми, антоніми 
б) словниковий склад мови 
в) застарілі слова 
г) омоніми, пароніми 
2. Неологізми – це слова, які … 
а) з’являються у мові 
б) запозичені з інших мов 
в) колись вживались часто, а тепер майже не використовуються 
г) вживаються лише в мові людей певної місцевості 
3. Укажіть групу слів-синонімів: 
а) дивний, неймовірний, великий 
б) м’який, лагідний, пухкий 
в) розумний, недурний, мудрий 
г) тихий, беззвучний, сонячний 
4. Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами: 
а) високо – низько, далеко – близько, іти - бігти 
б) сльози – сміх, широко – вузько, чорний - білий 
в) весело - смішно, стій – іди, встань - сядь 
г) темно – світло, правда – честь, біле - світле 
5. Словник, який пояснює значення слів: 
а) етимологічний 
б) тлумачний 
в) орфографічний 
г) фразеологічний 
6. Позначте правильне значення фразеологізму мокрим рядном накрити: 
а) улесливо звеличувати 
б) приховувати злі наміри 
в) настирливо домагатися 
г) зненацька накинутися з докорами, лайкою 

II. Завдання з вибором 2-3 правильних відповідей . 
7. Позначте словосполучення, у яких слово глибокий ужито в прямому значенні : 
а) глибока таємниця 
б) глибоке озеро 
в) глибока думка 
г) глибокий яр 

8 . Виділіть речення, у яких не використано фразеологічні звороти: 
а) Перець – овочева напівкущова або трав’яниста рослина. ( Зі словника ) 
б) Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем. (І. Нечуй-Левицький) 
в) Колумб поклав до ніг короля й королеви мішок з перцем. ( А.Коваль ) 
г) Прийдеться ще декому й перцю давати. ( Б. Олійник ) 
д) Перцем звуть і злющі-презлющі червоні перчини. ( А. Коваль ) 

ІІІ частина. Установити відповідність, утворивши логічні пари 

9. Укажіть відповідність між неологізмом іншомовного походження та його тлумаченням: 
А субсидія 1. одноразова грошова допомога 
Б імідж 2. допомога держави малозабезпеченим 
В бартер 3.обмін 
Г індексація 4 перахунок 
Д грант 5. образ 
10. (1) В минуле ми вертаємося в згадці, п'ємо його гірко-солодкий мед. (2) Бідний тоді їсть курку,як сам хворий або курка слаба. (3) У палаці грали в шахи мудрий шах і шахів брат. (4) Передалася радість журбі, скресла печаль полинова. (5) Люди разом з епохами приходять і відходять. (6) І їде Дон-Кіхот на Росінанті, за ним тюпачить Санчо на ослі. 
А Позначте речення із антонімічними парами. 
Б Позначте речення із синонімами 
В Позначте речення із омонімами
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "10 клас Контрольна робота з теми «Лексика. Фразеологія».", із категорії "Конспекти", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід