Розвиток зв’язного мовлення. Аналіз письмових робіт




 
Урок № 52
Розвиток зв’язного мовлення. Аналіз письмових робіт
Мета: оголосити учням результати письмових контрольних робіт; вдосконалювати вміння ви-правляти різні типи помилок, писемне мовлення, розвивати орфографічну та пункту-аційну грамотність; збагачувати власний словниковий запас
Очікувані результати: учні вміють аналізувати письмові роботи; добирають і систематизують матеріал на основі різних джерел; додержуються норм української літературної мови.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, пам’ятка, таблиця
Тип уроку: комбінований.
І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Робота з текстом.
Прослухайте діалог, висловте свої думки з приводу почутого.
— Ой, подумаєш, двійка за диктант! Якщо треба буде, за мене все техніка зробить! — го-ворить Іван.
— Як це? — дивується Оля.
— А так! Є така програма в комп’ютері, що виправляє всі помилки!
— Виходить, грамотним бути не треба? — дивується дівчина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда.
— Що таке орфограма? Наведіть приклади.
— Що ми називаємо пунктограмою? Наведіть приклади.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Колективна робота.
1) Аналіз учителем контрольних письмових робіт, оголошення результатів.
2) Аналіз типових помилок, допущених учнями в контрольному переказі та диктанті.
2. Робота з пам’яткою «Як працювати над помилками».
ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ПОМИЛКАМИ
1) Виписати правильно слово або речення, у якому допущено помилку.
2) Визначити тип помилки.
3) Пригадати й повторити правило, на яке допущено помилку.
4) Навести власний приклад на ту ж саму орфограму або пунктограму.
3. Індивідуальна робота учнів над помилками.
(Учні самостійно заповнюють таблицю.)
Слово або речення, 
у якому було допущено помилку Правило Приклад

IV4. Пояснювальний диктант.
Запишіть текст; поясніть уживання всіх розділових знаків, написання виділених слів.
БАГАТОГРАННИЙ ТАЛАНТ
Усім відомо, що одночасно з поезією Тарас Шевченко віддавав свою працю та здібності малярству й гравюрі. Малював Шевченко впродовж усього свого життя і залишив після себе велику спадщину.
За успіхи в розвитку граверного мистецтва поету було присвоєно звання академіка. Бувши в засланні із забороною писати й малювати, Шевченко виробляв з алебастру безліч статуеток та статуй на різні теми. Часто це були групи. Наприклад, одна з них зображала сцену з киргизького життя: киргиз грає на домбрі коло кибитки, біля дверей стоїть усміхнена жінка, котра товче просо, поруч двоє дітей, теля, дві кози. Зроблені з нетривкого матеріалу, статуетки не збереглися. Існує лише опис. На засланні Шевченко виявив ще один талант: він брав участь в аматорських театральних спектаклях у Новопетровську. Був і актором, і декоратором. Скажімо, йшла комедія О. Островського «Свои люди, сочтемся», де Шевченко виступав у ролі Расположенського з великим успіхом. Після вистави комендант гарнізону сказав Шевченкові: «Багато тобі, Тарасе Григоровичу, дав Бог: і поет ти, і художник, і різьбяр, та ще, виявляється, і актор. Жаль тільки, голубчику, одного, що не дав тобі щастя».
(За В. Шевчуком)

. Закріплення знань, умінь і навичок
1. Навчальне редагування.
Відредагуйте поданий текст і запишіть виправлений варіант.
ДУБ
Минулої осені мандруючі околицями рідного села я натрапив на один випадком вцілілий дуб. Дебелий стовбур наче кольчуга на давньому воїну шерхлявів репаною корою. В нижній його частині свіжились сліди чийогось невігластва — обвуглені боковиці глибокого дупла пре-ховували болючі рани од недавнього вог¬нища...
Я глянув у гору. Маківка вже всохла. Лише одна гілка боролася за життя: на дрібних галу-зках тріпотіло бляшане листя. Найстаріший патріарх помирав, стоячи...
Дуб завше був вірним помічником, дуб не лише ставав у пригоді мандрівникам і воякам, прячучи їх од холоду й не погоди, але й годував — у дуплах гніздилися бджоли — одягав — з лика виготовляли найкращі личаки, а кора правила для дублення шкіри — лікував од багатьох хвороб, його цінний матеріал використовували для жител, господарчих будівель, транспортних засобів...
(За В. Скуратівським)
2. Диктант-переклад.
Сейчас с изумлением узнаешь, что многие устройства самых современных космических ракет были предложены Циолковским, когда сама авиация делала еще только первые шаги; ко-смические полеты большинству людей тогда представлялись безрассудством. (По Я. Голованову, Г. Смирнову) И только тогда, когда вспыхнет золотом весь лес, когда ярким пла-менем запылает клен под окном, поражаешься: осень пришла. (В. Песков)
Довідка. Устройство — будова. Безрассудство — безглуздя.
3. Робота з підручником.
1) Опрацювання теоретичного матеріалу
2) Виконання вправ і завдань
V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1) Опрацювати теоретичний матеріал
2) Виконати вправи
VI. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Сьогодні на уроці я навчився (навчилась)...
Вітаємо вас на сайті ForFun.pp.ua! Зараз ви переглядаєте матеріал під назвою "Розвиток зв’язного мовлення. Аналіз письмових робіт", із категорії "Конспекти", який є складовою архіву нашої безкоштовної бібліотеки. На сторінках нашого сайту ви знайдете багато матеріалів: ГДЗ, творів переказів, конспектів, презентацій, ДПА, ЗНО, методички, посібники до уроків та багато іншого. На сайті  доступний швидкий пошук та безкоштовний доступ до будь-якого матеріалу. Легкого навчання та викладання!
 
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі!
Реєстрація | Вхід